www.car.cz
 

Erik Janiš ve značkovém poháru SEAT o víkendu na Hockenheimu.
     24.10.2006 13:20 - tisková zpráva


VÍKEND 28.-29. 10 UVIDÍ NAŠEHO JEZDCE ZÁVODIT NA HOCKENHEIMU

Značka SEAT se v posledních letech dostala do povědomí motoristické veřejnosti nejen svými atraktivními modely, ale také skvělými výsledky v mistrovství světa cestovních automobilů WTCC, v němž bude zanedlouho v posledním závodě sezony bojovat o nejvyšší příčky.

SEAT se však také angažuje v Německu vypsáním značkového poháru, jehož osm podniků (každý se skládá ze dvou závodů) se jezdí pod názvem Leon Supercopa v rámci prestižního šampionátu DTM.

V seriálu se utkávají jezdci se zcela identickými automobily, které v základu vycházejí ze sériového modelu Leon. Kromě povolených úprav, týkajících se hlavně aerodynamiky (přední spoiler, plochý podvozek, zadní difuzor, nastavitelný zadní spoiler) byl výkon zážehového čtyřválce 2.0 TFSI zvýšen ze 185 k na 300 k. Závodní verze používá pružiny specializované firmy Eibach, ráfky ATS a jednotné pneumatiky Yokohama.

 Jezdec sedí, podobně jako ve vozech DTM, za středovým sloupkem B. Ještě dodejme, že v některých závodech hostují i známé osobnosti jako například Cora Schumacherová nebo třeba vynikající bývalý jezdec Klaus Niedzwiedz.

Na startu předposledního podniku Leon Supercopa v Le Mans se zcela nečekaně objevil Erik Janiš, mladší ze známé bratrské dvojice, který letos přesedlal z motokár na závodní okruhy, respektive do Škoda Octavia Cupu. Poprvé si SEAT Leon Supercopa vyzkoušel 11. září na okruhu Hockenheimring, a protože zajížděl velice pěkné časy, dostal šanci startovat v posledních dvou závodech - už ve zmíněném Le Mans a tento víkend, 29. října v Hockenheimu.

„SEAT Leon Supercopa představuje další krok vpřed ve srovnání s pohárovou Octavií. Dvoulitrový motor dosahuje výkonu 300 koní, který přenáší na přední nápravu šestistupňová převodovka DSG. S vozem se jezdí velice dobře, má vysoký výkon a řazení pod volantem F1. Díky tomu lze brzdit levou nohou jako v motokárách a s autem se dá hodně hrát, což mám rád,“ říkal po prvních zkušenostech s Leonem Erik Janiš.


V roli nováčka překvapil ostatní zkušenější jezdce už v kvalifikaci na závody v Le Mans, v níž zajel v konkurenci 16 jezdců čtvrtý nejrychlejší čas. Od prvního jezdce jej dělilo pouhých sedm setin sekundy a prvních třináct jezdců se vešlo do jedné sekundy. To nejlépe dokazuje, jak vyrovnané je jezdecké pole značkového poháru SEAT Leon Supercopa.

V prvním závodě v Le Mans vybojoval Erik Janiš krásné čtvrté místo, když se mu podařilo zajet nejrychlejší kolo průměrnou rychlostí 138,43 km/h. Bohužel na tento skvělý výsledek nemohl navázat v druhém závodě, v němž se hned po startu dostal do kolize s dalšími jezdci a s poškozeným vozem skončil mimo trať.

„V Octaviích se jezdí proti této sérii v rukavičkách, kontakty jsou tady daleko větší, nikdo nikomu nic nedaruje. Po startu jsem byl třetí, potom jsme bojovali mezi sebou, takže se na nás dotáhli i další jezdci. Po kontaktu s jedním ze soupeřů jsem klesl na šesté místo, ale nakonec jsem ještě dva soupeře předjel,“ líčí průběh prvního závodu Erik Janiš.

Teprve devatenáctiletý Erik dokázal upoutat pozornost a zcela jistě bude chtít získané zkušenosti využít a hlavně zúročit na Hockenheimu, kde jsou opět na programu dva samostatné závody, a kde se vždy závodí před zcela zaplněnými tribunami.

PR


 
 
Fotogalerie:   Vítězná jízda Luby Minaříka v Hradci, foto Jiří Dokulil

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose