www.car.cz
 

Martin Macík finišuje s přípravami před Dakarem 2007
     29.10.2006 09:53 - Pavel Jelínek


Na první pohled jako by se mnoho nezměnilo a namísto slibované revoluce nastala spíše pečlivá evoluce a cizelování toho, co už zafungovalo. Tým Matia Macíka uvidíme na startovní čáře Dakaru znovu, nikoli však se slibovaným speciálem zn. Fox, který je ovšem už dávno rozestavěn a jehož start nepovolily stále nezměněné technické předpisy. To ovšem neznamená, že tým nebude na Dakaru silnější než vloni.

 

Předně bude Macíkova ekipa znovu startovat s vlastním asistenčním kamionem LIAZ. „I asisťák jsme hodně vylepšili, dostal nové nápravy i bývalý závodní motor. Jeho pohyb v poušti tak bude mnohem kvalitnější. Navíc máme vynikající servisní nástavbu, kterou nám mnohé týmy závidí. Zvnějšku jsme auto sjednotili  se stylingem našeho závodního vozu,“ říká Macík. Doprovodný kamion bude na Dakaru pilotovat Macíkův tradiční dakarský souputník Ladislav Fajtl.

 

Tým nyní dolaďuje poslední detaily na ostrém autě. Při mé poslední návštěvě na něm naplno pracovalo hned osm lidí najednou. Dokončovala se elektroinstalace, kompletace brzd a také právě dorazila nová plachta na žlutou korbu. „Bočnice nastříkáme během pár dní venku a pak už bude auto v plné kráse,“ říká Macík. Přechod týmových barev na původní žlutou už jsme avizovali.

 

Nejedná se však o přechod jediný. Macík bude od Dakaru 2007 startovat, podobně jako tým Loprais Tatra, na pneumatikách Pirelli Pista, které nahradí osvědčené michelinky. „Důvody jsou finanční, pirellka je výrazně levnější, vzorek je stejný a Azevedo, který na nich jel vloni, s nimi problémy neměl,“ říká Macík.

 

Na voze se podařilo dobudovat systém centrálního huštění pneumatiky vnitřky náprav a na první pohled před zakrytím korby zaujmou o třetinu menší nádrže, posunuté kvůli lepšímu rozložení hmotnosti až k zadní nápravě. Řadu drobných vylepšení prodělal motor LIAZ-Tedom, jehož výkonová špička nyní zůstává někde na hranici 610 k, ale maximální výkon je k dispozici už v 1600 otáčkách, napomáhá tomu jednak nové palivové čerpadlo, ale i nově použité turbodmychadlo Holset.

 

Přepracován bude také systém sání a umístění vzduchového filtru. Po tuniských testech navíc liazka dostane novou převodovku s pozměněnými převody, díky kterým by měla bez problémů dosahovat nejvyšší povolené rychlosti 150 km/h.

 

Posádku ostrého vozu bude kromě Macíka tvořit opět Jiří Žák, toho času senátor za bruntálský obvod („Juru považuji za nejlepšího navigátora u nás,“ tvrdí Macík) a ředitel společnosti Tedom, která je hlavním partnerem týmu, Vlastimil Vildman, pro nějž je start v ostrém závodním tempu velkou neznámou, na niž se zároveň velice těší.

 

Nejbližším programem týmu je testování v tuniské poušti, kam tým odjíždí 16. listopadu. „Na Slovesku jsou sice pěkné terény, je to i blízko, ale dají se tam otestovat tak maximálně tlumiče, podmínky pouště to prostě nemůže nahradit,“ říká Ladislav Fajtl.

 

V Tunisku Macíkova družina bude věnovat především ověřování funkčnosti centrálního dohušťovacího systému, vlastnostem nových pneumatik Pirelli, ale i chování upraveného motoru. V neposlední řadě zde hodlá také natočit a nafotografovat zajímavý promomateriál. Na místě se vystřídá s týmem Milana Lopraise, který zde bude testovat o týden dříve.

 

Jiří Vintr


 
 
Fotogalerie:   Waldviertel rallye 06 objektivy Pavla a Tondy Malých

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose