www.car.cz
 

Kronos už bez tlaku, ale s motivací. Loeb na obhlídce
     13.11.2006 11:41 - tisková zpráva


Propecia Rallye Nový Zéland (16. – 19. 11. 2006)
Kronos už bez tlaku, ale s motivací

I přes 19 000 kilometrů dlouhou vzdálenost mezi Belgií a Novým Zélandem se tým Kronos Total Citroën WRT těší na novozélandskou rallye. Na území, které původní maorské obyvatelstvo pojmenovalo Aotearoa a jehož název se překládá jako Země dlouhého bílého oblaku. Právě tady bude tým Kronos poprvé od Kypru kompletní a bude moci přivítat své hrdiny, trojnásobné mistry světa Sébastiena Loeba a Daniela Elenu.

Loeb na obhlídce
Ti se budou v Hamiltonu, novém hostitelském městě rallye, prezentovat „jen“ jako průzkumníci tratí, jejichž znalost využijí až v příštím roce. Obhlídka tratí se jim hodí, neboť letošní ročník tradičního podniku je značně pozměněný.
Séb se musí vrátit do Evropy, aby doléčil a dokončil rehabilitaci zraněného ramene, které ho vyřadilo z aktivní účasti v závěru šampionátu.


Pro novozélandskou rallye tým Kronos svěřil obě Xsary opět mladým španělským pilotům (Pons a Sordo), Xsaru s číslem jedna povede znovu Xevi Pons stejně jako v Austrálii. S identickým vozem v Aucklandu loni vyhráli právě Loeb s Eleneou a naznačili tak možnosti Citroënu na těchto tratích. Široké a kluzké štěrkové cesty Xsaře vyhovují. Při suchých podmínkách ovlivňuje výsledky množství štěrku na trati, resp. vrstva, kterou projíždějící vozy odhrnou. Na trať se navíc sbíhá spousta cestiček z okolí. V úvahu je nutné vzít také variabilitu profilu tratě a měnící se směry. To jsou nejdůležitější fakta pro optimální nastavování vozů.

Rozhoduje pouze umění pilota
Vzrušení z pilotování vozů WRC na Novém Zélandu je ohromné, proto je také tento podnik pro většinu účastníků mistrovství světa velice oblíbeným. Jako příklad ze starých dobrých časů může posloužit výrok legendy Waltera Rohrla: „Jediným limitujícím faktorem je umění řidiče.“


O Nové Zélandu pochvalně hovoří také Sébastien Loeb: „Miluji zdejší rychlé a klouzavé tratě. Sotva tu najdete rovnější úsek, soutěž má dobrý rytmus.“ Ačkoli Séb prokázal svými výsledky dobrý cit pro zdejší tratě, připomíná, že je nutné je vymetat a příliš se neklouzat.

Xevi Pons na Novém Zélandu startoval dvakrát na produkčním voze. I to mu ale dává dobrý základ znalostí a zkušeností pro letošní ročník, byť je celý pozměněný. Dani Sordo bude stejně jako v Turecku či Austrálii objevovat „nová území“, neboť je na zdejších tratích nováčkem. Ale i v neznámých podmínkách zajel dobré výsledky, což by měl nyní opět zopakovat.

Mise Kronosu v mistrovství světa pilotů je naplněna a tak tým bude v předposlední rallye letošní sezony bez většího tlaku. Chce ale ze sebe vydat to nejlepší pro vzrušující a stále otevřený boj v Poháru konstruktérů, který by mohl vyvrcholit až v posledním podniku ve Walesu příští měsíc.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   A1GP v Brně 2006 od Jirky Navrkala 1. část

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose