Hotliner World Speed Record Challenge VIII
Jako obdivuhodný hodnotí pokus jezdce týmu Buggyra International Racing Systém Davida Vršeckého překonat vlastní světový rychlostní rekord v jízdě závodním tahačem muž nad jiné povolaný – Tomáš Enge. Podle prvního a doposud posledního Čecha, který se dokázal prosadit do kokpitu vozu F1, lze hovořit o výkonu, který je pro normálního smrtelníka stěží pochopitelný.
„Jedná se o velice riskantní záležitost. Auto je obrovské, nedovedu si dost dobře představit, jakým způsobem bude David brzdit. Určitě to ale bude hodně o adrenalinu a všechny adrenalinové zážitky jsou obdivuhodné. Vím, jaké je to jet po okruhu 300 km/h, rychlost ale znám z výšky těsně nad zemí. Nedovedu si představit pocity jezdce sedícího metr a půl nad zemí“.
Nejúspěšnější český automobilový jezdec současnosti proto rozhodně nesouhlasí s teorií, podle které se jezdec při podobných pokusech pouze posadí do připraveného auta, poté se rozjede a dál jen šlape na plyn! „Jedná se o zcela naivní představu,“ tvrdí Enge kategoricky. Jedna věc je rozjet se a držet plyn, podstatně složitější je ovšem dostat se na maximum možností vozu.
„Někdo to zvládne třeba do rychlosti 200 km/h, jiný dokáže jít dál. V této chvíli mi není dost dobře jasné, jak chce David rozjet takové monstrum na 300 km/h. Formule je totiž na rozdíl od pětitunového auta na podobné rychlosti stavěná.“
Tomáš Enge se nebrání svezení závodním tahačem, ani srovnání Davidova pokusu s tím, který se v léta podařil týmu F1 Honda na Solném jezeře. Při něm totiž padla hranice 400 km/h.
„Nemyslím si, že jsou oba výkony jsou srovnatelné. Formule 1 jezdí v Monze přes 350 km/h., takže rychlost o padesát kilometrů vyšší není zase až tak zázračná. U tahače jsou ve srovnání s atakovanými 300 km/h běžné povolené rychlosti poloviční. Takže pokud bychom chtěli srovnávat, musela by se F1 dostat přes 500 km/h.“
Buggyra
oficiální stránky týmu : www.buggyra.com