www.car.cz
 

Hotliner World Speed Record Challenge V.Rekordní den se blíží
     1.12.2006 15:15 - tisková zpráva


Jestliže si v současné době může některý z mechaniků z roudnického Buggyra Technology Centra pochvalovat svou pracovní náplň, je jím Julius Kotlár. Rázný muž totiž plní v roli týmu bosse přes plasty. A poprvé po dlouhé době ví, že si David vystačí pouze s těmi, kterými bude ve dnech 9.-10. prosince osazena jeho super Buggyra.
 
 „I kdyby došlo k případné kolizi a poškození plastů, což se doufám nestane, na nějaké opravy nebo výměny nebude prostě čas. Hodina je strašně málo,“ říká Julius, který dnešní den věnuje dokonalé precizaci detailů. „Aerodynamika hraje velkou roli, nic se nesmí podcenit.“

Přestože bude muset David Vršecký při svém rekordním pokusu bojovat na rozdíl od Dubaje se zatáčkami i podjezdy mostů, na aerodymanice jeho speciálu se podle inženýra Robina Dolejše nic podstatného nezmění. „V tomto ohledu bude auto prakticky totožné s tím, se kterým jel David v Emirátech. Pochopitelně trať se zatáčkami a podjezdy klade větší nároky na schopnosti jezdce. Vůz se ovládá podstatně hůře. Zvláště pak v zimě.“

David s Robinem v tomto směru jednoznačně souhlasí. Na rozdíl od pokusu z roku 2004 však bude jeho závodní speciál disponovat větším výkonem, kterým by měl vyvážit komplikovanější trasu a klimatické podmínky. „Dálniční úsek je hodně o adrenalinu, což mi vyhovuje. Zatáček se nebojím. V sobotu jsem si v rámci testování vyzkoušel způsob jejich co nejrychlejšího projetí.“
 
Vršeckého recept se zdá být vcelku jednoduchý. „Zatáčka se musí slangově řečeno “seknout„. Najedu si z vnějšího okraje, potom to “střihnu„ po vnitřku a tím si zatáčku “narovnám„. Při jejím průjezdu bych měl jet rychlostí tak kolem 200 km/h.“
 
Buggyra

 
 
Fotogalerie:   Testy Buggyry na rychlostní rekord, listop. 2006

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose