Mazda Motor Europe pokračuje v růstu. tisková zpráva
Mazda Motor Europe pokračuje v růstu. Za první kvartál 2004 dosáhla prodejního rekordu všech dob, když prodala 74 062 vozů, zhruba o 2 000 vozů více než tomu bylo u posledního prodejního rekordu za 1. kvartál roku 1999.
Celkový objem prodejů za období leden - březen 2004 byl o 39% vyšší, což představuje více než 20 000 vozů více oproti stejnému období loňského roku, a to v ekonomickém prostředí, kde byl zaznamenán růst o 2,5%. To vše činí z 1. kvartálu 2004 nejlepší prodejní kvartál v historii značky Mazda v Evropě.
V čele jednotlivých trhů co do vývoje prodejních výsledků za 1. kvartál stojí Itálie, která zvýšila prodej o 157% oproti stejnému období loňského roku. Prodej za leden-březen v Portugalsku je vyšší o 113%, ve Španělsku o 88%, ve Francii o 43% a ve Velké Británii o 35% oproti stejnému období roku 2003. Také Německo dosáhlo zvýšení, a to o 10%, když za první kvartál dosáhlo prodeje více než 20 000 vozů.
Vynikající prodejní výsledky za 1. kvartál byly též zaznamenány v Belgii (nárůst o 91%), Holandsku (o 84%), Řecku (o 82%), Norsku (o 79%), České republice a na Slovensku (o 45%), Finsku a Dánsku (o 43%) a v Irsku (o 33%).
Prodej Mazdy za březen byl navíc nejlepším prodejním měsícem v historii vůbec. V Evropě se prodalo 32 792 vozů, tzn. o 2 000 vozů více než u posledního měsíčního rekordu z března 1999. Tyto výsledky jdou ve stopách vynikajících prodejů za leden a únor, které byly o 42% a 44% vyšší ve srovnání se stejnými dvěma měsíci loňského roku. Únorové výsledky přitom byly nejlepšími výsledky Mazdy v Evropě za posledních více než 8 let. Podíl Mazdy na trhu dosáhl tak v březnu 1,7% v Evropě, což je nárůst o 0,4%.
Historické prodejní rekordy z hlediska objemu byly dosaženy na 3 evropských trzích. V čele je Itálie, kde byly prodeje překonány o 124% v porovnání s loňským březnem. V Portugalsku byly prodeje vyšší o 84% a ve Francii téměř o 46% v porovnání ke stejnému období 2003. Nejlepší prodejní výsledky za posledních 8 let dosáhly i další trhy: Norsko (nárůst o 105%), Česká republika a Slovensko (o 88%), Velká Británie (o 25%), Finsko (o 10%).
Téměř dvojnásobného prodeje v březnu dosáhla Belgie, Řecko a Maďarsko; zatímco Irsko zvýšilo prodeje o 77%, Holandsko o 66% a Německo o 14%, když v březnu prodalo 9 260 vozů.
Vynikající výsledky po modelech za 1. kvartál: bylo prodáno téměř 11 500 vozů Mazda2, což je nejlepší výsledek od uvedení vozu do prodeje v loňském roce; nejlepší výsledky v segmentu – Francie, Rakousko, Česká republika a Slovensko, a Belgie
za první kvartál se v celé Evropě prodalo více než 18 000 vozů Mazda3, což je o 26% více než se plánovalo a současně to znamená, že Mazda zdvojnásobila svou přítomnost v tomto segmentu (meziroční nárůst)
Mazda6 i nadále získává oblibu; prodalo se téměř 25 000 vozů, což je v souladu s úrovní prodeje v loňském roce
Mazda RX-8 získala za první kvartál téměř 20% ze segmentu sportovních vozů; prodalo se 6 000 aut
Mazda MPV zvýšila prodej o 8% ve srovnání se stejným obdobím loňského roku a navíc dosáhla nejlepšího prodeje za březen v historii
Mazda Premacy zvýšila prodej za první tři měsíce o téměř 6%
V průběhu roku 2003 byla Mazda jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek v Evropě. Mazda byla druhá co do objemu růstu v osobních automobilech. Mazda byla loni nejrychleji rostoucí značkou v Rakousku, Itálii, Irsku a Portugalsku, a v osobních vozech v Dánsku. Mazda byla druhou nejrychleji rostoucí značkou v Holandsku a v osobních vozech v Belgii a Řecku.
„Naše výsledky za první kvartál, a zejména pak za březen, jasně ukazují, že jsme úspěšní při zhodnocování prodejního momentum, kterého jsme dosáhli v loňském roce,“ řekl Dan Morris, President Mazda Motor Europe GmbH. „Jsme přesvědčeni, že s naším portfoliem nových výrobků uvedených na všechny trhy můžeme pokračovat v růstu našeho obchodu.“
tisk info Auto Palace Group
|