Jaroslav Honzík junior v Podzimním Brně získal maximání počet bodů 26.9.2006 08:32 - tisková zpráva
Podzimní cena Brna. Závod, který byl do kalendáře BMW 1 Challenge zařazen na poslední chvíli, nadělal mnohým vrásky. Doba na přípravu, opravu a odstranění závad na voze byla tímto zkrácena o dva týdny, stejně tak svoji přípravu museli urychlit jezdci a jejich realizační týmy. S přidáním závodu si vůbec nedělal hlavu Jaroslav Honzík ml., který mohl konečně vyzkoušet 100% fungující techniku.
Volný trénink i kvalifikaci dojel Jarda na druhém místě za Lukasem Robertem. Do závodu tedy startoval z první řady. Ihned po startu se přes Roberta přehnala skupina vozů vedených právě Jardou. Jarda Honzík držel vedení až do pátého kola, kde podlehl Matějovskému. Jarda zahájil mohutný protiútok, který přinesl své ovoce v kole sedmém, když vedoucí Matějovský podlehl nátlaku z druhého místa, nezvládl svůj vůz a skončil mimo trať.
V tuto chvíli se opět pořadí na čelních místech zamíchalo, vedl Jarda Honzík, pronásledovaný Firlou a Matějovským, který se se štěstím vrátil na třetí pozici. Jardův náskok jedné a půl vteřiny nedával Firlovi žádné naděje na útok a Jarda Honzík si mohl nerušeně dojet pro první vítězství o tomto víkendu.
Ve druhé kvalifikaci si Jarda v pouhých čtyřech kolech zajistil Pole Position. Z první řady sním startoval Firla, který se v kvalifikaci opozdil o 0.17s. Start byl velice vydařený, ale Firla využil výhodnější stopy do úvodní zatáčky a tím se dostal na první místo.
Vedoucí dvojice se postupně vzdalovala zbytku startovního pole. Honzík se ovšem nechtěl smířit s druhou pozicí a jeden z jeho četných útoků přinesl své ovoce. S vedoucí pozicí již naložil nejlépe jak mohl a začal si budovat náskok . Do konce závodu již první místo nepustil a šachovnicový praporek spatřil jako první.
Double z Podzimní ceny Brna opět zvýšil náskok Jardy Honzíka ml. a to již na 235 bodů. Velkou zásluhu na tomto úspěchu ze připsat i inovovanému nastavení vozu. Příští závody BMW 1 Chalenge se pojedou při návštěvě A1 Grand Prix of Nations v české Republice na Masarykově okruhu v Brně.
1. závod BMW 1 Challenge, 23.9. 2006 Brno, slunečno, suchá trať
1. J. Honzík jr. / Commerz Racing 36:23.383 2. L. Firla / ASK Formule Havířov +3.827 3. M. Matějovský / O2 Racing Team +10.287 4. L. Robert / O2 Racing Team +17.434 5. M. Dolák / Cardo Racing +33.036
2. závod BMW 1 Challenge, 24.9. 2006 Brno, slunečno, suchá trať
1. J. Honzík jr. / Commerz Racing 36:37.315 2. L. Robert / O2 Racing Team +1.826 3. L. Firla / ASK Formule Haviřov +2.294 4. M. Matějovský / O2 Racing Team +2.610 5. M.Dolák / Cardo Racing +20.913
Odpovídá Jaroslav Honzík ml. jezdec:
Poprvé si vyhál obě rozjížďky v rámci jednoho závodního víkendu, jak se cítíš? Cítím se skvěle jak jinak, pro mě to byl skvělý víkend! Povedlo se najít problém, díky kerému si v minulých závodech měl pomalejší vůz? Ano, problém byl dost zásadní, bralo to takových hodně výkonu a kroutícího momentu, vůz jel vlastně v krizovém režimu! Teďka nás jen mrzí to, že tento problém jsme vyřešili až nátlakem na promotéra a tím pádem nás mrzí to, že jsme díky tomuto problému přišli o dobrá ne-li nejvyšší umístění v předchozích závodech!!!
Tvůj vůz měl také nové nastavení, znamenalo to velký rozdíl v jízdě? Nastavení se Honzovi povedlo, takhle výborně připraveného bavoráka jsem ještě neměl. Najednou jsem ostatním stačil i na rovinkách, kde mi dříve ujížděli, v zatáčkách auto sedělo jako přilepené, prostě nádhera. Díky tomu, že se našel zdroj problému, se teď auto chová jako úplně vyměněné! V první kvalifikaci jsem si zvykal na úplně jiné rychlejší auto! De facto hnedka po tom co jsme našli problém s výkonem jsme zrychlily o 1,6 vteřiny!!!
Vítězství v poháru se zdá být na dosah. Jak odoláváš psychickému tlaku, který tato situace musí znamenat? Myslím, že jsem si už zvykl a libí se mi to a odolám :)
Odpovídá Jaroslav Honzík st. manager týmu:
V minuých závodech jste byl nespokojený s výkonem vašeho vozu. Nyní se podařilo závadu najít a odstranit. V čem tato závada spočívala? I když výsledky nebyly špatné, jezdec neměl k dispozici srovnatelnou techniku a to mi hodně vadilo. Od prvních závodů v Mostě se to s námi táhlo až do pátečního večera! Po velkých diskusích byla k vozu zapojena diagnostika a ta ukázala vadné vzduchové váhy! Po výměně bylo vše v pořádku a zvuk motoru se výrazně změnil. Před tím jel v krizovém režimu! No a pak záleželo na jezdci jak s tím naloží. Ale to, že se závada táhla tak dlouho jsem ještě nerozdýchal!
V sezóně zbývají dva závodní víkendy, nechystá se do závěrečných bitev nějaké testování, aby týmy dostaly šanci z vozů vymáčknou doopravdy maximum? Podle promotéra ne, není moc času a harmonogram závodů je dost nabitý. Honza Mičuda provedl s nastavením podvozku super práci a double jezdce bylo Jeho velkou zásluhou! No a rádi bychom při vývoji jedničky pomohli, aby se ještě trochu zlepšil podvozek a na to je testování potřebné.
Příště se pojede při formulových závodech A1, čekáte nárůst konkurence díky hostujícím jezdcům? Určitě! Startovné pole bude plně, podle promotéra třicet aut a to je po letech u nás od dob Fiest rekord! No a hostující jezdci mají vždy výhodu, více riskují, nemají co ztratit. Ale špička mladíčků z jedničky jim určitě neprodá kůži lacino!
Jaroslav Honzík jr. – jezdec
Datum narození: 19. 5. 1988 Národnost: česká Stav: svobodný Bydliště: Praha Hobby: motosport, počítače, plavání Oblíbené jídlo: špagety, pizza Oblíbený nápoj: Red Devil, Fanta Oblíbený vůz: Ford Mustang 1968, Ford GT Oblíbená muzika: Green Day, Prodigy Šťastné číslo: 3 První start: 2002 – Ford Fiesta Cup Úspěchy: * 2005: 3. místo MMČR Div 4 (2x2.místo, 3x3. Místo) * 2004: 2x2.místo MMČR Div 4 * 2003: 3. místo Ford Fiesta Cup (2x1.místo, 3x2.místo, 2x3.místo)
Technika
Vůz: BMW 130i Challenge Motor: 3.0l řadový šestiválec Výkon: 280 Hp Převodovka: 6st. do „H“ Hnaná náprava: zadní Hmotnost: 950kg Tým : COMMERZ Racing
Jezdec : Jaroslav Honzík jr. Manager týmu : Jaroslav Honzík sen. Partneři : * Red Devil * Mad-Croc * CZECH ENERGOSPACE * Sensys
Oficiální týmové stránky : http://www.commerzracing.com
PR
|