FIA GT: Jarka Janiše čeká v italské Adrii boj o udržení naděje 13.10.2006 20:31 - tisková zpráva
Jarek Janiš odjíždí k předposlednímu závodu šampionátu FIA GT v italské Adrii bojovně naladěn, ačkoliv nečeká lehký víkend. Zakspeed Saleen S7R poveze největší závaží, společně s Andreou Monterminim a Saschou Bertem je ale Janiš připraven vyrovnat se i s tímto hendikepem a udržet šanci na titul.
S podzimním počasím se blíží konec letošního šampionátu FIA GT, který se tento víkend rozloučí předposledním závodem sezony s Evropu, velké finále pak čeká Dubaj. Ve hře je ještě 20 bodů a šanci na jezdecký titul má ještě šest pilotů, mezi nimi i Janiš. Ten momentálně ztrácí 10 bodů na první místo, takže před ním leží nelehký úkol. Český jezdec italskou trať zná z roku 2004, kdy tam startoval v závodu DTM.
Okruh v Adrii je novinkou v kalendáři FIA GT, celý program je navíc vtěsnán netypicky do dvou dnů. Oba volné tréninky se jedou stejně jako kvalifikace až v sobotu, v neděli je už klasicky na programu zahřívací trénink a závod. Adria leží poblíž Benátek a může se pochlubit novým okruhem, který má jednu zvláštnost – krytý paddock.
Kamiony a veškeré zázemí týmů je pod jednou obří střechou, takže máte pocit, že jste v obřím hangáru. Samotná trať patří mezi pomalejší, zatáčka stíhá zatáčku a relativně krátká délka 2702 metrů znamená, že na trati bude hodně hustý provoz.
Vůz Saleen S7R týmu Zakspeed v Adrii musí jet s celkovým závažím 70 kg, což je nejvíce ze všech vozů třídy GT1. Největší soupeři jsou na tom o něco lépe, vedoucí Maserati MC12 poveze 55kg, Aston Martin týmu Phoenix Racing má dokonce jen 20 kg.
Jarek Janiš: „Šampionát se blíží do finiše a s tím pochopitelně stoupá napětí. Ztráta deseti bodů není málo, na druhou stranu pořád se dá smazat. Tým tvrdě pracuje na vylepšení vozu, nejde o žádné velké věci, ale i součet několika maličkostí může nakonec udělat velký rozdíl. V Adrii nás ale čeká těžký víkend.
Charakter trati našemu vozu moc nevyhovuje a k tomu máme největší závaží ze všech, což se v pomalých zatáčkách a následné akceleraci hodně projeví. Stejně jako na Hungaroringu bude důležitá kvalifikace, protože ani v Adrii není moc možnosti k předjíždění. V závodu pak bude hrát velkou roli předjíždění pomalejších vozů.“
PR BPA
|