Continental AG potvrzuje svou prognózu: prodeje i zisky budou větší 27.11.2006 13:20 - tisková zpráva
Continental AG potvrzuje svou prognózu: „ Prodej a zisk v roce 2006 převýší rok předcházející“.
Continental, jeden z nejvýznamnějších dodavatelů automobilového průmyslu oznamuje silný nárůst prodejů (i přes velký růst cen surovin) a dvojciferný nárůst EBIT (hospodářský výsledek před zdaněním a úrokem).
Hanover, 1. listopadu 2006. Continental AG potvrzuje svoji prognózu pro rok 2006 již po třech čtvrtletích: "V tvrdých podmínkách jsme si vedli dobře a náš zisk před zdaněním přesáhne rekordní úroveň roku 2005," zdůraznil předseda výkonného výboru koncernu Continental Manfred Wennemer. Při prezentaci předběžné zprávy v Hannoveru zdůraznil, že Continental zvýšil EBIT za devět měsíců o 10,1 % na 1183,2 milionů EUR ve srovnání se stejným obdobím roku 2005.
"V našem oboru nemá příliš smysl sledovat čtvrtletní výsledky, přesto třetí čtvrtletí roku 2006 znovu ukazuje, že s EBIT 410,3 milionů EUR jsme na tom ( po očištění od jednorázových vlivů) téměř stejně jako ve stejném období roku 2005. Vzhledem k cenám surovin, které v tomto čtvrtletí dosáhly maximálních hodnot, a snížení výroby u klíčových zákazníků v USA to považujeme za pozoruhodné, jelikož před rokem jsme dosáhli vůbec nejlepšího čtvrtletního výsledku v historii.
Celkový prodej za prvních devět měsíců roku 2006 vzrostl při srovnání se stejným obdobím předchozího roku o 6,9 % na 10 945,3 milionů EUR (předchozí rok: 10 240,9 milionů EUR).
|
Prodej |
EBIT
( ) = návratnost prodeje |
v mil. EUR |
led.-září 2006 |
led.-září 2005 |
led.-září 2006 |
led.-září 2005 |
Koncern Continental |
10 945,3 |
10 240,9 |
1 116,1 (10,2 %) |
1 136,0 (11,1 %) |
Automobilové systémy |
4 401,3 |
3 919,5 |
474,3 (10,8 %) |
445,1 (11,4 %) |
Osobní a lehké nákladní pneumatiky |
3 392,8 |
3 215,6 |
325,0 (9,6 %) |
480,8 (15,0 %) |
Pneumatiky pro komerční vozidla |
1 087,5 |
1 008,8 |
86,6 (8,0 %) |
113,7 (11,3 %) |
ContiTech |
2 163,7 |
2 178,9 |
248,4 (11,5 %) |
122,1 (5,6 %) |
Nákup firem Roulunds přispěl k prodeji 29,8 miliony EUR (od května 2006) a automobilová elektronika firmy Motorola 262,1 miliony EUR (od července 2006). Což částečně vyrovnáno ztráty za operace se Sealing Systems a Stankiewicz units a aktivitami s terénními pneumatikami North American.
EBIT klesl o 1,8 % na 1 116,1 milionů EUR (předchozí rok: 1136,0 milionů EUR) a návratnost prodeje na 10,2 % (předchozí rok: 11,1 %). Fa Roulunds přispěla k EBIT 1,9 miliony EUR a automobilová elektronika fy Motorola 2,6 miliony EUR. Po očištění o jednorázové vlivy vzrostl EBIT o 108,9 milionů EUR resp. o 10,1 %. Při vyloučení automobilové elektroniky fy Motorola činí návratnost prodeje l0,4 %. Čistý příjem kmenových akcionářů klesl o 10,2 % na 658,5 milionů EUR (předchozí rok: 733,0 milionů EUR), se ziskem na akcii 4,51 EUR (předchozí rok: 5,04 EUR).
Zvýšené ceny surovin snížily EBIT za prvních devět měsíců o přibližně 232 milionů EUR ve srovnání s cenami za prvních devět měsíců roku 2005.
Ve srovnání s 30. zářím 2005, vzrostly náklady na výzkum a vývoj o 14,1 % na 502,5 milionů EUR, což představuje 4,6 % prodeje (předchozí rok: 4,3 %). Na konci třetího čtvrtletí roku 2006 měl Continental 84 561 zaměstnanců, což je ve srovnání s koncem roku 2005 nárůst o 4 712 .
Divize automobilových systémů zvýšila svůj prodej za prvních devět měsíců roku 2006 na 4 401,3 milionů EUR, což je o 12,3 % více ve srovnání se stejným obdobím roku 2005 . Po očištění o jednorázové a kursové vlivy stoupl prodej o 5,3%. Divize zvýšila svůj EBIT na 474,3 milionů EUR, tedy o 6,6 %. Návratnost prodeje klesla z 11,4 % na 10,8 %. Před změnami v rozsahu konsolidace a jednorázovými vlivy vzrostl EBIT o 54,4 milionů EUR tedy o 12.4 %.
Divize osobních a lehkých nákladních pneumatik zvýšila svůj prodej za prvních devět měsíců roku 2006 o 5,5 % na 3 392,8 milionů EUR ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Po započítání kursových vlivů vzrost prodej o 4,6 %. Prodej na trh náhradní potřeby NAFTA se znatelně zlepšil, což vedlo ke zvýšení EBIT. Jednorázové vlivy vedly v divizi k 32,4% poklesu EBIT na 325 milionů EUR a návratnosti prodeje 9,6 %. Po očištění o tyto jednorázové vlivy se EBIT zlepšil o 8,8 milionů EUR tedy o 2,2 %, čehož bylo dosaženo i přes zvýšení cen surovin.
Divize pneumatik pro komerční vozidla zaznamenala za prvních devět měsíců roku 2006 prodej za 1 087,5 milionů EUR, což je oproti stejnému období loňského roku nárůst o 7,8 %. Po očištění o jednorázové vlivy a kursové rozdíly vzrostl prodej o 9,0 %. Pokles EBIT divize o 23,8 % byl z velké části způsoben nárůstem cen surovin. Po očistění a jednorázovými vlivy klesl EBIT o 12,4 %.
Prodej divize ContiTech poklesl za prvních devět měsíců roku 2006 o 0,7 % ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Po zohlednění prodané Stankiewicz business a vlivy měnových kurzů za druhé a třetí čtvrtletí roku 2005 ve výši 132.0 milionů EUR – prodej vzrostl o 6,7 %. ContiTech zvýšil EBIT o 103,4 % na 248,4 milionů EUR, a návratnost prodeje na 11,5 %. Po očištění o jednorázové vlivy vzrostl EBIT o 47,8 milionů EUR tedy o 24,9 %.
Koncern Continental je předním dodavatelem brzdových systémů, komponentů podvozků, elektronického zařízení vozidel, pneumatik a technických elastomerů. Společnost v roce 2005 dosáhla obratu 13,8 miliard eur a v současné době po celém světě zaměstnává přibližně 85.000 lidí.
Continental je oficiálním partnerem EURA 2008. Další informace najdete na adresách www.ContiSoccerWorld.de, www.contifanworld.com and www.conti-online.com
Barum Continental spol. s r. o.
Divize marketing
PR
|