www.car.cz
 

PSA :Posílení soutěživosti a tvořivosti designérských týmů
     21.9.2006 11:43 - tisková zpráva


Dva roky po vytvoření tzv. ADN – Automotive Design Network, vlastního designérského centra v říjnu 2004, se skupina PSA Peugeot Citroën rozhodla ještě výrazněji podpořit vnitřní soutěživost směřující k vyšší kreativitě. A to vytvořením dvou samostatných interních stylistických týmů pro jak pro značku Peugeot tak pro značku Citroën.

V praxi to znamená, že na každém projektu zaměřeném na jednu značku se budou podílet dvě designérské skupiny. Nový přístup si klade za cíl podnítit další kreativitu v rámci ADN. Šéf každého tvůrčího týmu je přímo odpovědný manažerovi stylingu jednotlivé značky. To by mělo podnítit konkurenční prostředí a ducha, ovšem při respektování a zachování tradičních hodnot každé značky.

Nové uspořádání se projevuje na kvalitě práce interních studií. Ta prokázala svůj tvůrčí potenciál vítězstvími nad největšími designérskými ateliéry ve valné většině z posledních dvaceti soutěží. Forma dvou vzájemně si konkurujících kolektivů má přispět tvůrčímu prostředí a posílit jejich kreativní potenciál. Zároveň nový způsob práce vyžaduje mít k dispozici čtyři tvůrčí studia. Řešení situace naštěstí usnadňuje vysoce modulární uspořádání ADN, které pochází z dílny architekta Jacquese Ripaulta. Nový přístup PSA Peugeot Citroën ovšem neznamená úplné zřeknutí se služeb externích studií.

ADN vzniklo před dvěma lety s cílem soustředit pod jednu střechu stylistické a inženýrské týmy PSA Peugeot Citroën spolu s nezbytným zázemím, které pro svou práci potřebují. Výsledky práce se projevily velice brzy – v roce 2005 týmy pracovaly na 25 projektech oproti 17 v roce 2004, což představuje padesátiprocentní nárůst. V současnosti v designérském centru nedaleko Paříže pracuje přes 1000 lidí na ploše 70 000 m2.

 

Poznámka:
PSA Peugeot Citroën je s 3 390 000 vyrobenými vozy a obratem 56,3 miliard eur druhým největším producentem automobilů v Evropě v roce 2005. Skupina zahrnuje dvě značky, Peugeot a Citroën a její vozy se prodávají ve více než 140 zemích světa. Má celkem 33 závodů na světě, v nichž pracuje 208 500 zaměstnanců.


PR


 
 
Fotogalerie:   Branná 2006, foto Jan Martof

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose