Nejprestižnější závod do vrchu historiků – Klausenrennen vyhrál český sidecar !!!! 27.9.2006 11:40 - tisková zpráva
Vítězný český sidecar
O tomto víkendu (22.–24. 9. 2006) se Švýcarsku jel nejprestižnější závod do vrchu historických sportovních a závodních vozidel – Klausenrennen. Po osmdesáti letech na startu stála opět česká posádka.
V roce 1926 zde začínala svou mezinárodní úspěšnou kariéru česká legendární závodnice na automobilech Bugatti paní Eliška Junková. Dosáhla v silné konkurenci 11. celkový čas. Letos stála na startu posádka Jiří Hlavsa–Jiří Snop na závodním sidecaru Rudge Ulster Grand Prix z roku 1937 a v silné konkurenci zajela nejrychlejší čas ve své kategorii.
Závody z města Linthal (662 m.n.m.) do sedla Klausen (1948 m.n.m.) na horské trati o délce 21,5 km se zde jezdily od roku 1922 do roku 1934. Překrásná alpská trať má 136 zatáček. Před třinácti lety vyhlásil Bernhard Brägger Klausenrennen Memorial pro sportovní a závodní automobily, motocykly, sidecary a tříkolky vyrobené v letech 1905 až 1939. Na startovní čáře stálo přes 350 strojů většinou se vzácným rodokmenem.
Auta, která znali diváci z předválečných závodů na Masarykově okruhu, motocykly, které jezdily slavné tourist Trophy. Některé skvosty byly vytaženy z muzeí. Za kvílení kompresorů jezdci jeli s těmito aparáty jako za starých časů. Už nejrychlejší časy dne hovoří za vše. Dosáhli jich Rainer Ott na monopostu ERA typ B z roku 1936 a Georg Kaufman na monopostu Maserati 4 CL z roku 1939 - oba stroje se slavnou závodní historií.
Skvělého času dosáhl také Robert Fink s Alfou Romeo P3 Typo B se kterou Rudolf Caracciola zajel v roce 1932 nejrychlejší čas. Ten, kdo by se chtěl na další závody do Švýcarska zajet podívat, musí počkat až do roku 2010, ale kdo by chtěl vidět vítězný český sidecar „v akci“, má možnost tuto sobotu (30. 9. 2006) při závodech do vrchu Brno–Soběšice.
Karel Kupka
|