www.car.cz
 

PROBLÉM Rallye Šumava a použití pneumatik s hroty TRVÁ !!!! Nepoučitelní funkcionáři !!!
     4.12.2006 12:44 - tisková zpráva


Vážení pánové,
jménem svým a Václava Arazima si vás dovoluji oslovit a informovat vás o nebezpečí vážného problému ohledně Rallye Šumava 2007. Po několika spíše náhodných rozhovorech s pány Pospíšilem a Babkou na Setkání Mistrů a následně naposledy včera při vyhlášení Pražského rallyesprintu jsme se dozvěděli, že ředitelství Rallye Šumava je rozhodnuto, dle jejich vlastních slov z 95%, v nadcházejícím ročníku NEPOVOLIT užití pneumatik s hroty.
 
Vysvětlení PAMK: dochází ke škodě na vozovkách, obtížně se jedná se starosty obcí, které jim nechtějí kvůli tomu povolit konání rychlostních zkoušek, užití pneu s hroty nemá v ČR oporu v zákoně (jde o jízdu na těchto pneu po spojovacích úsecích). Pokud pojedeme všichni bez hrotů, budeme dle těchto pánů mít stejné podmínky a prý před 30 lety se na rally Valašská zima jezdilo té? bez hrotů. Kvůli zákonu by prý mohly být problémy s Policií ČR na spojovacích úsecích.

Během tohoto týdne by měly být vydány zvláštní ustanovení této soutěže, avšak dle našich neoficiálních informací by nám tato změna mohla být oznámena až při přebírání itineráře v týdnu konání soutě?e. Avšak hrozí, že do zvláštních ustanovení zákaz pneu s hroty uvedou a FAS tyto ZU schválí, a potom se bude jednat pro dost účastníků MMČR o velký problém.

Bylo nám vážně míněnou radou doporučeno absolvovat soutěž na sériových zimních pneu s tím, že třeba na posledním sprintu ve Vsetíně se závodníci bez pneu s hroty také dokázali obejít.

Podle nás hrozí opakování problematického ročníku 2003 a 2004, chaos, znechucení mnoha lidí, diváků, sponzorů a nakonec i neadekvátní výsledky, zvýhodňující později starující posádky, zbytečné havárie, škody na autech a možná i na zdraví, a nízká až nulová sportovní hodnota soutěže. PAMK jako jediný argument, který výše uvedeným hrozbám zabrání, uvádí chemické ošetření tratí (skutečně zimní soutěž na šumavských horách!)
 
Panu Pospíšilovi jsme argumentovali následovně:

1.) Pokud opět jedeme Janner rallye jako součást MMČR, musí být podmínky v takto zásadním ohledu jako je užití pneu s hroty pro obě zimní soutěže shodné. Jednak kvůli obrovským nákladům (pneu na zimní rallye je absolutně nejnákladnější soutěžní pneu cenově), druhak kvůli rozmělnění nákladů na tyto pneu a nastavení vozu -podvozek, diferenciály apod, protože jen neznalost fungování současných vozů může tyto činovníky omluvit v názoru, že stačí jen vyměnit pneu za bezhrotové. Za třetí, a to je nejdůle?itější argument - BEZPEČNOST POSÁDEK A DIVÁKŮ. (Naopak zde je Vsetínský sprint odstrašujícím případem - např. havárie Volfa)

2.) Někteří jezdci - také ze zahraničí - se přihlásí i do WinterCupu. Pro tento pohár, mimochodem vytvořený z poloviny právě PAMK, by určitě měl i z důvodů uvedených v bodě 1 mít stejné podmínky na obou rally do něj započtených.

3.) Pokud PAMK chybí odvaha prosadit pneu s hroty, raději ať svou soutěž ZRUŠÍ nebo PŘESUNOU na jiný termín (např. duben) Dnešní soutěžní automobil je jiný než na Valašské zimě před 30 lety a pro zimní provoz jsou pneu s hroty nutné. V takovém případě by ale bylo nesmyslem zařazovat Janner rallye jako jedinou zimní soutěž do MMČR.

4.) V případě rozsolení některých úseků hrozí, že na zbytcích ledu dojde třeba na spojovacím úseku k tomu, jako v roce 2003, kdy mnoho posádek na přejezdu popadalo do příkopů. Chaoticky se pak omilostňovaly všechny penalizace bez rozdílu, kdy byla penalizace zrušena i v případech, které se sněhem nesouvisely a byly tak v několika případech ovlivněny výsledky. Navíc, při opravdu nízkých teplotách (které zřejmě podle PAMK nelze na začátku února očekávat) pod -10 st. sůl nefunguje a navíc je naivní si myslet, že ochránci přírody povolí v některých oblastech Šumavy solení. Myslíme si, že by PAMK měl raději požadovat po úřadech povolení hrotů ne? bojovat za povolení solení v některých místech.
 
Všechny bych chtěl za sebe i V. Arazima chtěl po?ádat, že pokud s tímto souhlasí a rovněž považují rozhodnutí nepovolit na Šumavě hroty za nesmysl, aby jednak o tomto hrozícím problému informovali co nejvíce zúčastněných a v rámci svých možností vyvinuli na PAMK, ale i FAS AČR co největší tlak k tomu, aby byl dán průchod zdravému rozumu. (!!!)

Myslíme si, že každý rozumně uvažující člověk musí pochopit, že nám nejde o konfrontaci a boj za nesmysly, ale že zcela jasně víme, proč pneu s hroty požadujeme. Kdyby bylo možné tento závod odjet na bezhrotových pneu á 4000 Kč/ks namísto speciálních úzkých s hroty za 10000 Kč/ks se stejnými bezpečnostními i sportovními efekty, proč bychom pak chtěli utrácet více peněz?
 
Zároveň současně zasílám tento e-mail v překladu na ředitelství Janner rallye a sekretariát Winter Cupu, zdali jsou si tohoto problému vědomi a jaký postoj ke stanovisku PAMK zaujímají.
 
Děkujeme za trpělivost při čtení tohoto článku

 
Mgr. Vojtěch Štajf, prioritní jezdec FIA B, vicemistr ČR v rally. Mobil 602 228 768
Ing. Václav Arazim, prioriotní jezdec FIA B, vicemistr FIA EP v rally. Mobil 777 562 937


 
 
Fotogalerie:   Poslední Offroad Maraton z Podbořan od M. Jenčíka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose