Úpravy novinářského vozu a motocyklu pro účast na Dakaru. 11.12.2006 10:18 - Pavel Jelínek
Také posádka novinářského vozu, vydávající se na Dakar, musí mít vůz připravené dle patřičných předpisů. Takto vypadají úpravy vozu, do kterého usednou někteří naši novináři, provázející hlavně české motorkáře na Dakar 2007.
Mimochodem, letos bude nejen jezdecká účast z Česka rekordní, ale i novinářů vyráží rekordní počet.... Dole pak najdete úpravy motocyklu Ivo Kaštana.
Úpravy SUZUKI GRAND VITARA pro rallye Dakar 2007
Veškeré úpravy jsou prováděny dle platných předpisů pořadatele rallye Dakar společnosti A.S.O a dle přílohy „J“ vydávané automobilovou federací FIA.
Nejdůležitější a hlavní úpravy jsou pro bezpečnost posádky, jedná se tedy zejména o bezpečnostní prvky:
Bezpečnostní prvky:
- integrovaný vnitřní ochranný rám – výrobce pan Dlouhý, Mladá Boleslav, výrobce ochranných rámů pro tovární tým Škoda
- anatomické závodní sedačky OMP
- čtyřbodové bezpečnostní pásy Sabelt
- hasící přístroje
- bezpečnostní úchyty přední kapoty a zadních dveří
- kanistry na povinou zásobu pitné vody – 5 l/ osoba,
- sada na vyprošťování vozu – pneumatický zvedák, výjezdové kevlarové desky, 30 m tažné lano, lopaty, vestavěný kompresor, kvůli podhušťování pneumatik pro snadnou jízdu v dunách
- signalizační pomůcky – svítilny, kouřové a světelné rakety
- navigační přístroje – tripmaster, GPS, satelitní telefon, VHF vysílačka
- přídavná světla HELLA
- odpojovač elektroinstalace v motorovém prostoru
- dvě rezervní kola
Podvozek
- tlumiče, pérování a tvrdší pružiny – od českého výrobce HP Sporting
- ochrana podvozku duralovými pláty
- zkrácený tlumič výfuku z důvodu menší zranitelnosti
- vestavěná přídavná nádrž na 45 l paliva
- pneumatiky BF Goodrich AT
Uzavřený střešní nosič THULE pro osobní věci posádky
Úpravy provádí OFFROAD CENTRUM Praha
Vůz bude vybaven 4 sedadly přestože v něm bude pouze dvoučlenná posádka. Jedním z důvodu je, kdyby některý z jezdců týmu vypadl, aby mohl pokračovat v asistenčním voze.
Suzuki DRZ 400 SM
Veškeré úpravy navrhl Ivo Kaštan – Marron Racing. Sestavení motocyklu je prováděno v dílnách KM Racing Praha.
- úpravy hlavního a pomocného rámu – různé držáky na nádrže, karotáže a navigaci
- hliníkové nádrže o objemu 31,5 l v rozložení 17 l přední, 8 a 6,5 zadní – Marron racing
- kapotáž a kryt motoru s integrovanými nádržkami na 3 l vody – dle designu Marron racing z karbon-kevlaru vyrábí Sebimoto
- brzdové kotouče, destičky a hadice GOLD FREN
- vzduchové filtry Twin air
- karbonové doplňky PRO-CARBON Cedea
- kožené sedlo Selle della valle
- navigační přístroje – Touratech
- řidítka Tommaselli
- přední vidlice na zakázku postavená Marzocchi
- zadní tlumič původní WP
- tlumič řízení Scotts – Öhlins
- kola a převodníky Supersprox – Excel
- výfuk Yoshimura
- chladiče Fluidyne USA
- přední světla a chladič oleje Buell
- svíčky Brisk
- řetězy ČZ ORM 520
- pneumatiky Mitas Dakar
- plastové doplňky Acerbis
- motory přestavěl na obsah cca 450 ccm renomovaný německý úpravce - Schaeffer tuning
- povrchová úprava autolaky RM Mikos
- olejové náplně CASTROL
- zapalovací svíčky BRISK Platin
Výbava jezdce:
Přilba: SHARK
Oblečení : PSI-HUBÍK
Rukavice: POLEDNIK
Boty: FORMA
Termoprádlo: COLD KILLERS
V. Kaštanová / PR
|