Tato nová nabídka doplňuje dva současné motory, z nichž jeden je V6 HDi a druhý benzinový. Citroën tak tímto motorem oslovuje nové zákazníky.
Motor HDi 173 FAP završuje řadu čtyřválcových motorů HDi Citroën. Díky provedeným inovacím (dvojiité sekvenční paralelní turbodmychadlo a nové systémy spalování a zapalování) se vyznačuje vynikajícím jízdním pohodlím, zejména při nízkých otáčkách, vysokou úrovní ochrany životního prostředí (Euro IV + FAP) a nízkou spotřebou paliva.
Tento motor, vyvinutý v rámci spolupráce koncernů PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company, je vyráběn v průmyslové zóně v Trémery ve Francii.
Nový motor s mnoha trumfy
· Pružný a tichý v provozu
Motor HDi 173 FAP poskytuje vozu C6 vynikající jízdní pohodlí díky použití dvojitého sekvenčního paralelního turbodmychadla, které je u naftového čtyřválcového motoru použito poprvé na světě.
Dvojité sekvenční paralelní turbodmychadlo umožňuje využít točivý moment již v nízkých otáčkách a také odstraňuje reakční dobu při uvedení turbodmychadla do činnosti. Maximální točivý moment 370 Nm je dosahován již od 1 500 ot/min a zůstává konstantní až do 2 700 ot/min, což je nejpoužívanější rozsah otáček.
Systém dvojitého sekvenčního paralelního turbodmychadla spočívá v použití dvou turbodmychadel stejných rozměrů s pevnou geometrií lopatek.
Při nízkých otáčkách, to znamená do 2 700 ot/min, je v činnosti pouze jedno turbodmychadlo. V důsledku redukované hmotnosti umožňuje výbornou reakci motoru.
Při otáčkách vyšších než 2 700 ot/min mu pomáhá druhé turbodmychadlo, aby bylo dosaženo potřebného množství vzduchu v celém rozsahu vysokých otáček.
Přechodná fáze, v jejímž průběhu začíná pracovat druhé turbodmychadlo, které ale není zatím připojeno k sání, umožňuje zajistit lepší pohodlí jízdy při jeho uvedení do činnosti.
Kompletní řízení tohoto celku zajišťuje počítač motoru.
K pociťovanému jízdnímu pohodlí rovněž přispívá použití dvou vyvažovacích hřídelů, které mají příznivý vliv na dobré vlastnosti motoru z hlediska vibrací.
· Nízká spotřeba paliva a emisí škodlivin
Tento nový motor má rovněž nové spalovací prostory « ECCS » (Extreme Conventional Combustion System), které optimalizují složení směsi vzduchu s palivem, a nový tlakový zásobník « common rail » třetí generace, jehož tlak 1 800 barů zajišťuje jemnější rozprášení paliva. Toto spojení umožňuje snížit emise škodlivin a spotřebu paliva při současném dosažení lepších výkonových parametrů.
Tento motor, který je vždy vybaven filtrem pevných částic (FAP), vykazuje v kombinovaném cyklu spotřebu paliva 6,6 l/100 km a emise CO2 175 g/ km.
Luxusní sedan s pozoruhodnými dynamickými vlastnostmi
Aby byly co nejlépe filtrovány nerovnosti vozovky a aby bylo dosaženo dokonalé kombinace pohodlí, jízdních vlastností a potěšení z jízdy, je sofistikované zavěšení kol vozu C6 HDi 173 FAP spojeno se špičkovým hydraulickým odpružením, uznávaným pro své kvality z hlediska komfortu.
- Sofistikované zavěšení kol
Vůz C6 má přední kola zavěšena na dvou trojúhelnikových ramenech s oddělenou těhlicí a zadní kola mají víceprvkové zavěšení, aby bylo dosaženo optimálního oddělení funkcí vedení kol a filtrování nerovností. Díky tomu má vůz C6 vynikající jízdní vlastnosti za všech okolností, a to i při jízdě na špatných vozovkách s velkými nerovnostmi. Přenášení nerovností do řízení téměř neexistuje a přesnost vedení stopy v zatáčkách je optimální.
- Špičkové hydrualické odpružení
Ve verzi HDi 173 FAP vůz C6 těží z výhod odpružení Hydractive III plus. Toto odpružení se vyznačuje variabilní tuhostí a proměnným tlumením se dvěma stavy, komfortním nebo dynamickým, určovanými automaticky podle profilu silnice a stylu jízdy. Toto odpružení nabízí nejlepší kompromis mezi pohodlím jízdy, jízdními vlastnostmi a komfortem pérování.
K dispozici je sportovní režim, který umožňuje řidiči zvolit dynamičtější jízdní vlastnosti pro získání sportovnějších požitků z jízdy.
- Přizpůsobivé a přesné řízení
Pro dovršení dynamických jízdních vlastností má vůz C6 HDi 173 FAP rovněž řízení s hydraulickým posilovačem, jehož funkci zajišťuje skupina elektrického čerpadla (GEP). Posilovač, který přizpůsobuje svůj účinek v závislosti na rychlosti vozidla, poskytuje řidiči pocity snadného a přesného ovládání, které jsou zárukou komfortu a bezpečnosti.
- Optimální rozměry pneumatik
Rozměr pneumatik 17 palců (225/55 R 17) přispívá k dobrému spojení komfortu a jízdního pohodlí, které vůz C6 HDi 173 FAP nabízí.
- Kompletní bezpečnostní výbava
Funkce, které vůz C6 nabízí v oblasti bezpečnosti, jsou bezpochyby na nejvyšší úrovni jak z hlediska ovládání vozidla, tak z hlediska ochrany cestujících. Systém ESP, tuhá struktura karoserie, devět airbagů, z nichž jeden je určen pro kolena řidiče, nebo aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, to vše jsou sériově montované prvky výbavy, které přispívají k vysoké aktivní i pasivní bezpečnosti.
Exkluzivní tvary karoserie s velkorysým vnitřním prostorem
Vůz C6 se již na první pohled vyznačuje svými plynulými a dynamickými křivkami. Jeho jedinečné tvary připomínají podle úhlu pohledu elegantní kupé nebo prestižní limuzínu.
Tento luxusní sedan respektuje typické znaky svého segmentu, kterými jsou elegance, vytříbenost a důstojnost, přičemž je spojuje s tradičními hodnotami značky, jako je například aerodynamika. U verze HDi 173 FAP je protažený profil vozu C6 zdůrazněn pevným zadním spoilerem, dokonale začleněný do karoserie.
Svým rozvorem 2,90 m a obyvatelnou délkou 1,83 m vůz C6 vyhovuje požadavkům zákazníků, kteří používají luxusní sedany a požadují neobvykle velký vnitřní prostor.
K velkorysému řešení interiéru přispívají také početné, rovnoměrně rozmístěné a dokonale začleněné odkládací prostory, které zdůrazňují jeho funkční stránku.
Zavazadlový prostor o objemu 488 litrů vody (to znamená 421 litrů podle normy VDA) se může snadno zvětšit díky sklápěcí zadní lavici, dělené v poměru 2/3 - 1/3.
Když je vůz C6 ve výbavě Pack Lounge, objem jeho zavazadlového prostoru činí 470 litrů (411 litrů podle normy VDA).
Vpředu řidič snadno najde ideální polohu pro řízení díky elektricky ovládanému sedadlu, nabízejícímu nastavení až v pěti osách, a díky možnosti nastavit elektricky polohu volantu.
Funkce určená pro nastupování do vozidla, spojená s elektricky ovládaným sloupkem řízení, zvedne automaticky volant při vypnutí zapalování a usnadňuje tak řidiči nastupování do vozidla a také vystupování z vozidla.
Všechna tato nastavení, včetně nastavení spojených s průhledovým displejem a s vnějšími zpětnými zrcátky, mohou být uložena do paměti.
Plochá podlaha vzadu posiluje dojem velkého prostoru a výrazně zlepšuje jeho využitelnost.
U vozidla s výbavou Pack Lounge jsou pro cestující vzadu určena dvě samostatná sedadla s elektrickým nastavením, která jim nabízí polohu pro skutečné uvolnění. Navíc cestující vzadu vpravo může rovněž nastavit ze svého místa podélnou polohu sedadla spolujezdce vpředu. Pomocí ovladače umístěného na desce zadní prostřední loketní opěrky tak může získat prostor pro nohy dlouhý až 995 mm.
Aby vyhověl individuálním požadavkům na komfort cestujících, má vůz C6 automatickou dvouokruhovou klimatizaci s přídavným ventilátorem vzadu.
A pro ještě větší komfort může mít vůz C6 vrstvená skla bočních oken, která velmi výrazně přispívají k tlumení aerodynamických hluků a dalších rušivých zvuku přicházejících z vnějšího prostředí.
Koncentrovaná technologie pro příkladnou pohodu a bezpečnost
Průhledový displej (head-up display) je doposud velmi málo rozšířený systém, který umožňuje promítat na čelní sklo, přímo v zorném poli řidiče, důležité informace týkající se jízdy, jako jsou například rychlost vozidla nebo údaje navigačního systému.
Tento displej s nastavitelnou výškou a jasem zobrazení údajů zabraňuje rozptylování pozornosti řidiče a je významným příspěvkem z hlediska bezpečnosti z důvodu možnosti přímého sledování informací a rychlejšího přizpůsobení zraku.
- Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL)
Tento systém pomoci při řízení zjišťuje po své aktivaci nechtěnou změnu jízdního pruhu při jízdě na dálnici nebo rychlostní komunikaci rychlostí vyšší než 80 km/h.
Řidič je upozorněn spuštěním vibrátoru umístěného v sedáku sedadla na stejné straně, na které došlo k přejetí čáry, a může tak opravit dráhu vozidla.
- Samonatáčecí bi-xenonové světlomety
Vůz C6 je vybaven bi-xenonovými světlomety, které mohou být řízeny elektronickým systémem se zpětnou vazbou a které zajišťují optimální směrové osvětlení v zatáčce.
Vůz C6 je vybaven samostatnými denními světly, která jsou umístěna vedle světlometů do mlhy. Zvláštnostmi těchto světel jsou přizpůsobená fotometrie, malá spotřeba energie a snadná aktivace nebo dezaktivace pomocí palubního počítače.
- Elektrická parkovací brzda
Vůz C6 má elektrickou parkovací brzdu. Tato brzda automaticky nastavuje sílu utažení potřebnou pro zabrždění vozidla. Ovladač brzdy je umístěný na středové konzole.
- Parkovací asistent vpředu a vzadu
Překážky v blízkosti vozidla zjišťují snímače umístěné v předním a zadním nárazníku. O přítomnosti překážky v zóně detekce přesně informují zvukové signály vysílané jednotlivými reproduktory a manévr je rovněž zobrazován na multifunkční obrazovce na palubní desce.
Díky dokonalému přizpůsobení nabízených funkcí nejvýkonnějšímu čtyřválcovému motoru HDi řady Citroën poskytuje vůz C6 HDi 173 FAP pozoruhodný jízdní komfort, jedinečný styl, velkorysý vnitřní prostor a výbavu hodnou postavení této luxusní limuzíny.
PR