Desetidílný šampionát FIA GT končí letos v exotické Dubaji, kde se očekává velký boj o pozici vicemistra, když jezdecký titul si už s předstihem zajistili Andrea Bertolini s Michaelem Bartelsem. Šanci má sedm jezdců včetně Janiše, který je aktuálně se ztrátou jediného bodu na třetím místě průběžného pořadí.
Poslední dny před víkendem však přinesly nečekaný stres a usilovné jednání ze strany jezdcovy agentury BPA sport marketing a.s. a manažera Antonína Charouze. Obnovené rozpory s týmem Zakspeed, kvůli kterém Janiš musel vynechat závod v Paul Ricard, vedly k ukončení vzájemné spolupráce. Po horečnatém jednání, kdy do finální uzávěrky startovní listiny zbývaly minuty, došlo k dohodě o Janišově startu v rakouském týmu Race Alliance. Rakouský tým nasazuje vůz Aston Martin DBR9 s podporou Red Bullu a letos si na své konto připsal jedno vítězství.
Moderní okruh v Dubaji není v šampionátu FIA GT nováčkem, poprvé se v něm objevil již v roce 2004. Premiérové závod se stal kořistí dvojice Matteo Bobbi a Gabriele Gardel s vozem Ferrari 550 Maranello, Gardel si se stejným vozem zopakoval triumf i v loňském roce, tentokrát se střídal s Pedrem Lamym. Celý program závodního víkendu je vtěsnán do dvou dnů, netypicky jde o pátek a sobotu. První den se jedou oba volné tréninky a kvalifikace, druhý pak zahřívací trénink a závod.
Jarek Janiš: „Závěr sezony mě nečekaně přinesl novou výzvu. Mrzí mě, že nemohu jet v týmu, se kterým jsem získal hodně úspěchů, ale bohužel nastala nepříjemná situace. Jsem rád, že po intenzivním jednání mého manažera mohu v Dubaji nastoupit a jsem vděčný za vstřícný přístup týmu Race Alliance. Nemusím říkat, že udělám vše pro to, abych jejich důvěru splatil skvělým výkonem.
S vozem Aston Martin DBR9 jsem sice ještě nikdy nejel, ale vůz by měl být ještě lepší než charakterově podobné Ferrari 550 Maranello, se kterým jsem loni jel několik závodů v týmu MenX. Závodní program je natlačen do dvou dnů, což není vzhledem k okolnostem nejpříjemnější, ale popereme se s tím. V šampionátu je stále otevřený boj o druhé místo a poperu se o něj.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Nemám radost, že jsme museli udělat změnu v opravdu poslední chvíli – a to nejen z pohledu sezony FIA GT, ale i z pohledu uzávěrky přihlášek k samotnému závodu v Dubaji. Bohužel se potvrdila varování, která jsme dostali už před sezonou týkající se osobního i pracovního přístupu jezdce Saschi Berta.
V průběhu sezony jsme využili naši opci o ukončení smlouvy, tým nás však následně požádal o pokračování spolupráce za odlišných podmínek. Nechci to nijak detailně rozvíjet, jednoznačně však chci říci, že na rozdíl od některých řečí jsme nikdy neporušili smlouvu s týmem a naše závazky jsme plnili. A pokud jde o jezdecké výkony, myslím, že všichni, kdo šampionát FIA GT sledují, mají jasnou představu o kvalitách jednotlivých jezdců.
Zároveň bych chtěl poděkovat týmu Race Alliance za vstřícný postoj, Jarek si zaslouží, aby nastoupil i do poslední závodu letošního šampionátu.“
BPA