Premiéra A1GP v ulicích Pekingu zatím probíhá za obtížných podmínek a nově vytvořená městská trať si vyžádala modifikaci programu, aby trať mohla být upravena. Páteční jízdy musely být kvůli příliš ostrému poloměru vracečky zrušeny po pár minutách a do sobotního rána pořadatelé změnili trať. Hlavní rovinka byla zkrácena a jako vracečka slouží širší zatáčka, kde se vozy A1GP bez problémů vejdou.
www.repsswiss.com
V sobotu ráno byl na programu devadesátiminutový trénink, který měl být jedinou přípravou na kvalifikaci. Po pětadvaceti minutách však byla vyvěšena červená vlajka, protože se uvolnil kryt kanálu mezi třetí a čtvrtou zatáčkou. Kryty kanálů byly před víkendem přivařeny, což je způsob, který nejméně naruší následné používání infrastruktury.
Až samotné jízdy ukázaly, že aerodynamika vozů A1GP vytváří pod vozy tak velký podtlak, že sváry praskají. Do neděle budou všechny kryty uchyceny stejným způsobem, který byl použit při závodu v Durbanu. Do mezer mezi kryty a rámy kanálu budou navrtány šrouby, které budou následně ještě zalepeny silikonovým lepidlem.
Český tým dnes podle plánu nasadil do akce Engeho, který za 25 minut stihl odjet 22 kol a v době předčasného ukončení tréninku mu patřila devátá příčka. Podle pozdějšího rozhodnutí organizátorů o vytvoření startovního roštu podle výsledku volného tréninku by tak měl český vůz stát v páté řadě, řada týmů však není vzhledem k omezeným jízdám s tímto rozhodnutím spokojena a nyní probíhají další jednání.
www.replica2u.me
Tomáš Enge: „Trať je hodně hrbolatá a špinavá, takže jsem si s trochou nadsázky připadal jako pří jízdě se soutěžáckým autem na šotolině. Všichni jsme ale na stejné lodi, půjde o to, kdo se trati nejrychleji přizpůsobí a najde nejlepší nastavení pro dané podmínky. Trénink byl krátký, nicméně určité věci jsme se naučili. V závodu bude hodně záležet na pozicích na startu, předjíždění je hodně složité.
Mimo stopu je trať extrémně kluzká a jedinou možností je tak vyvinout na soupeře tlak, který ho donutí k chybě. Uvidíme, jak se nakonec určí pořadí na startu, vzhledem ke zkrácení tréninku by asi bylo férovější použít jiný systém než časy z volných jízd. A neříkám to jenom kvůli našemu devátému místu, ačkoliv ani to neodpovídá našim možnostem, ale někteří z favoritů tím byli odsouzeni do role outsiderů.“
Jarek Janiš: „Dnes již jel jen Tomáš, měl jsem tak možnost sledovat dění na trati z trochu jiné perspektivy. Myslím, že náš vůz se choval na obtížné trati poměrně dobře a vzhledem k množství paliva a použitým pneumatikám je devátý čas povzbudivý. Při stejných podmínkách bychom byli určitě výše.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Nikdo nemá radost z problémů, které se zatím vyskytly. Situace je pro všechny týmy stejná, jsme tady, abychom závodili, za trať zodpovídají čínští organizátoři. Kryty kanálů byly zavařeny, ale sváry praskají, doufáme, že do zítra je zafixují jiným způsobem tak, aby vydržely celý závod. O tom, že postavení na startu určí volný trénink, se rozhodlo až po jeho skončení. Celou dobu jsme jeli s plnou nádrží, což se odrazilo na čase. Deváté místo není ideální, ale mnozí z favoritů jsou na tom ještě hůře. V závodu bude důležité dojet do cíle, kritické bude chlazení brzd, jejich výdrž bude hodně na hraně
BPA