PSA Peugeot Citroën rozšiřuje svoji nabídku a představuje nová SUV 26.10.2006 12:51 - tisková zpráva
Paříž, říjen 2006
Tato nová sportovně užitková vozidla, která jsou výsledkem spolupráce mezi koncerny Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a PSA Peugeot Citroën, budou uvedena na trh značkami Peugeot a Citroën v červenci 2007. Budou vybavena motorem HDi s filtrem pevných částic (FAP). Plánovaný prodej 30 000 vozidel ročně umožní koncernu stát se významným hráčem na trhu, jehož perspektivy růstu zůstávají v Evropě i nadále velké.
Segment trhu vozidel s pohonem 4x4, který byl na počátku devadesátých let v Evropě novinkou, se od té doby nepřetržitě rozvíjí a zaznamenal velké počty prodaných vozidel. V Evropě dokázal získat více než šest procent na trhu osobních vozů, což znamená více než milion prodaných vozů v roce 2005, a stal se tedy plnohodnotným segmentem.
§ Užitečná dohoda pro oba koncerny
Počátkem roku 2005 se oba koncerny rozhodly spojit své zkušenosti kolem platformy vozidla 4X4 pro volný čas, označovaného SUV (Sport Utility Vehicle – sportovně užitkové vozidlo), jehož vývoj v té době probíhal u MMC. Spolupráce se týká přizpůsobení této platformy pro značky Peugeot a Citroën. Kooperace, uzavřená v duchu « výhra pro všechny », je zjevně výhodná pro oba partnery.
Koncern PSA Peugeot Citroën tak získal přístup k technologii 4X4, která mu umožňuje představit v Evropě novou nabídku v segmentu vozidel SUV, zatímco Mitsubishi Motors umoří rychleji prostředky investované do vývoje díky vyššímu počtu vyrobených a prodaných vozidel.
§ Spojení toho nejlepšího z obou světů : pocitu bezpečnosti z vozidla 4x4 a možnosti vybočení mimo « vyšlapané » cesty díky potešení z řízení komfortního hatchbacku
Mitsubishi Motors přichází s novou platformou, vycházející z uznávaného know-how tohoto výrobce v oblasti vozidel s pohonem všech kol. Aby provedení vyráběného vozidla odpovídalo standardům PSA, koncern PSA Peugeot Citroën provedl zásahy u nastavení parametrů a přizpůsobení svých SUV.
Zásahy se týkají zejména podvozkových skupin : určité skupiny, jako jsou brzdy, řízení, odpružení, zadní náprava a pneumatiky, byly podrobeny analýze a přizpůsobeny tak, aby zaručovaly komfort a jízdní vlastnosti nejvyšší úrovně a splňovaly vysoké nároky koncernu PSA Peugeot Citroën v této oblasti.
§ PSA Peugeot Citroën vybavuje svá SUV špičkovou technologií čistého naftového motoru
Aby bylo možno spojit cestování v přírodě s její ochranou, budou všechny modely Peugeot a Citroën sériově vybaveny filtrem pevných částic (FAP) technologie PSA Peugeot Citroën, spojeným s nejnovějším naftovým motorem 2,2 HDi. Navíc, stejně jako všechny ostatní motory HDi skupiny PSA Peugeot Citroën, je tento motor 2,2 HDi zkonstruován tak, aby mohl pracovat s 30 procenty bionafty.
PSA Peugeot Citroën tím potvrzuje své postavení světového lídra v oblasti zavádění vozidel s čistými naftovými motory, vybavenými filtrem pevných částic.
Tento naftový motor s přímým vstřikováním common-rail o zdvihovém objemu 2,2 litru, kterým budou vozidla SUV vybavena, vychází ze zcela nového bloku, již použitého u vozidel střední a vyšší třídy obou značek koncernu. Byl vyvinut ve spolupráci s koncernem Ford a uzpůsoben zvláštním požadavkům vozidel 4x4.
§ Koncern PSA Peugeot Citroën zdůrazňuje vlastní identitu obou svých značek
Koncern PSA Peugeot Citroën, věrný své strategii, věnoval pozornost tomu, aby každá z obou značek měla vozidlo s vlastní osobitostí, a vynaložil proto velké úsilí při navrhování designu interiéru i exteriéru.
§ PSA Peugeot Citroën nabízí v tomto segmentu vozidel novou úroveň bezpečnosti, komfortu a potěšení z jízdy
Touto novou nabídkou koncern PSA Peugeot Citroën pokračuje ve strategii spočívající v investování do nových segmentů trhu, která doplňuje strategii průběžného obnovování současných typových řad.
Koncern tak dává k dispozici oběma svým značkám další trumfy pro získání nových zákazníků, kteří si přejí « jezdit jinak », aniž by se chtěli vzdát potěšení z jízdy a komfortu, to vše při plném respektování životního prostředí.
PR
|