Alfa Romeo Epilog: Vítězství týmu AMG M3000 Mercedes, Jarek Janiš druhý - 23.10.2006 08:54 - tisková zpráva
Tradiční zakončení motoristické sezóny na brněnském Automotodromu ovládl s náskokem více než 4 kol tým AMG M3000 Mercedes s vozem Mercedes Benz AMG CLK DTM a posádkou ve složení Václav Nimč, Adam Lacko, Werner Gussenbauer a Štefan Rosina.
Od úvodu se v čele závodu pohybovala posádka týmu AMG M3000 Mercedes. Čtveřice ve složení Nimč/ Lacko/Gussenbauer/ Rosina postupně navyšovala na své soupeře náskok. Posádka stříbrného Mercedesu navíc ve druhém kole šestihodinovky zajela nejrychlejší kolo závodu časem 1:58.143.
Po absolvování poloviny závodu měla posádka náskok pěti okruhů na nejbližší pronásledovatele, a tak pouze technické problémy, či chyba některého člena posádky mohla ohrozit skvěle rozjetý závod. Stříbrný vůz Mercedes Benz projel nakonec cílem šestihodinového závodu na prvním místě s náskokem čtyř okruhů.
Druhé místo v cíli obsadila posádka ve složení Jarek Janiš, Dirk Werner a Dieter Quester na voze BMW Z4 Coupe, který byl zařazen do slabší kategorii do 3500 ccm. Posádce se dařilo po celý průběh Epilogu, a již po první hodině závodu figurovala na druhém místě s náskokem jednoho okruhu na vůz Porsche 911 GT3 Cup týmu Stadler Motorsport.
V dalším průběhu šestihodinového závodu udržovala posádka týmu Duller Motorsport náskok a dojela si pro cenné druhé místo v Alfa Romeo Epilogu. BMW Z4 Coupe zásluhou posádky Janiš/ Werner/ Quester zároveň zvítězilo ve třídě do 3500 ccm.
V šestihodinovém závodě se neztratil ani Erik Janiš, který startoval v týmu Internet Expres Prima Team s vozem AUDI A4 ST. Posádka ve složení Šedivý/ Forman/ Janiš/ Páral zvítězila ve třídě do 2000 ccm a v celkové klasifikaci obsadila dvanácté místo.
Jarek Janiš: "Závodit s vozem BMW byla pro mě nová a cenné zkušenost. Ještě nikdy jsem s tímto německým vozem nezávodil. Bylo to pro mě velmi příjemné svezení, protože auto opravdu dobře fungovalo. Je to silný vůz, který dokázal vyhrát závod 24 hodin v Silverstone. Výhodou bylo, že BMW Z4 Coupe, se kterým jsem jel, je vybavené traction control. Traction control v dnešní době využívají jen vozy na špičkové úrovni. Závod pro nás probíhal velmi dobře.
Jezdili jsme zhruba o pět vteřin pomalejší časy na kolo než naši soupeři s Mercedesem DTM, který je na daleko vyšší úrovni. To je velmi dobrý výsledek na vůz s obsahem 3,2 litru. V poslední hodině závodu nám odešlo servořízení, a tak jsem jel ke konci závodu bez serva, což bylo dost fyzicky náročné. Jsem rád, že jsem dostal tuto šanci. Mám rád atmosféru závodů, které se jezdí v noci a je to samozřejmě další zkušenost."
BPA
|