www.car.cz
 

Sports Car Challenge 2007: GT vozy a prototypy opět pohromadě!
     12.12.2006 12:39 - Vladimír Rožánek


V příštím roce opět uvidíme sportovní prototypy a vozy ze šampionátu GT vozů pohromadě.

 

V letošním roce jsme měli možnost vidět společný nultý ročník obou kategorií v seriálu Sports Car Challenge. Tato myšlenka, zdá se, slavila úspěch, a tak se rakouští organizátoři rozhodli do dalšího ročníku pokračovat a udělat pro obě kategorie 4 divize. Ve dvou budou soupeřit prototypy, tak jako tomu bylo již po deset let, co tato série své závody provozuje a v dalších dvou se připravuje reglement pro vozy Grand Tourismo nebo-li GT.

Série Sports Car Challenge se pravidelně, jako host, zúčastňuje vrcholných evropských klání a nejinak tomu bude i v roce 2007, kdy podle předběžné termínové listiny, pojede své závody po boku Truck GP, DTM nebo FIA Historic.

 

Rozdělení kategorií:

 

Divize 1 - Sportovní prototypy

 

V té mohou startovat vozy dle reglementu FIA CN, otevřené vozy dle specifikace ACO (LeMans), ovšem oproti letošku jen do 2000ccm3.

 

Vozy CN (FIA reglement) do 2000ccm3 s minimální hmotností 535Kg.

Vozy C3 do 2000ccm3, max. 4 válcové a s min. 600Kg.

 

Divize 2 - Sportovní prototypy

 

V této divizi mohou startovat silnější stroje nad 2000ccm3 a zatím jsou rozděleny do 5 skupin dle obsahu motoru a počtu válců. Zde bychom měli zahlédnout i vozy kategorie LMP1 a LMP2, které startují v Le Mans.

 

Vozy do 2500ccm3, max.. 4 válce s min. 640Kg

Vozy do 3000ccm3, max. 6 válců s min. 700Kg

Vozy do 3300ccm3, max.. 6 válců s min. 740Kg

Vozy do 3500ccm3, bez omezení počtu válců, min. 830Kg (LMP2)

Vozy přes 3500ccm3, také bez omezen počtu válců, ale s min. 900Kg ( LMP1)

 

V jednání zatím zůstává také účast strojů s motocyklovým motorem, třeba konstrukci Radical  která díky své nízké hmotnosti dokáže s 1300ccm3 v zádech slušně prohnat i dvoulitrové auto. Většinou se využívá agregátů Suzuki Hayabusa a po Evropě se jezdí i pohárové závody.

Jednání probíhá také kolem přeplňovaných turbomotorů, které by měly býti, oproti ostatním, více zatížené (50Kg).

 

Divize 3 a 4 poskytuje prostor GT vozům. Čtvrtá divize tzv. Masters by se měla stát domovem vozům GT1 a vozů stvořených dle reglementu ACO. Třetí divize by spíše měla patřit slabším strojům GT Cup a FIA GT3, které byly vyrobeny od roku 1999.

 

Bodové hodnocení organizátoři změnili a bodován bude každý účastník nejen za umístění na 1. – 15. místě v divizi, ale body se budou přičítat i za umístění v celkové klasifikaci, a to do 10. místa v každém ze závodů.

 

Opětovně promotéři vyhlásí mistrovství Rakouska v prototypech divize 1 a 2.

 

Nový bude systém závodů, jezdce čeká 9 závodních víkendů. Ty se pak budou skládat ze závodů Sprint na 60-70Km a v šesti případech uvidíme závody vytrvalostní na 100 mil (ca 80min.) Dvakrát série zavítá na Jim Clark Revival, kde bude k vidění docela pestrá škála vozů, jak současných, tak i historických.

 

Předběžný kalendář víkendů Sports Car Challenge 2007

 

21.4.07   Nürnburgring (D) závod na 100 mil

27.4.07   Hockenheim (D) Jim Clark Revival – Sprint

11.5.07   Most (CZ) Sprint

23.6.07   Paul Ricard (F) Sprint a 100 mil

07.8.07   Nürnburgring (D) Truck GP – Sprint

25.8.07   Hockenheim (D) Sprint a 100 mil

08.9.07   Dijon (F) Sprint a 100 mil

29.9.07   Monza (I) Sprint a 100 mil

19.10.07 Hockenheim (D) Sprint a 100 mil

 

Možná je ještě úprava kalendáře během zimních měsíců a my můžeme mít radost, že k nám tento seriál opět zavítá.

 

Vláďa Rožánek

Sports Car Challenge 2007

 


 
 
Fotogalerie:   Brněnské dozvuky Vládi Rožánka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose