Mistrem ve Sports Car Challenge pro rok 20006 Payr 2.11.2006 19:16 - Vladimír Rožánek
Posledním závodem na Hockenheimu v Německu skončila letošní sezóna Sports Car Challenge, ve které zvítězil celkově Rakušan Payr na PRC Ford Cosworth 3,5ltr. F1.
V divizi 1, tedy divizi pro silné prototypové stroje, které pod kapotou mají i přes 600PS, dominoval letos Rakušan jezdící pod francouzskou licencí, Wolfgang Wolfi Payr na stroji PRC Ford Cosworth, pocházející z dílny Waltera Pedrazzy, stejně tak, jako většina strojů startujících ve Sports Car Challenge.
Boj o titul byl letos velmi zajímavý, protože v úvodních dvou podnicích vévodil pořadí Angličan Tony Sinclair na stroji vlastní konstrukce Jade 2 Nissan V6, ovšem deštivé závody v Německu a hlavně pro Sinclaira smolný závod na Monze mu sebraly mnoho bodů, které v závěrečném účtování potom velmi chyběly. Sinclair skončil na Monze v nemocnici a celkově mu patří letos bronzová příčka v divizi 1.
Pravidelnými výkony bodoval také Gerd Beisel s PRC BMW 3,2ltr. Několikrát, stejně jako v Brně se dokonce ocitl na čele závodu. Slibovaný nový vůz Norma M2000 BMW 4,0ltr LMP1 zůstal po celou sezónu jen u testů a do závodu nevyjel. Gerd Beisel se zranil při finále SCC na Hockenheimu, ale druhé místo v divizi 1 mu již nikdo nedokázal vzít.
V úvodních podnicích se dařilo také Sabrině Hungebühler na Oselle BMW, absolvovala však pouze 3 závodní víkendy a to při 16 jízdách je skutečně málo a v závěru se před ní natlačil Švýcar Gartner na Martini Alfa Romeo V6. Šestý skončil díky závěrečným třem vítězstvím Emanuell Pedrazza na PRC BMW. Celkově se v první divizi ukázalo 12 prototypů, včetně zajímavých strojů Juno Jaguar a Lucchini Alfa Romeo.
Druhá divize, určená strojům do 2000ccm3 patřila s výjimkou začátku sezóny ve Varanu plně do kompetence Švýcara Piuse Truffera s PRC BMW. Nasbíral celkově 355 bodů a druhý Münch mu mohl s Normou Honda CN jen závidět. Třetí místo zbylo na velmi dobře jezdícího K. Matzingera na stroji PRC Opel CN, který však díky technickým poruchám vynechal závody na Monze a v Brně.
Bronzový stupínek utekl Kormanovi jen o pět bodů, a tak může jen litovat, ale snad to štěstí příjde jindy. Velmi hodnotné výkony předváděl Rakušan Peham, startující na PRC Honda CN, ale lepší než čtvrté místo z toho nebylo. Zajímavé stroje s českým rukopisem a názvem MRP skončily na pátém, respektive na devátém místě a provozovatelé těchto strojů zřejmě před sezónou mysleli výše. Ve druhé divizi celkově startovalo 20 závodníků, povětšinou na strojích PRC.
Čtvrtá divize pro vozy GT absolvovala takzvanou zkušební sezónu a titul si odváží pravidelný účastník – Švýcar Kurt Peter na Porsche GT. Jako druhý se umístil Otto Dragoun z Rakouska a jeho krajan Brückl skončil na místě třetím.
Celková klasifikace Sports Car Challenge 2006
Divize 1:
W.Payr (A) PRC Ford Cosworth F1 394
G.Beisel (D) PRC BMW 3,2 ltr. 275
T.Sinclair (GB) Jade 2 Nissan V6 264
A.Gartner (CH) Martini Alfa Romeo V6 169
S.Hungebühler (CH) Osella PA20 BMW 142
Divize 2:
P.Truffer (CH) PRC BMW C3 355
G.Münch (D) Norma M20 Honda CN 280
K.Matzinger (A) PRC Opel 16V CN 180
P.Kormann (D) PRC BMW C3 175
T.Wolfert (D) MRP Opel CN 137
Divize 4:
K.Peter (CH) Porsche GT 109
O.Dragoun (A) Porsche GT 100
M.Brückl (A) Porsche GT 85
M.Sagmeister (A) Porsche GT 34
K.Stanek (A) Porsche GT 33
Příští sezóna bude podle organizátorů a promotérů seriálu Sports Car Challenge ještě obohacená o závody na 100 mil, o které je hlavní zájem u pilotů vozů GT, kteří hledají vhodnou alternativu závodům naší divize D4.
Doufáme, že se ve Sports Car Challenge objeví i některý z českých pilotů. Pavlík letos s Piccio BMW nevyjel a neviděli jsme ani mosteckého Doláka.
Nezbývá marodům popřát brzké uzdravení a těšit se na sezónu 2007, která se po zimní přestávce opět přihlásí.
Vláďa Rožánek
|