Závodní sezónu 2006 Frankie Vojtíšek zvládl velmi dobře bez jakýchkoliv zásadních problémů.
Původní plány nastoupit do sezóny 2006 s novým vozidlem, byly přehodnoceny a nasazení nového závodního speciálu přeloženo na příští sezónu. Frankie i jeho hlavní partner společnost Renault Trucks upřednostnili ještě důkladnější přípravu a kvalitní testování nového stroje. Frankie odjezdil celý seriál Evropského poháru s modelem Renault Premium 420 dci, s 11ti litrovým motorem a podvozkem, který má za sebou již 5 závodních sezón.
I přes handicap vozidla se slabším objemem dokázal, že je schopen konkurovat svým soupeřům s výkonnějšími vozidly (13l) a své letošní účinkování zakončil na celkovém desátém místě. Frankie uzavřel první desítku jako jediný s 11ti litrovým motorem.
Úvodní závod Evropského poháru tahačů 2006 se odehrál ve španělské
Barceloně (8.-9.4.2006). I přesto, že měl Frankie maličko smůlu, a to v podobě přeseknuté vzduchové hadice, kterou poškodil kus laminátu, jež odletěl od některého ze soupeřů, si z Barcelony Frankie odváží první čtyři body a průběžné desáté místo.
Po šestitýdenní pauze se v italském Misanu konal druhý podnik šampionátu ( 27. - 28.5.2006), za téměř letního počasí, Frankie dosáhl na okruhu letošního nejlepšího výsledku, kdy v nedělní bodované kvalifikační jízdě obsadil výborné třetí místo. V průběhu pohárového závodu se sice Frankie propadl, vzhledem k obrovské a silnější konkurenci, na sedmé místo, ale i tak získává 20 bodů a průběžné 6 místo.
Následující závod ve španělském Albacete (3.-4.6.2006) byl organizačně velmi náročný. Kamiony se přesouvaly ihned po Misanu do Španělska. Frankieho nejlepším umístěním je zde šesté místo, což mu spolu s dalšími zisky zaručilo udržení 7.místa průběžného pořadí se ziskem 37 bodů.
Francouzské Nogaro přivítalo závodníky o dva týdny později ( 17.-18.6.2006). Bodový zisk nebyl tentokrát tak vysoký - mimo jiné i v důsledku penalizace za sražení kužele na okraji trati při nedělním pohárovém závodě a také propadem na 12 místo během pohárového závodu po vytlačení soupeřem v šikaně. Frankie si přesto udržel průběžné 7 místo s celkovým počtem 47 bodů.
Kultovní závod v německém Nurburgringu nebyl letos součástí poháru tahačů a jel se jako neoficiální mistrovství Německa( 22.-23.7.2006). Vysoký počet příznivců truck racingu neodradilo od návštěvy ani deštivé počasí, které je jak "šité na míru" pro Frankieho jezdecké umění. Ovšem deštivé počasí má i svá úskalí a nebezpečí nehledě na to, že ne všichni si libují na mokré trati a zcela perfektně ovládají svá vozidla.
V sobotním závodě po průjezdu jedné z prvních zatáček, kdy Frankie již nabral rychlost, se přímo před ním doslova "roztočil" Chorvat Pulič a Frankie po silném nárazu zůstává na trati. Jeho vozidlo je silně poškozeno a kvůli přeražené přední nápravě se stává zcela nepojízdné a to i po zbytek neděle. Frankie kolize lituje, nejen proto, že právě jízda na mokré trati je jeho doménou, ale také kvůli škodám, které na autě vznikly a kvůli ztrátě jedné z předních pozic v tomto závodě.
Vrcholný podnik tahačů se jel na autodromu v Mostě již popatnácté ( 26.-27.8.2006). Sobotní kvalifikace se jela na navlhlé trati. Frankie dojíždí na osmém místě. Na mosteckém okruhu se více projevuje handicap vozidla se slabším objemem, krom toho je při pohárovém klání Frankie sestřelen Davidem Vršeckým, nevzdává se a po návratu na trať vybojuje na konec 8.místo.
V neděli Frankie boduje v kvalifikaci desátým místem a v pohárovém závodu končí o dvě místa níž, a tak v celkovém pořadí šampionátu klesá na desátou příčku.
Renault Trucks jako hlavní partner Frankieho teamu, již po šesté přivítal v depu ve svém stanu během víkendového klání více než 500 hostů, tentokrát mezi nimi byli například i klienty a koncesionáři z Ruska, Běloruska, Polska a Turecka. Renault Trucks v rámci závodního víkendu prezentoval kompletní inovovanou řadu svých vozidel ve verzích Euro 4 a Euro 5 i na závodním okruhu prostřednictvím pace car a nedělním defilé svých vozidel . Již tradičně se na diváckém svahu představil i ústecký koncesionář Autodíly Špindler se všemi letošními novinkami Renault Trucks.
Belgický Zolder přivítal Evropský pohár tahačů druhý zářijový víkend (8. - 9.9.2006). Frankie během prvního závodního dne nasbíral celkově 15 bodů a v průběžném pořadí se posunul na 8.místo.
Předposlední závod letošní sezóny se odehrál ve španělské Jaramě ( 30.9. - 1.10. 2006). Pro Frankieho to nebyl příliš vydařený víkend. Po sedmém a osmém místě v sobotní kvalifikaci a pohárovém závodu, postihl jeho speciál problém s elektronikou, která jej zradila v nedělní kvalifikaci a znemožnila mu možný zisk cenných bodů. Frankie se nevzdává a díky velkému úsilí končí v nedělním pohárovém závodu na desátém místě. Frankie zaujímá v průběžném pořadí 10.místo se ziskem 78 bodů.
Osmý a poslední podnik letošního seriálu Evropského poháru hostilo již tradičně francouzské Le Mans (28. - 29.10.2006). Sobotní program začal se čtyřhodinovým skluzem kvůli tradiční mlze, opět se potvrdilo, že poslední závody v sezóně, v tomto období, v ne zcela jižních končinách Evropy, neprospívají ani hladkému průběhu závodů a mnohdy ani vozidlům.
Frankie vzhledem k drobným problémům nenastupuje do měřeného tréninku a tak v kvalifikaci startuje až z 29 místa. Díky skvělé jízdě se propracuje na dvanáctou příčku. V pohárovém závodě končí na sedmém místě. V nedělní kvalifikaci Frankie vybojoval 11 příčku a v posledním hlavním závodu letošní sezóny pak příčku devátou.
V celkovém pořadí Evropského poháru tahačů tak Frankiemu patří 10 místo a 84 bodů.
Frankie a celý jeho tým odvedl vynikající práci, za kterou si bezesporu zaslouží uznání a poděkování.
Po náročné sezóně čeká Frankieho téměř ihned testovaní. Nejprve na testovacím okruhu Renault Trucks ve francouzském La Valbonne, následně pak na některém z "jižně" položených závodních okruhů.
Nutno podotknout, že již během letošních závodů Frankie testoval některé nové komponenty, které budou součástí jeho nového závodního speciálu.
Frankieho i Renault Trucks čeká během zimy hodně práce, do seriálu Evropského poháru tahačů 2007, který startuje 31.3 - 1.4.2007 ve španělské Barceloně, plánujeme nastoupit se zbrusu novým vozidlem.
Ostatně nejen vozidlo, ale i spolupráce mezi teamem a značkou, na které Frankie jezdí bude zbrusu nová. Místo hlavního sponzora, zastoupení Renault Trucks v České republice, bude jeho hlavním partnerem mateřská firma Renault Trucks Francie.
A bude to nejen nové vozidlo a nová spolupráce, ale i nové zázemí teamu, nová doprovodná vozidla a další technika, již letos si mohli fanoušci všimnout například nového návěsu v zázemí teamu nebo nového VIP stanu. Věříme, že bude následující sezóna pro Frankieho v mnoha směrech nejen nová, ale především velmi úspěšná.
Držme mu všichni palce.
Klára STRAKOVÁ
Public Relations and Event Manager
Renault Trucks ČR
PR