www.car.cz
 

Ve Šternberku se jel druhý díl pro terénní vytrvalce
     tisková zpráva


V sobotu 24. dubna se ve Šternberku u Olomouce jel již druhý závod seriálu Mistrovství České republiky vytrvalostních závodů aut, motorek a čtyřkolek 5th FS Engineering OffROAD Maraton a 2nd Gauloises OffROAD Maraton. Závodu se zúčastnilo přes 60 jezdců v kategorii MOTO, 12 v kategorii QUAD a 25 týmů v kategoriích AUTA nad a do 2000ccm. Závodilo se na 4,3 km dlouhé trati na bývalém vojenském tankodromu. Závody odstartovaly v půl desáté ráno 3 hodinovým závodem v kategoriích MOTO a QUAD a po napínavém boji na trati si vavříny odnesli:

kat. MOTO :

1.místo – Tomáš Dokoupil, Martin Žerava

2.místo – Radek Toman, Robert Šíp

3místo – Petr Dokoupil, Radek Nešpor

a v kategorii QUAD: 1.místo – Petr Přibáň, Pavel Ulman

2.místo - Jiří Franc, Jiří Matějec

3.místo - Roman Ulman, Anhony Fournier

V jednu hodinu po poledni se na trať šestihodinového závodu vydalo 25 posádek v kategorii AUTA. Tam se rozhodovalo až v závěrečných kolech o celkovém pořadí, kde nakonec zvítězil v kategorii do 2000ccm tým Offroad Team Dřevohostice, na druhém místě se umístil Author Bike Team a na třetím G – Team.

V kategorii nad 2000ccm zvítězil po stíhací jízdě Šajgal Oil Team, na druhém místě skončili Autopoint Offroad Team a na třetím místě nakonec dojel ES Offroad Team.

Kompletní výsledky, průjezdy kol či nejrychlejší kola najdete na www.offroadmaraton.cz. Další závod seriálu 5th FS Engineering OffROAD Maraton a 2nd Gauloises OffROAD Maraton 2004 se jede při slavné 24hodinovce v Dobřanech u Plzně 21. května. Jedná se o páteční šestihodinový závod s koeficientem 2, tedy jezdci si do M ČR budou připisovat dvojnásobek získaných bodů.

a ještě další podrobnosti :
Tříhodinový závod motorek a čtyřkolek odstartoval celý závodní den, neboť po motorkách a čtyřkolkách se jel další závod terénních vozů a po něm jízdy pravidelnosti sériových vozů. Páteční tréninky se jely za slunného počasí, ale k večeru se začalo zatahovat a celou dopadlo to tak, že celou noc pršelo. Ještě ranní přejímky se dělaly za deště.

Start byl plánován na půl desátou a obloha byla stále zatažená, nicméně déšť ustal a tak se pomalu na bývalý vojenský cvičák začali sjíždět i diváci, kterých bylo nakonec něco okolo pěti tisícovek. První tři kola se závodníci po startu ještě trápili, ale pak se to největší bahno vyházelo z kolejí a všechny týmy si závod pořádně vychutnaly. Trať byla dlouhá necelých pět kilometrů a spíše technického rázu, tedy řádně zamotaná okolo celého prostoru.

Tým Doky autobazar Nešpor Junior, tedy mladý Tomáš Dokoupil s Martinem Žeravou (Yamaha/KTM) si vyjeli nepatrný náskok před vítězi minulého závodu Radkem Tomanem s Robertem Šípem (Husaberg/KTM), kteří jedou v barvách Betong Hurada teamu. Na třetím místě v motocyklech se držel Petr Dokoupil, otec Tomáše, který se střídal se svým kolegou Markem Nešporem (Yamaha). No a v tomto pořadí nakonec projeli i cílem. Všechny jmenované týmy najeli 24 kol a rozestup mezi nimi byly pouhé minuty. Čtvrtí Pepa Černohorský s Martinem Liškou (Yamaha/Yamaha) za Color Cars Drásov již měli ztrátu dvě kola.

Čtyřkolky byly dramatičtější a o vedení se tam do posledních kol přetahovali tři posádky. Nakonec loňský mistr Pavel Ulman jedoucí letos ve dvojici s Petrem Přibáněm za Andy Motors team o dvě kola ujeli a zvítězili před Holci racing teamem ve složení Jiří Franc a Jiří Matějec (Suzuki). Třetí byl tým Andy Motors II., tedy mladý Roman Ulman s Anthony Fournierem (Polaris/Honda).

Šestihodinovka startovala hodinu po poledni. Páteční tréninky jsou volné a tak se na startu závodu stálo dle výsledků z prvního závodu. Do čela závodu se tak dostali favorité. Autopoint OffROAD team se svým Jeepem CJ7 nasadil vysoké tempo, ale ne a ne poodjet mrštným vozům Suzuki Jimny, zvláště pak v barvách týmu Dřevohostických. Míra Zapletal jel tedy na druhém místě absolutně a jen vyčkával. A dočkal se, Martin Macík zajíždí do boxů a následuje oprava rozlomené přední volnoběžky, která má za následek to, že vůz jel pár kol pouze na zadní nápravu. OffROAD team Dřevohostice se tak dostávají do čela závodu v absolutním pořadí a za nimi jede SARA Hranice.

Ani té se však nevyhýbají technické problémy a tak se postupně začínají propadat. Nahoru se naopak derou Šajgalovci z Brezna a Ekonomické Stavby z Plzně. Šajgal team zabudoval do svého Jeepa Wrangler pro tuto sezónu motor V8 o objemu 4,2 litru z Audi a Ekonomické Stavby prakticky ten samý motor, ale s nižším obsahem 3,6 litru. Ti však jedou s karoserií Nissanu Patrol GR. Teprve až za nimi se objevuje loňský Mistr maratónů – 4x4 klub Turnov se svým Isuzu Amigo GR 2,8 TD. Až do poloviny závodu se však v absolutním pořadí drží mezi prvními osmi vozy hned čtyři Suzuki Jimny s motory o objemu 1,3 litru. Po třech hodinách však přišla závada na přídavné převodovce a tým Zahas Deni moto musel ze závodu odstoupit.

To byla voda na mlýn pro další Suzuki Jimny, tentokrát Author Bike teamu, který se tak propracoval na druhé místo za bezchybného Míru Zapletala. Vašek Randýsek a poté jeho syn Robert za volantem červeného Jimny se sice náskok Author bike teamu snažili smazat, ale v cestě jim stála další závada. Vyčesané zuby na kole zadního diferenciálu způsobili více jak pětačtyřiceti minutovou opravu a výměnu diferenciálu a tak byl po nadějích.

Naopak SARA team se nakonec propadl až na páté místo ve třídě. Před ně se dostal stabilní jízdou speciál Hyundai týmu DTV Ratíkovice, který však není hodnocen a bodován do M ČR. Na stupně vítězů se díky technickým problémům vozů Jimny dostal opět na bronzovou příčku jiný vůz. V Benešově to byl Hapo offroad team se Suzuki Samurai, ale ten měl zde též řadu technických problémů a tak se na bednu vyhoupl G-Team se svým Mercedesem G s motorem o objemu dva litry. Druhý byl tedy Author bike team v čele s Honzou Šírerem a na tom nejvyšším stupni již po deváté v řadě Míra Zapletal s Přemkem Korejzem. Současně si i připisují body za druhé místo pro M ČR v absolutním pořadí.

Ve vyšší třídě to taková „nuda“ nebyla. Turnovští začali k závěru stahovat ztrátu způsobenou defektem předního kola, ale přišel další defekt a k tomu ještě dvoukolová penalizace za cizí pomoc a za zkrácení trati. Takže nakonec byli rádi, že udrželi čtvrtou příčku před FOXA teamem ze Slovenska na Jeepu CJ7 GR za volantem s Ludovítem Liškou. Autopoint OffROAD team se ještě snažil stáhnout více jak minutovou ztrátu na slovenský tým z Brezna, ale tuto snahu přerušila ohnutá spojovací tyč řízení v předposledním kole a tak byl Láďa Fajtl vůbec rád, že s vozem projel cílem.

Nicméně druhé místo jim již Ekonomické Stavby vzít nemohli, protože si první dva vozy vyjeli více jak tříkolový náskok. Závod se také započítával do Československého poháru a první tříhodinovka byla ještě součástí Slovenského poháru. Po závodě terénních speciálů se na trať vydalo ještě 6 sériových vozů na jízdu pravidelnosti. Pak již nad Šternberk padal soumrak a již za šera probíhalo vyhlášení výsledků a předávání hodnotných cen.

Kompletní výsledky, průjezdy kol či nejrychlejší kola najdete na www.offroadmaraton.cz. Další závod seriálu 5th FS Engineering OffROAD Maraton 2004 se jede 22. května v Dobřanech u Plzně a jedná se o tradiční, již sedmý ročník, Red Bull OffROAD 24hours. Tento nejnáročnější závod celé sezóny se jede s koeficientem 3, vítěz tedy získá celých 45 bodů. To samozřejmě může podstatně ovlivnit průběžné pořadí celého šampionátu.

Marek Procházka

PS. několik fotografii je také uveřejněno na www.czechmaraton.cz

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose