Trucky : Náš Adam Lacko v neděli pátý v Jaramě 2.10.2006 19:51 - tisková zpráva
Körber s Buggyrou dvakrát stříbrný
Němec Gerd Körber z českého týmu Buggyra International Racing System obsadil v předposledním podniku Evropského poháru tahačů ve španělské Jaramě dvě druhá místa a stále útočí na titul šampióna. Adam Lacko s vozem MAN dojel dvakrát šestý, Vojtíšek na Renaultu sedmý a osmý. Körberův týmový kolega David Vršecký si připsal body pouze za devátou příčku v kvalifikační jízdě.
Oběma závodům předcházel měřený trénink, který vyhrál Vršecký před Němci Östreichem, Hahnem a Körberem. Roudnickému jezdci se totiž podařilo využít náhlé změny počasí, než se přes okruh přehnal slabý déšť. Ještě za příznivějších podmínek zajel hned v prvním ostrém kole čas, který už v dalších minutách na vlhké dráze neměl nikdo šanci překonat. Körber si vyjel čtvrtou, Lacko sedmou a Vojtíšek devátou pozici na startovním roštu.
Do kvalifikačního závodu tak vyjížděl Vršecký z pole-position, ale ještě v úvodním kole klesl na čtvrtou pozici. Hned po signálu zelených světel se při letmém startu dostal do vedení Östreich, za kterého se záhy zavěsili jeho krajané Hahn a Körber. Až z osmého místa vyjížděl domácí favorit a úřadující šampión Albacete. Během prvního kola se posunul těsně za Vršeckého a hnán zaplněnými tribunami až do závěrečného okruhu hledal skulinu, kterou by své postavení ještě vylepšil. Vršecký jel ale bravurně a nedal Španělovi sebemenší šanci. Jenže několik zatáček před cílem modrá Buggyra nápadně zvolnila a dopředu šel nejen Albacete, ale postupně i další pětice jezdců, včetně Lacka s Vojtíškem.
Vršecký dojel desátý, i když si nakonec připsal dva body za deváté místo, neboť ze závodu byl diskvalifikován ze třetí příčky Hahn. Komisaři FIA shledali po dojezdu na jeho mercedesu nepovolené úpravy motoru. Už zevrubná prohlídka prokázala, že příčinou Vršeckého výpadku byla vážná porucha motoru. A to taková, že i přes veškerou snahu mechaniků nemohl Vršecký nastoupit do pohárového závodu.“Je to pech, asi jsem ztratil naději na celkové třetí a možná i čtvrté místo“, řekl viditelně zklamaný Vršecký. „Naděje ale umírá poslední, ještě budu bojovat“, dodal už s větším optimismem ve tváři. Lacko se po vyřazení Hahna posunul ve výsledkové listině na šesté místo a Vojtíšek na sedmé.
Hlavní pohárový závod zvedal diváky ze sedaček po celých dvanáct kol. Boj o vítězství se totiž zúžil na Körbera s Albacetem, tedy dva potencionální uchazeče o mistrovský trůn. Španělovi se po lehce ulitém startu podařilo dostat do čela a jeho tempu stačil právě jen Körber. Postupně se oba vzdalovali zbytku pole a bylo jen otázkou, zda někdo z nich udělá rozhodující chybu.
Jenže ani při předjíždění slabších jezdců o kolo, či dvě,Körber prostor k předjetí nenašel a horkokrevní diváci vybuchli v ohromný jásot, když jejich miláček projel cílem. Lacko opět obohatil své konto o body za šesté místo, Vojtíšek dojel s odstupem osmý.
V neděli je program velice podobný. Po ranním warm-upu čeká jezdce měřený trénink a poté kvalifikační a pohárová jízda.
Výsledky:
Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Östreich (Něm./MB) 16:19,733, 2. Körber (Něm./Buggyra) -0,917, 3. Albacete (Šp./MAN) -4,155, 4. Bösiger (Švýc./MAN) -6,063, 5. Pulič (Chor./MB) -7,949, 6. Lacko (ČR/MAN) -10,152, 7. Vojtíšek (ČR/Renault) -28,432, 8. Rodrigues J. (Port./MAN) -29,815, 9. Vršecký (ČR/Buggyra) -33,050.
Pohárový závod (12 kol): 1. Albacete 24:23,882, 2. Körber -0,859, 3. Östreich -9,761, 4. Pulič -10,647, 5 Bösiger -10,811, 6. Lacko -19,167, 7. Rodrigues J. -26,514, 8. Vojtíšek -44,084, …, Vršecký nenastoupil (technická závada).
Průběžné pořadí: 1. Albacete 272, 2. Körber 256, 3. Hahn 229, 3. 4. Östreich 225, 5. Vršecký 188, 6. Bösiger 136, 7. Pulič 103, 8. Vojtíšek 77, 9. Lacko 75 bodů.
Ladislav Holomčík
Lacko pátý v Jaramě
Největším úspěchem našich jezdců v nedělních jízdách předposledního podniku Evropského poháru tahačů na okruhu ve španělské Jaramě bylo páté místo Adama Lacka s vozem MAN v pohárové jízdě, v kvalifikační dojel šestý. František Vojtíšek s Renaultem si připsal jediný bod za desátou pozici v hlavním závodě. David Vršecký zůstal se svoji Buggyrou pouze v roli diváka. Jeho německý týmový kolega Gerd Körber dojel v kvalifikaci osmý, v pohárové jízdě zůstal těsně pod stupni vítězů.
Kvalifikační závod byl dramatický jen na startu, kde se z pátého místa na osmé propadl Körber. Naopak nejvíce si polepšil Lacko, který vyjížděl s Vojtíškem z páté řady a ještě v prvním kole postoupil na šestou pozici. Vojtíšek až do posledního kola jezdil na svém výchozím desátém místě, jenže ho v samotném závěru zradila elektronika a propadl hluboko do druhé desítky. Závod vyhrál způsobem start-cíl Němec Hahn před domácím Albacetem a výborně jedoucím Švýcarem Bösigerem.
Hlavní závod měl velice bouřlivou diváckou kulisu, neboť zaplněné tribuny hnali vpřed svého miláčka Albaceteho. Ten se hned po startu dostal do vedení a během úvodního kola si vypracoval menší náskok před Bösigerem, Rakušanem Altenstrasserem a Körberem. O umístění na stupních vítězů přišel už v první zatáčce Hahn.
Největší souboj se po celých dvanáct kol odehrával o třetí místo mezi Altenstrasserem a Körberem, ale trojnásobný německý šampión v barvách české stáje Buggyra ani jednou nenašel prostor k předjetí. Lacko se díky Hahnově propadu posunul na pátou příčku. Ze zadních pozic se Vojtíškovi podařilo dojet ze sedmnáctého místa alespoň pro jeden pohárový bod za desáté pořadí v cíli.
Smolařem celého víkendu byl David Vršecký, který po sobotním výpadku odjel v neděli ráno se svoji Buggyrou jen dvě kola ve warm-upu a musel opět do depa na celkovou výměnu motoru. Ta se ovšem značně protáhla a Vršecký kromě měřeného tréninku nestihl kvalifikační ani pohárový závod, byť mechanici Buggyry až do posledních okamžiků doufali, že se jim náročnou práci podaří v limitu do startu hlavní jízdy dokončit.
„Vím, že kluci dělali co mohli, ale strašně mě tenhle průšvih mrzí. A to jsem asi našel nejslušnější výraz pro mé účinkování v Jaramě,“ svěřil se smutný roudnický rodák. „Chtěl jsem ještě útočit na celkově třetí místo, jenže se dvěma body za víkend je po nadějích. Podobný výsledek jsem snad neudělal ani v roce 1998, kdy jsem jel první rok tahače s Martinem Kolocem na finském SISU!“
Před posledním závodem, který se pojede na sklonku října na slavném francouzském okruhu v Le Mans, má nejblíže k titulu evropského šampióna jeho dosavadní držitel Albacete. Se ztrátou 32 bodů a s nadějí, která umírá poslední, pojede do Francie druhý Körber. Šance třetího Hahna jsou při manku 56 bodů už jen v oblasti teorie. Spíše se Hahm musí obávat, aby ho o titul korunního prince nepřipravil jeho krajan Östreich, který ztrácí jen devět bodů. Výpadek Vršeckého v Jaramě bude pro nejlepšího českého truckera sezóny 2006 patrně znamenat konečné páté místo. Bratrovražedný souboj o osmou příčku lze očekávat mezi Lackem a Vojtíškem.
Výsledky:
Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Hahn (Něm./MB) 16:12,569, 2. Albacete (Šp./MAN) -0,477, 3. Bösiger (Švýc./MAN) -3,126, 4. Östreich (Něm./MB) -4,115, 5. Pulič (Chor./MB) -8,066, 6, Lacko (ČR/MAN) -10,785, 7. Altenstrasser (Rak./MAN) -12,262, 8. Körber (Něm./Buggyra) -12,556, …, 17. Vojtíšek (ČR/Renault) -1:27,502. Vršecký (ČR/Buggyra) nestartoval (výměna motoru).
Pohárový závod (12 kol): 1. Albacete 23:51,595, 2. Bösiger -2,648, 3. Altenstrasser -7,844, 4. Körber -8,873, 5. Lacko -17,268, 6. Hahn -17,729, 7. Östreich -26,568, …, 10. Vojtíšek -51,189. Vršecký nestartoval.
Průběžné pořadí po 7 závodech: 1. Albacete 301, 2. Körber 269, 3. Hahn 245, 4. Östreich 236, 5. Vršecký 188, 6. Bösiger 159, 7. Pulič 109, 8. Lacko 88, 9. Vojtíšek 78 bodů.
Ladislav Holomčík, Jarama
PR
|