Buggyra v době o ne-rekordu: Návrat do starých časů 15.12.2006 10:35 - tisková zpráva
Po bombastickém pokusu o překonání světového rychlostního rekordu se v roudnickém Buggyra Technology Centru vrátilo vše do normálních kolejí. Od pondělka tak pokračuje příprava na sezónu 2007.
„Je pravda, že Davidovo auto na rekord bylo hotovo prakticky již před týdnem. Nemělo ale cenu rozdělávat novou práci, všichni mechanici se stejně nebavili o ničem jiném, než o rekordu. Takže jsme každý den kontrolovali jednotlivé součástky a leštili plasty, “ přiznává šéf logistiky týmu Petr Marek.
„V pondělí jsme si udělali krátkou poradu, řekli si, že pokus o rekord je za námi, takže do Vánoc nás čeká klasika.“
Tou Marek míní práci na nových závodních speciálech stejně jako generální opravu čtyř souprav. Inženýři se pak věnují vývoji nového motoru.
„V této fázi se zaměříme především na přípravu podvozku. Od inženýrů máme jasné požadavky, podle mých informací už měli nový motor dokonce na brzdě.“ Všechny čtyři soupravy jsou pak podle šéf-mechanika Vojty Loupala v takřka havarijním stavu. „Minulá sezóna byla v tomto ohledu obzvláště náročná. V létě se dělalo na motorech, na údržbu nebyl prakticky čas. Do půlky ledna máme co dělat.“
Štěstí je krásná věc!
Přestože sezóna skončila před necelými dvěma měsíci v Le Mans , v Buggyra Technology Centru se pracuje velmi usilovně na vývoji motoru pro sezónu 2007.
„Nevím, jestli formulace \“velmi usilovně\„ je tou nejvhodnější,“ reagoval technický ředitel týmu Mario Kress. „Každopádně na základě výsledků z loňské sezóny máme v řadě postupů jasno, nezačínáme od nuly.“ Na počátku týdne se uskutečnily testy nových vstřiků, v současné době se čeká na další sérii.
Zítra je pak na řadě testování výfukového a sacího potrubí. Podle inženýra Robina Dolejše se nový motor nebude principiálně lišit od toho z loňské sezóny. „Stejně jako loni vsadíme na motor se dvěma turbodmychadly. Stěžejním úkolem pro zimu bude zvýšení odolnosti každého jednotlivého komponentu. V žádném případě by se nám už nemělo stát, že po každém závodě budeme dělat generálku motoru. Letos jsme platili velkou daň revolučním technologiím, v nové sezóně se to již nesmí opakovat.“
Pohled na loňské statistiky je v tomto ohledu nesmírně poučný. Zatímco Gerd Körber bodoval jako vůbec jediný jezdec startovního pole ve všech kvalifikacích a do cíle nedojel pouze v Mostě a v Zolderu, počet nul na kontě Davida Vršeckého je naopak hrozivý! „Pohybuji se v truckracingu hodně dlouho na to, abych mohl použít termín “štěstí závodníka„, tvrdí kategoricky Mario Kress. “Tak to prostě v motoristickém sportu chodí. Oba jezdci měli k dispozici stejný materiál, ale jednomu z nich prostě chyběla potřebná porce štěstí."
Buggyra
|