Předposlední dějství premiérového ročníku seriálu Matador Cupu vypsaného
pro produkční vozy obouvající závodní pneumatiky Matador při vybraných
automobilových soutěží v rámci Mistrovství České republiky ve sprintrally se
odehrálo ve východních Čechách. Ani tentokrát nebyla nouze o zajímavé momenty a
o konečném pořadí seriálu se rozhodne až v závěrečné soutěži na Vsetínsku první
listopadovou sobotu.
Do Labská Trotina Rally Hradec Králové odstartovalo šest posádek
přihlášených do Matador Cupu. Soutěž byla odstartována v pátek odpoledne na
Žambereckém náměstí, odkud se posádky přemístily na zahajovací prolog do Hradce
Králové. Na Všesportovním stadionu předváděli soutěžící již za tmy své umění za
velkého diváckého zájmu. S nástrahami tratě si nejlépe ze všech
přihlášených poradila posádka Jiří Volf a Petr Novák.
Tato posádka vyrazila na rychlostní zkoušky s poslední evolucí
produkčního vozu Mitsubishi a Jiří Volf pochopitelně patřil mezi nejvážnější
kandidáty na vítězství v tomto klání Matador Cupu.
V sobotu ráno všechny posádky velmi zvažovaly, do jakých pneumatik obout svůj soutěžní vůz.
Ačkoliv předpověď zaručovala krásný slunný den, chladné ráno s mlhami volbu
pneumatik velmi komplikovalo. Dalo se předpokládat, že na mnoha úsecích
rychlostních zkoušek bude po ranní mlze mokro a kluzko. Nakonec všechny posádky
zvolily pneumatiky Matador SM-20 určené pro suchý asfalt a jednotlivé volby se
lišily pouze v tvrdosti směsi.
Do první sobotní rychlostní zkoušky odstartovala nejlépe posádka Vladimír
Barvík-Petra Mynářová, která úvodní rychlostní test vyhrála i v celkovém
hodnocení. Tato posádka absolvovala Labskou Trotina Rally Hradec Králové s vozem
Mitsubishi Lancer Evo 8 zapůjčeným od Václava Arazima. Velmi milým překvapením
byly vyrovnané výkony posádky Jaroslav Orsák-Roman Pešek. Jaroslav Orsák
vybojoval v podhůří Orlických hor body za velmi pěkné druhé místo v Matador
Cupu. Jan Jelínek a Miroslav Kotěna do soutěže nastoupili s Mitsubishi Evo 7 po
Miroslavu Jandíkovi a na trati zajížděli kvalitní časy, které jim nakonec
přinesli třetí pozici v Matador Cupu. Škoda defektu v poslední rychlostní
zkoušce, neboť nakonec výsledný čas nestačil na Pantálka.
Vítězem Matador Cupu při Labské Trotina Rally Hradec Králové se
stala posádka Vladimír Barvík s Petrou Mynářovou. Toto vítězství velmi výrazně
přiblížilo Vladimíra Barvíka k celkovému vítězství v seriálu Matador Cup 2006.
Bohužel Vladimíru Barvíkovi soutěž usnadnily problémy posádky Jiří Volf-Petr
Novák a velmi očekávaný souboj byl nakonec rozhodnut příliš brzy.
Jiří Volf ve třetí rychlostní zkoušce chyboval a dostal se mimo trať.
Posádka pokračovala v soutěži, ale stisknutá hadice intercooleru způsobila, že
motor Lanceru velmi výrazně ztratil výkon. Časová ztráta čtyř minut ve třetí a
čtvrté rychlostní zkoušce znamenala definitivní konec nadějí Jiřího Volfa na
odpovídající výsledek.
Labská Trotina Rally Hradec Králové důkladně prověřila nejen
posádky, ale i pneumatiky Matador, které v konkurenčním boji obstáli opět na
výbornou. Důkazem je umístění čtyř posádek Matador Cupu mezi prvními osmi v
absolutním pořadí Labské Rally.
O celkovém umístění v seriálu Matador Cup 2006 se rozhodne 4.listopadu ve
Vsetíně při Würth Rally Vsetín.
Celkové
umístění jezdců Matador Cupu v jednotlivých RZ mezi produkčními vozy
|
RZ 1 |
RZ 2 |
RZ 3 |
RZ 4 |
RZ 5 |
RZ 6 |
RZ 7 |
Celkové
pořadí |
Barvík |
4 |
1 |
1 |
1 |
2 |
3 |
3 |
1 |
Orsák |
6 |
3 |
2 |
7 |
6 |
5 |
2 |
3 |
Jelínek |
10 |
6 |
7 |
4 |
4 |
4 |
7 |
5 |
Červenka |
9 |
13 |
4 |
3 |
10 |
8 |
4 |
6 |
Dohnal |
15 |
14 |
13 |
13 |
14 |
13 |
12 |
11 |
Volf |
1 |
2 |
15 |
14 |
1 |
2 |
1 |
12 |
Průběžné
pořadí v Matador Cupu:
1.
Vladimír Barvík
75
2.
Jan Jelínek
63
3.
Pavel Dohnal
61
4.
Lumír Firla
41
5.
Jiří Volf
36
6.
Pavel Červenka
35
7.
Jaroslav Orsák
22
8.
Jaromír Tomaštík
16
PR