www.car.cz
 

David Vršecký a pokus o třístovku : Šel bych do toho znovu !!
     13.12.2006 10:40 - tisková zpráva


Bouřlivá diskuse na úvod
 
Utajena veřejnosti zůstala debata, která se odehrála ve stanu týmu Buggyra International Racing System v sobotu ráno. Po důkladné prohlídce dálničního úseku D11 se totiž rozhodovalo o tom, zdali Davidu Vršeckému útok na rekord vůbec povolit!
 
„Jedná se o interní záležitost týmu, nicméně mohu potvrdit, že se na toto téma vedla skutečně diskuse. A v jisté chvíli převládal velmi silný názor, že David nepojede. Pak padlo rozhodnutí, že to zkusíme. Když jsem ale viděl při první jízdě, jak auto po dálnici plave, rozhodl jsem se po projetí druhého úseku nepokoušet osud. To už jsem žádné diskuse nepřipouštěl“ prohlásil manažer týmu ing. Martin Landsdorf, který v minulosti na stránkách tisku prezentoval svůj názor, podle kterého je „bezpečnost prvořadá a při sebemenších problémech vše stopneme.“
 
Přesto nakonec Vršecký k rekordu vyjel, byť dálnice byla v některých úsecích takřka „promočená“. „Ještě v pátek večer padla varianta pokusit se překonat světový rekord na letmý kilometr. I když celý den svítilo slunce a teplota byla 12 stupňů nad nulou, některé úseky byly mokré,“ vysvětluje Mario Kress, který ovšem odmítá prozradit, na čí stranu se v rámci diskuse „jet či nejet“ přiklonil.
 
„V pátek večer jsme si tedy řekli, že zkusíme zajet kilometr s pevným startem. Když jsem ovšem viděl, že na dálnici prakticky neexistuje souvislý suchý úsek, měl jsem o vhodnosti pokusu silné pochybnosti. Nakonec jsem nechal rozhodnutí na Davidovi. Nad jeho výkonem smekám.“
 
 
Vršecký: Šel bych do toho znovu
 
Přestože při pokusu o překonání světového rekordu na pevný kilometr měl David Vršecký evidentní potíže s tím, udržet vůbec svůj závodní super-speciál na dálnici, do pokusu by šel znova. A se stejnou vervou!
Vyšlo najevo, že část vedení týmu považovala vzhledem ke klimatickým podmínkám tvůj pokus za hazard se zdravím. Zvažovalo se dokonce, že se vůbec nepojede?

„Každý závod, ve kterém se jede rychle, představuje svým způsobem hazard se životem. O tom je ale motoristický sport.“
Napadlo tě vůbec, že by se pokus o rekord v sobotu nekonal?
„Ani na vteřinu. Už v pátek bylo zřejmé, že dálniční úsek, na kterém jsme chtěli zajet rekord, suchý nebude. To by musely přijít tropy. Bavili jsme se o pevném kilometru. A taky o tom, že nepojedeme, pokud bude pršet. Ráno jsem se probudil a nepršelo. Nebylo co řešit.“
Jak bys reagoval na případný zákaz jízdy ze strany vedení?
„Asi tak, že bych se převlékl do civilu. Jsem smluvní jezdec, který není placen za diskuse. Velkou radost bych z toho ale pochopitelně neměl.“
Co nakonec rozhodlo o tom, že jsi k pokusu vyjel?
„Asi to, že jsem byl mezi diskutujícími jediným jezdcem (smích). Navíc s pokusem překonat světový rekord na pevný kilometr nebyla na první pohled spojena taková rizika. Kromě toho na místě byly televizní štáby, desítky novinářů, sponzorů…“
Když jsi šel po asi dvou stech metrech první jízdy do smyku, vypadalo to hrůzostrašně?
„V té chvíli jsem se skutečně necítil zrovna nejlépe. V duchu jsem si říkal, že nesmím rozbít svodidla, protože by dnes nezkolaudovali dálnici. A to by byl průšvih.“
Říká se, že chybami se člověk učí. Šel bys do toho znova?
„Jsem přesvědčen o tom, že svým rozhodnutím jet jsem neudělal chybu. Odpověď tedy zní ano.“
 
Buggyra  PR

 
 
Fotogalerie:   Pražský rallysprint, Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose