www.car.cz
 

Úvodní dvě etapy letošní 81.ISDE na Novém Zélandu
     17.11.2006 07:59 - tisková zpráva


ISDE 2006, Nový Zéland - Úvodní etapa letošní 81.ISDE

Do úvodní úterní etapy 81.ročníku ISDE první jezdci odstartovali v 7.00 hodin na pomalejší "B" časy. Jezdci našeho týmu startovali krátce po čtvrt na devět, dá se říci za větrného, ale polojasného počasí. Díky předešlým dešťům se po trati ani na měřených testech moc neprášilo. Úvodní spojovací časová kontrola, která se jede každé ráno po celých pět dnů, je celá po asfaltě a je na ni čtyřicet minut.

Jezdci na ni po ránu dokanale prochladnou, i když si najedou okolo 15 minut. Bezprostředně po časové kontrole se jede každý den stejný motokrosový test. Následných pět časových kontrol se jelo ani ne v náročném terénu, ale svoji délkou se jednalo spíše o únavnou jízdu. Z pohledu jezdců KBS UAMK teamu, kteří startují v první třetině startovního pole letošní šestidenní, bylo kromě únavných dlouhých přejezdů větším problémem vyrvnat se s již dosti rozježděným terénem na měřených testech a v úzkých lesních úsecích s předjížděním pomalejších jezdců.

Na tento problém potkával skoro všechny české jezdce i z Jiřetínských klubů. Většina z nich měla ale trať podstatně rozježděnější. Jinak se v časových kontrolách najíždělo kolem 10-15ti minut.

Jezdci našeho týmu dojeli do cíle bez zdravotních problémů, jen pochopitelně trochu unaveni. Bohužel se nevyvarovali pádů na měřených testech, takže se to promítne určitě i na úmístění ve třídách a hlavně v soutěži Klubových týmů.

Jinak jsme jezdcům položili pár otázek, na které odpověděli za "tady již večerní" domácí úkol.
Tady jsou otazky a odpovědi. (V případě konkrétních vašich otázek, jsme připraveni na jejich zodpovězení)

Rozhovor s jezdci KBS UAMK Unhošť:

1. Jak se ti líbí prostředí a podnebí na Novém Zélandě?

Sedláček Lukáš: „Prostředí na Novém Zélandě je krásné, krásná a hodně členitá příroda. Prozatím jsem nic podobného nezažil. Podnebí je nevyzpytatelné.“

Horák Jakub: „Prostředí je tu celkem pěkné. Spousta kopců, většinou paseky, podklad převážně písčitý, místy kamenitý. Podnebí je podobné našemu a teplota na závodění je akorát.“

Rudolf Michal: „Prostředí se mi líbí moc, trochu to připomíná prostředí u nás. Podnebí je tu fajn. Moc se mi tu líbí.“

2. Co bys považoval za úspěch?

Sedláček Lukáš: „Jelikož jedeme na vypůjčených motorkách, které jsou odlišné od našich tak považuji za úspěch dojet ve zdraví. Za velmi dobrý úspěch bych považoval umístění do 10. místa.“

Horák Jakub: „Těžko říci, asi do 10 místa by to byl úspěch. Je tu ale spousta týmů z Nového Zélandu a nevíme jak jedou.“

Rudolf Michal: „Za úspěch bych považoval, kdyby náš tým byl do pátého místa a já získal zlatou v hodnocení jednotlivců, dle řádů FIM při ISDE.“

3. Jak se ti líbila úvodní etapa a jak hodnotíš svůj výkon?

Sedláček Lukáš: „1. etapa byla na první den hodně rozbitá. Jelo se mi dobře. Nespadl jsem. První tři časové kontroly jsem cítil jako krásné svezení v nádherném terénu.

Druhá polovina dnešní etapy byla náročnější, horší terén a bylo to velmi únavné. Výsledky prozatím neznám.Se svým výkonem jsem spokojený. Psychicky se cítím dobře.“

Horák Jakub: „První etapa byla vcelku lehká, ale myslím si, že další dny budou o něco horší. Trať a rychlostní zkoušky budou mnohdy totožné s předchozími dny, takže budou rozbitější a náročnější. Pokud se naplní zvěsti, že 4 a 5 den budou časy „A“, bude těžké stihnout časový limit. Svůj výkon bych raději nehodnotil, dělal jsem mnoho chyb – dva pády na rychlostní zkoušce a jedno zhasnutí motoru – nic moc.“

Rudolf Michal: „Můj výkon byl průměrný a doufám, že se budu zlepšovat. Jinak první etapa byla lehká a myslím, že nás čekají horší. Bude to ale velmi únavné.“

ISDE 2006, Nový Zéland - Druhá etapa

Druhou etapu, která se jela místy na jiné trati, poznamenal noční déšť. Obzvlášť úvodní měřený test, který se jede každý den po ránu, byl místy dost rozbahněný a hluboké koleje dělaly jezdcům problémy. I když se jelo na pomalejší B časy, bylo pro některé jezdce na již dosti rozježděné trati problém stihnout vůbec časové limity na časové kontroly. Rychlejší jezdci najížděli něco kolem 5 až 8 minut. Kromě dvou motokrosových testů jezdci absolvovali v druhé etapě ještě tři endurotesty, které byly v obzvlášť hustém lese a na úzkých cestách, kde se špatně předjíždělo, dosti náročné. Navíc se jely kolem deseti minut, tedy ti nejrychlejší.

Z českých jezdců se nejvíce dařilo trojici Jiřetínského klubu Zaremba, Michalík, Kuklík. Všichni tři zajeli vyrovnané výkony a díky zlomenině nohy jezdce Tonelliho jim tak odpadl jeden z největších konkurentů v soutěži klubových týmů, tým Italy 1. Zlepšenými výkony jezdců se dal očekávat po druhé etapě i postup ostatních českých týmů. I když někdy s menšími chybičkami a drobnými pády, jeli čeští jezdci dobře.         


Bohužel smůlu si vybral po čtvrté časové kontrole z celkových sedmi náš KBS UAMK team. V lesním úseku, kde pořadatelé zamezili přístup všem doprovodným vozidlům a motocyklům, se zastavila Honda Jakuba Horáka. Bohužel, to bylo na takovém místě, kam se nebylo možno včas dostat pro motocykl, tak aby se dalo ještě případně motocykl opravit a požádat o restart, který je dle řádů u jednoho jezdce klubového týmu během šestidenní povolen. K Jakubovi jsme se dostali skoro až po třech hodinách, a to vlastně ještě proti rozhodnutí pořadatele o vstupu do uzavřeného lesního prostoru.

Bohužel motocykl jsme do paddocku dopravili těsně před vypršením časového limitu pro předání případně opraveného motocyklu do uzavřeného parkoviště. Ještě jsme se sice pokoušeli urgovat u hlavního technického komisaře časovou ztrátu, kterou Horák strávil v lese, než jsme se sami k němu dostali. Maršálové nám totiž sdělili, že pro něj nepojedou dřív než po posledním jezdci. Prý je to pro všechny stejné. A to jsme vlastně nevěděli kde se Horák vůbec nachází. I když měl u sebe mobilní telefon, veškerý kontakt byl marný, jelikož v prostoru kde jezdci jedou je minimální pokrytí signálem. Po odstoupení Horáka bude každý den náš tým penalizován dvěma hodinami, což už vylučuje boj o umístění v první desítce. Určitě je to velkým zklamáním pro všechny, obzvlášť, když už si skoro jezdci na Hondy zvykali a vypadalo to na posun na 6.místo těsně za třetí Jiřetínský klub.

Start do třetí etapy je za oblačného počasí, jede se na stejné trati jako včera a stejné B časy. Jen to vypadá, že bude mlha a asi i sprchne. Pořadatelé jen vydali nové startovní časy, takže první naši startují o cca 10 min dříve než v úvodních dvou etapách.

Zdraví L.Krupička

oficiální stránky týmu : http://www.kbs.cz/


 
 
Fotogalerie:   Zahájení Šestidenní na Novém Zélandu 2006

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose