Vladimír Barvík vyhrál premiérový Matador Cup 2006 8.11.2006 16:42 - tisková zpráva
Závěrečným podnikem byl zakončen seriál Matador Cup 2006. Překvapivé zimní podmínky velmi výrazně ztížily pro všechny účastníky rychlostní zkoušky Würth Partr Sprintrally Vsetín. Počasí ovlivnilo veškeré dění a bylo hlavním tématem letošního vsetínského rallysprintu.
Klíčovou byla volba při výběru pneumatik, která byla velmi složitá s ohledem na neznalost, jak bude vypadat povrch rychlostních zkoušek během soutěže. Bohužel mnoho posádek vzhledem k tomuto faktu ještě před startem úvodní erzety odevzdalo výkaz a odcestovalo domů. Některé další posádky odstoupily krátce po startu soutěže. Důvody pro odstoupení lze spatřovat v ryze zimních podmínkách, které by pořadatelé tradičních zimních soutěží mohli závidět.
Silně promrzlou trať s čerstvou nadílkou sněhu v úvodní fázi soutěže nenarušily ani posypové vozy, neboť se teplota pohybovala výrazně pod bodem mrazu. Až po průjezdu mnoha závodních vozů se začala trať rapidně měnit, což dokazovaly i časy dosahované vozy ze závěru startovního pole.
Náročnou volbu, jaké pneumatiky jsou vhodné pro ranní rychlostní zkoušky závěrečného podniku zařazeného do seriálu Matador Cupu, neřešily všechny posádky jednotně. Někteří jezdci zvolili široké zimní závodní pneumatiky, jiní obuli sériové zimní pneumatiky.
Ani jedna z těchto variant se nakonec neukázala jako varianta nejvhodnější. Výborných časů dosahovali piloti, zvolili „zimní“ nastavení podvozku a nasadili speciální zimní pneumatiky Matador SM-7. Jedinými jezdci v rámci hodnocení Matador Cupu s touto volbou byli Jan Jelínek a Jiří Volf. Ostatní posádky nasadily sériové zimní pneumatiky v sedmnácti palcovém provedení.
Náročné podmínky panující na trati výrazně zamíchaly pořadím hned v úvodní rychlostní zkoušce, když ve velké rychlosti havaroval Jiří Volf s Petrem Novákem. který byl převezen do vsetínské nemocnice. Naštěstí po všech nutných vyšetřeních se prokázalo, že neutrpěl žádná vážná zranění. Jaroslav Orsák rovněž havaroval v úvodní erzetě a ze soutěže odstoupil. Technické problémy postihly Jana Jelínka v podobě poruchy motoru jeho vozu Mitsubishi Lancer Evo7. Ve třetím rychlostním testu musel odstoupit i Lumír Firla kvůli prasklému chladiči a tím přišel o možnost bojovat o třetí pozici v Matador Cupu.
Po třech rychlostních zkouškách zůstaly v boji o bodovaná umístění pouhé tři posádky hodnocené v rámci Matador Cupu. Vladimí Barvík vybojoval zlatý věnec před druhým Janem Jelínkem a třetím Pavlem Dohnalem. Zajímavostí závěrečné soutěže Matador Cupu je určitě skutečnost, že pořadí na stupních vítězů bylo naprosto identické s konečným pořadím Matador Cupu 2006.
Tři oceněné posádky si dojely na cílovou rampu Vsetínského stadionu pro hodnotné ceny, které připravil ve spolupráci s Matador Motorsport promotér seriálu Motorsport Kopecký. Vladimír Barvík s Petrou Minářovou převzali šek na 50.000 korun a 12 kusů závodních pneumatik Matador. Jan Jelínek a Miroslav Kotěna obdrželi šek na 20.000 korun a 8 kusů pneu a bronzová posádka Pavel Dohnal-Jiří Blažek obdrželi 5.000 korun a jednu sadu soutěžních pneumatik Matador.
Würth Partr Sprintrally Vsetín zakončil úspěšný premiérový ročník Matador Cupu a promotér seriálu Motorsport Kopecký již aktivně pracuje na přípravě druhého ročníku, který by mohl být ještě zajímavější a přilákat k účasti více posádek. Matador Cup 2006 přinesl mnoho krásných a dramatických soubojů a všem zúčastněným posádkám patří poděkování.
Stejné ocenění a poděkování si zaslouží i marketingový partner seriálu, kterým byla společnost Matador.
Závěrečné pořadí Matador Cupu 2006:
1. Vladimír Barvík 100
2. Jan Jelínek 85
3. Pavel Dohnal 67
4. Lumír Firla 41
5. Jiří Volf 36
6. Pavel Červenka 35
7. Jaroslav Orsák 22
8. Jaromír Tomaštík 16
PR
|