Další přírůstek do pětihvězdičkové rodiny Citroën 6.10.2006 09:28 - tisková zpráva
C4 Picasso v testech EuroNCAP
Další přírůstek do pětihvězdičkové rodiny Citroën
Nový model Citroën C4 Picasso dosáhl vynikajícího výsledku v nárazových testech EuroNCAP - pět hvězdiček a zisk 35 z 37 možných bodů. C4 Picasso tak tímto hodnocením kompletuje pětihvězdičkovou rodinu modelů Citroën C4, C5, C6 a C8.
Nové Picasso si připsalo tři hvězdičky v kritériu ochrany dětských pasažérů a dvě v oblasti bezpečnosti chodců. Tento výsledek je dán inovativní architekturou vozu s důrazem na nejvyšší úroveň bezpečnostních prvků. Klade důraz na rozsáhlá opatření k ochraně pasažérů při případné havárii.
Novinkou v konstrukci vozu je technologie pohlcování energie při čelních nárazech, a to zejména díky zesílení některých partií vozu. Energie uvolněná nárazem je pohlcována ve spodní části auta, což umožnilo odlehčit horní partie modelu. Velkorysé inovace se týkají zejména využití polyamidových kompozitů podobných medovým plástvím, které se umisťují do vybraných spojů konstrukce vozu a které mají tendenci tuhnout. Značně rozšířené jsou také samotné deformační zóny.
Sedm airbagů už ve standardní výbavě, včetně kolenního a díky volantu s pevným středem optimálně tvarovaného čelního airbagu řidiče. Citroën věnuje dlouhodobě pozornost bezpečnosti dětí, proto nový model disponuje čtyřmi úchyty Isofix, rovněž v základní výbavě. Nad dětskými cestujícími bdí také elektronická signalizace otevřených zadních dveří a oken. Jako jediné MPV v segmentu disponuje sedmi signalizačními prvky nezapnutých bezpečnostních pásů – světelnými i akustickými.
C4 Picasso se může pochlubit také řadou prvků aktivní bezpečnosti. Zejména se jedná o výkonný brzdový systém, který si poradí s kluzkým povrchem vozovky, za obtížných podmínek se aktivuje elektronický „help systém“, ve standardu jsou i systémy ABS, EBD, ASR.
Nové C4 Picasso a jeho konstrukce se sice řídí požadavkem na maximum informací dostupných řidiči, ale jen natolik, aby se mohl soustředit především na řízení. Model v základní výbavě pamatuje také na tempomat a omezovač rychlosti nebo ve vyšším stupni výbavy pak na varovný systém poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a samonatáčecí bi-xenonové světlomety, které jsou v tomto segmentu vozů nezvyklou výbavou.
C4 Picasso je zároveň prvním MPV s varovným systémem při nechtěném opuštění jízdního pruhu (AFIL, systém vyzkoušený a osvědčený u modelů C4, C5 a C6, jež má zbránit následkům mikrospánku za volantem). K bezpečnosti přispívá rovněž nezvykle rozměrné čelní, panoramatické sklo a Picasso má rovněž největší zadní okno ve své třídě.
Citroën je součástí francouzské skupiny PSA Peugeot Citroën.
Ing. Martina Bedrnová
PR
|