www.car.cz
 

Úpravy novinářského vozu a motocyklu pro účast na Dakaru.
     11.12.2006 10:18 - Pavel Jelínek


Také posádka novinářského  vozu, vydávající se na Dakar, musí mít  vůz  připravené dle patřičných  předpisů. Takto vypadají úpravy  vozu, do kterého usednou někteří  naši novináři, provázející hlavně  české motorkáře na Dakar 2007.

 

Mimochodem, letos bude nejen jezdecká  účast z Česka  rekordní, ale i novinářů vyráží rekordní počet.... Dole pak najdete úpravy motocyklu Ivo Kaštana.

 

Úpravy SUZUKI GRAND VITARA pro rallye Dakar 2007

 

Veškeré úpravy jsou prováděny dle platných předpisů pořadatele rallye Dakar společnosti A.S.O a dle přílohy „J“ vydávané automobilovou federací FIA.

Nejdůležitější a hlavní úpravy jsou pro bezpečnost posádky, jedná se tedy zejména o bezpečnostní prvky:

Bezpečnostní prvky:

-         integrovaný vnitřní ochranný rám – výrobce pan Dlouhý, Mladá Boleslav, výrobce ochranných rámů pro tovární tým Škoda

-         anatomické závodní sedačky OMP

-         čtyřbodové bezpečnostní pásy Sabelt

-         hasící přístroje

-         bezpečnostní úchyty přední kapoty a zadních dveří

-         kanistry na povinou zásobu pitné vody – 5 l/ osoba,

-         sada na vyprošťování vozu – pneumatický zvedák, výjezdové kevlarové desky, 30 m tažné lano, lopaty, vestavěný kompresor, kvůli podhušťování pneumatik pro snadnou jízdu v dunách

-         signalizační pomůcky – svítilny, kouřové a světelné rakety

-         navigační přístroje – tripmaster, GPS, satelitní telefon, VHF vysílačka

-         přídavná světla HELLA

-         odpojovač elektroinstalace v motorovém prostoru

-         dvě rezervní kola

 

 

Podvozek

-         tlumiče, pérování a tvrdší pružiny – od českého výrobce HP Sporting

-         ochrana podvozku duralovými pláty

-         zkrácený tlumič výfuku z důvodu menší zranitelnosti

-         vestavěná přídavná nádrž na 45 l paliva

-         pneumatiky BF Goodrich AT

 

Uzavřený střešní nosič THULE pro osobní věci posádky

 

Úpravy provádí OFFROAD CENTRUM Praha

 

Vůz bude vybaven 4 sedadly přestože v něm bude pouze dvoučlenná posádka. Jedním z důvodu je, kdyby některý z jezdců týmu vypadl, aby mohl pokračovat v asistenčním voze.

 

 

Suzuki DRZ 400 SM

 

Veškeré úpravy navrhl Ivo Kaštan – Marron Racing. Sestavení motocyklu je prováděno v dílnách KM Racing Praha.

 

-         úpravy hlavního a pomocného rámu – různé držáky na nádrže, karotáže a navigaci

-         hliníkové nádrže o objemu 31,5 l v rozložení 17 l přední, 8 a 6,5 zadní – Marron racing

-         kapotáž a kryt motoru s integrovanými nádržkami na 3 l vody – dle designu Marron racing  z karbon-kevlaru vyrábí Sebimoto

-         brzdové kotouče, destičky a hadice GOLD FREN

-         vzduchové filtry Twin air

-         karbonové doplňky PRO-CARBON Cedea

-         kožené sedlo Selle della valle

-         navigační přístroje – Touratech

-         řidítka Tommaselli

-         přední vidlice na zakázku postavená Marzocchi

-         zadní tlumič původní WP

-         tlumič řízení Scotts – Öhlins

-         kola a převodníky Supersprox – Excel

-          výfuk Yoshimura

-         chladiče Fluidyne USA

-         přední světla a chladič oleje Buell

-         svíčky Brisk

-         řetězy ČZ ORM 520

-         pneumatiky Mitas Dakar

-         plastové doplňky Acerbis

-         motory přestavěl na obsah cca 450 ccm renomovaný německý úpravce - Schaeffer tuning

-         povrchová úprava autolaky RM Mikos

-         olejové náplně CASTROL

-         zapalovací svíčky BRISK Platin

 

 

Výbava jezdce:

Přilba: SHARK

Oblečení : PSI-HUBÍK

Rukavice: POLEDNIK

Boty: FORMA

Termoprádlo: COLD KILLERS

 

 

V. Kaštanová / PR


 
 
Fotogalerie:   Ivo Kaštan a Dakar 2006, foto archiv týmu

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose