www.car.cz
 

Robert Šenkýř, pohled do historie
     tisková zpráva


Historie

Automobilový závodní tým ROBERT ŠENKÝŘ - MOTORSPORT vznikl v roce 1997, závodní tradice rodu Šenkýřů je však o mnoho delší. Začal ji Robertův otec Jan Šenkýř, známý ladič a konstruktér, který se jako jezdec po boku Zdeňka Vojtěcha a Břetislava Engeho podílel na triumfu značky Škoda v Mistrovství Evropy značek v roce 1981 a v letech 1979 - 1981 byl vítězem Mistrovství ČSSR v závodech na okruzích.
 
V jeho stopách kráčí i syn Robert, jenž už odmalička doprovázel svého otce v roli časoměřiče a mechanika a po absolvování závodní školy Jiřího Mičánka v roce 1992 získal licenci automobilového závodníka. Závodnickým debutem mladého jezdce byl závod do vrchu v Náměšti nad Oslavou v roce 1993, kde Robert startoval s vozem Škoda Favorit ve skupině N-1300. V roce 1994 již absolvoval s vozem Škoda Favorit skupiny "A" kompletní seriál Mistrovství České republiky a celkově skončil devátý.
 
Sezóna 1995 pak byla pro Roberta Šenkýře  plně ve znamení profesionálního nasazení. Jako juniorský reprezentant České republiky se zúčastnil kompletního seriálu Mistrovství středoevropské zóny FIA v závodech do vrchu a umístil se v něm na celkovém třetím místě. V tomto roce se také stal 1.vicemistrem českého okruhového šampionátu ve skupině A-1300. Ve všech závodech startoval s vozem Škoda Felicia Kit Car, prvním netovárním automobilem tohoto typu v českých závodech, jehož konstruktérem byl Robertův otec Jan. S vozem Škoda Felicia Kit Car Robert závodil i v dalších dvou letech a pokaždé, v roce 1996 i 1997 zvítězil v Mistrovství středoevropské zóny FIA v závodech do vrchu. V roce 1997 pak Robert zvítězil také v celkovém hodnocení skupiny A-1300 českého okruhového mistrovství. Plány pro rok 1998 jednoznačně definovala touha po obhajobě předchozích dvou titulů ve středoevropském vrchařském mistrovství, ale doladění nového vozu Škoda Octavia trvalo déle, než se předpokládalo, a i když na konci sezóny už vůz odpovídal představám před sezónou, na lepší než druhé místo ve skupině "A" to nestačilo.
 
Od roku 1999 se z důvodu sledovanosti a kvality našeho a evropského vrchařského mistrovství začal tým Roberta Šenkýře věnovat pouze závodům do vrchu. Protože se ve vrchařském mistrovství vše soustředí na souboje v jednotlivých skupinách bylo zapotřebí najít silnější vůz, s nímž by bylo možno úspěšně bojovat i v absolutním hodnocení skupiny A. Zde pomohla brněnská firma Renocar BMW a zapůjčila pro sezónu 1999 vůz BMW M3 3,0 l, se kterým Robert nakonec celou sezónu absolvoval. Od tohoto roku se také datuje spolupráce se slovenským pneumatikářským gigantem,společností Matador a.s.. Robert Šenkýř se stal potřetí Mistrem středoevropské zóny FIA ve skupině "A" a zakončil tak úspěšné pětileté působení v tomto evropském seriálu. V Mistrovství ČR se umístil těsně za medailovými pozicemi na čtvrtém místě. Již v průběhu sezóny 1999 si však tým vyzkoušel i atmosféru několika závodů seriálu Mistrovství Evropy.
 
Výsledky v těchto závodech, například  stříbro ze Slovenské Baby, byly velice povzbudivé a spolu s výsledky v zónových závodech napomohly k tomu, že se Robert Šenkýř objevil v užší nominaci reprezentačního týmu ČR pro rok 2000.  Po vážné havárii ve čtvrtém závodě Mistrovství Evropy na trati Ecce Homo ve Šternberku však musel tým několik závodů vynechat a ztratil tak naděje na dobré celkové umístění v sezóně. Havárie však přinesla rozhodnutí o přestavbě vozu na silnější modifikaci 3,2 a o to větší bylo vkládáno očekávání do sezóny 2001, ve kterém tým opět startoval pod hlavičkou Czech National Teamu. A výsledek se dostavil. Druhá místa v Mistrovství ČR i v Mistrovství Evropy ve skupině A cestovních vozů jsou dalším postupným krokem k vytčenému cíli: zisku titulů Mistr ČR a Mistr Evropy v závodech automobilů do vrchu.
 
V sezóně 2002 se podařilo naplnit naše cíle pokud jde o domácí mistrovství, kde Robert Šenkýř vybojoval titul mistra ČR. V rámci ME sváděl urputné boje s Chorvatem Niko Pulićem, ale nakonec se musel spokojit s druhým místem ve skupině A. Přesto jeho třetí místo absolutně mezi cestovními vozy znamenalo nejlepší umístění českého jezdce v rámci Evropy.
 
Sezóna 2003 pak byla dosavadním vyvrcholením několikaletého úsilí, když se povedlo nejen obhájit domácí titul, ale především vybojovat konečně titul evropského krále vrchů. Robert Šenkýř tak nejen po pěti letech vrátil tuto trofej do českých rukou (v roce 1998 ji naposledy vybojoval Otakar Krámský), ale prokázal, že je synem svého otce. Jméno Šenkýř totiž nesou už dva tituly mistra Evropy, v roce 1981 jej na okruzích získal na okruzích Robertův otec, aby se jeho syn po 22 letech zapsal do historie další naší veleúspěšné disciplíny – závodů automobilů do vrchu. Vše bylo ještě podtrženo dalšími oceněními. Především ziskem ceny továrny BMW Sport Trophy, když Robert Šenkýř skončil celkově na 13. místě jako první neokruhový jezdec startující s vozem BMW na světě. Po obnovení ankety ”Zlatý volant” se pak stal po zásluze držitelem této ceny v kategorii vrchařů. Navíc ze všech kategorií dohromady obdržel absolutně nejvyšší počet bodů.
 

ZÁVODNÍ VŮZ -  BMW M3 E36 COUPÉ 3,2 l, skupina  A – závody do vrchu
 
Motor: -    řadový šestiválec
-         zdvihový objem 3201 ccm
-         rozvod: 24 - ventilový 2xOHC
-          výkon 294 kW (400 PS) při 8100 ot./min
 
Převodovka:  šestistupňová nesynchronní sekvenční Holinger (Austrálie)
Hmotnost:    1200 kg
Pneumatiky: Dunlop 250/640-R18
Tlumiče:       API  3 x seřizovatelné
Brzdy:           vpředu šestipístový třmen AP s chlazeným kotoučem,
                       vzadu čtyřpístový třmen AP s chlazeným kotoučem
                        brzdové obložení - PERFORMANCE FRICTION
Telemetrie:   PI 2 System
Palivo:           102 oktanů
 
ZÁVODNÍ VŮZ -  BMW M3 E36 COUPÉ 3,2 l, skupina E1 - okruhy
 
Motor: -    řadový šestiválec
-         zdvihový objem 3201 ccm
-         rozvod: 24 - ventilový 2xOHC
-          výkon 250 kW (340 PS) při 7200 ot./min
 
Převodovka:  šestistupňová  synchronní Getrag
Hmotnost:    1100 kg
Pneumatiky: Matador 240/605-R18
Tlumiče:       KW 2 x seřizovatelné
Brzdy:           vpředu šestipístový třmen AP s chlazeným kotoučem,
                       vzadu čtyřpístový třmen AP s chlazeným kotoučem
                        brzdové obložení - PERFORMANCE FRICTION
Telemetrie:   PI 2 System
Palivo:           102 oktanů
 

JEZDEC

 
Mgr.Robert Šenkýř
Narozen: 5.1.1974
Stav: ženatý, dcera Klára (31.3.2004)
Povolání: automobilový závodník, majitel týmu
Jazyky: němčina, angličtina
Hobby: motokáry, tenis, lyžování, windsurfing
První závod: 1993 – závod do vrchu Náměšť nad Oslavou
 

KARIÉRA :

1993
·        debut v automobilovém sportu: závod do vrchu - Náměšť n. Oslavou
1994
·        9.místo v Mistrovství ČR na okruzích - Škoda Favorit sk. "A"
1995
·        2.místo v Mistrovství ČR na okruzích - Škoda Felicia Kit Car sk. "A"
·        3.místo v Mistrovství středoevropské zóny FIA v závodech do vrchu, sk. "A"
·        3.místo v Mistrovství ČR v závodech do vrchu, sk. "A"
1996
·        1.místo v Mistrovství středoevropské zóny FIA v závodech do vrchu, sk. "A"
·        5.místo v Mistrovství ČR na okruzích - vše s vozem Škoda Felicia Kit Car
1997
·        1.místo v Mistrovství středoevropské zóny FIA v závodech do vrchu, sk. "A"
·        1.místo v Mistrovství ČR na okruzích - vše s vozem Škoda Felicia Kit Car
1998
·        2.místo v Mistrovství středoevropské zóny FIA v závodech do vrchu
·        14.místo v ČP Škoda Octavia cupu - vše s vozem Škoda Octavia sk. "A"
1999
·        1.místo v Mistrovství středoevropské FIA zóny v závodech do vrchu, sk. "A"
·        4.místo v Mistrovství ČR do vrchu - vše s vozem BMW M3 Coupé
2000
·        5. Místo v Mistrovství Evropy do vrchu – skupina ”A”
·        4. Místo v Mistrovství ČR - skupina "A"
2001
·        2. Místo v Mistrovství Evropy do vrchu - skupina "A"
·        2. Místo v Mistrovství ČR do vrchu - skupina "A"
2002
·        2. Místo v Mistrovství Evropy do vrchu - skupina "A"
·        3. Místo v ME absolutně v cestovních vozech
·        MISTR ČESKÉ REPUBLIKY skupina A
 
2003
·        MISTR EVROPY
·        MISTR ČESKÉ REPUBLIKY skupina A

 

PS: v Rechbergu 2004 Robert  dojel jako druhý


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose