Kronos už bez tlaku, ale s motivací. Loeb na obhlídce 13.11.2006 11:41 - tisková zpráva
Propecia Rallye Nový Zéland (16. – 19. 11. 2006) Kronos už bez
tlaku, ale s motivací
I přes 19 000 kilometrů dlouhou vzdálenost mezi Belgií a Novým
Zélandem se tým Kronos Total Citroën WRT těší na novozélandskou rallye. Na
území, které původní maorské obyvatelstvo pojmenovalo Aotearoa a jehož název se
překládá jako Země dlouhého bílého oblaku. Právě tady bude tým Kronos
poprvé od Kypru kompletní a bude moci přivítat své hrdiny, trojnásobné mistry
světa Sébastiena Loeba a Daniela Elenu.
Loeb na obhlídce Ti se budou v Hamiltonu, novém hostitelském
městě rallye, prezentovat „jen“ jako průzkumníci tratí, jejichž znalost využijí
až v příštím roce. Obhlídka tratí se jim hodí, neboť letošní ročník tradičního
podniku je značně pozměněný. Séb se musí vrátit do Evropy, aby doléčil
a dokončil rehabilitaci zraněného ramene, které ho vyřadilo z aktivní účasti v
závěru šampionátu.
Pro novozélandskou rallye tým Kronos svěřil obě Xsary opět mladým
španělským pilotům (Pons a Sordo), Xsaru s číslem jedna povede znovu Xevi Pons
stejně jako v Austrálii. S identickým vozem v Aucklandu loni vyhráli právě Loeb
s Eleneou a naznačili tak možnosti Citroënu na těchto tratích. Široké a kluzké
štěrkové cesty Xsaře vyhovují. Při suchých podmínkách ovlivňuje výsledky
množství štěrku na trati, resp. vrstva, kterou projíždějící vozy odhrnou. Na
trať se navíc sbíhá spousta cestiček z okolí. V úvahu je nutné vzít také
variabilitu profilu tratě a měnící se směry. To jsou nejdůležitější fakta pro
optimální nastavování vozů.
Rozhoduje pouze umění pilota Vzrušení z pilotování vozů WRC na
Novém Zélandu je ohromné, proto je také tento podnik pro většinu účastníků
mistrovství světa velice oblíbeným. Jako příklad ze starých dobrých časů může
posloužit výrok legendy Waltera Rohrla: „Jediným limitujícím faktorem je umění
řidiče.“
O Nové Zélandu pochvalně hovoří také Sébastien Loeb: „Miluji zdejší
rychlé a klouzavé tratě. Sotva tu najdete rovnější úsek, soutěž má dobrý
rytmus.“ Ačkoli Séb prokázal svými výsledky dobrý cit pro zdejší tratě,
připomíná, že je nutné je vymetat a příliš se neklouzat.
Xevi Pons na Novém Zélandu startoval dvakrát na produkčním voze. I to mu ale
dává dobrý základ znalostí a zkušeností pro letošní ročník, byť je celý
pozměněný. Dani Sordo bude stejně jako v Turecku či Austrálii objevovat „nová
území“, neboť je na zdejších tratích nováčkem. Ale i v neznámých podmínkách
zajel dobré výsledky, což by měl nyní opět zopakovat.
Mise Kronosu v mistrovství světa pilotů je naplněna a tak tým bude v
předposlední rallye letošní sezony bez většího tlaku. Chce ale ze sebe vydat to
nejlepší pro vzrušující a stále otevřený boj v Poháru konstruktérů, který by
mohl vyvrcholit až v posledním podniku ve Walesu příští měsíc.
PR
|