www.car.cz
 

Pešek a první kvalifikační den prvního evropského závodu MS
     tisková zpráva


Gran Premio Marlboro De Espana
Jerez De La Frontera

30. dubna 2004

Tisíce příznivců a fandů motocyklového sportu se začínají sjíždět do španělského Jerezu De La Frontera, kde se v neděli koná v pořadí druhý závod letošní sezóny mistrovství světa silničních motocyklů. Závod v Jerezu patřil v loňském roce mezi závody s největší návštěvností a pořadatelé i letos předpokládají účast více než 200 000 diváků. Přípravy na nedělní závod ale mírně komplikuje nepříliš příznivá předpověď počasí. V posledních dnech ve Španělsku pršelo a obloha byla zatažená, dnešní trénink a kvalifikace ještě proběhly na suché trati, pod oblačným nebem a za příznivých teplot.V příštích dvou dnech se ale očekává zvětšování oblačnosti a srážky, které by v neděli měly přejít v trvalý déšť.

Před plně obsazenými tribunami se letos představí i český jezdec Lukáš Pešek, který se společně s týmem AJO Motorsport přesunul na jih Španělska již v průběhu středy. Včerejší den strávil tým přípravou na dnešní první ranní volný trénink a na odpolední první kvalifikaci.

Lukáš vyrazil do ranního tréninku jako jeden z prvních a během třicetiminutového tréninku odkroužil 21 kol. Velice rychle se dostal do rytmu a postupně se mu dařilo zlepšovat svůj čas a ke konci tréninku se dostal těsně nad hranici 1:52, což je téměř stejný čas, jaký zde Lukáš zajel při posledních IRTA testech v březnu letošního roku. Během tréninku se ukázalo, že na odpolední kvalifikaci je třeba provést některé změny v nastavení podvozku, protože motocykl byl v rychlých zatáčkách, kterých je na zdejším okruhu velký počet, nestabilní a neumožňoval Lukášovi zrychlit svůj čas. Po návratu z trati komentoval Lukáš ranní trénink slovy:
„Jelo se mi dobře a snadno jsem se dostal do tempa. Motor má sílu, ale musíme hodně zapracovat na nastavení podvozku. V každé druhé zatáčce jsem musel ubrat, aby se mi motorka nevlnila a to mně zpomalovalo. Bohužel během tréninku není moc času, tak jsme jen rychle zkusili některé základní změny v nastavení, ale moc to nepomohlo. Ale víme, co je třeba upravit, aby se motorka chovala líp a do kvalifikace to stihneme. Můj cíl pro první kvalifikaci je zrychlit alespoň o dvě sekundy a posunout se tak někam do první patnáctky.“

V průběhu krátké doby mezi volným tréninkem a měřenou kvalifikací provedli technici týmu potřebné změny v nastavení podvozku a Lukáš začal postupně zlepšovat svůj ranní čas. Během 15 kol, která v průběhu kvalifikace ujel se dokázal zlepšit o téměř 1,7 sekundy a výsledný čas 1:50:353 jej zařadil na 21. místo výsledného pořadí první kvalifikace s rozdílem 2,2 sekundy na nejlepší kvalifikační čas, který zajel Marco Simoncelli na Aprilii. Svým 21. místem se Lukáš tak stal třetím nejlepším jezdcem na motocyklu Honda (A. Dovizioso – 5. místo celkově, J. Simon – 17. místo celkově, L. Pešek – 21. místo celkově).

„Podvozek je po úpravách v nastavení stabilní a motor jel dobře už ráno. Díky tomu se mi podařilo zrychlit a dostat se na hranici 1:50. Ale zase mi začalo dělat problémy nastavení převodů, hlavně trojka a pětka jsou v některých místech moc krátké a v pár zatáčkách mně to brzdí. Do rána to změníme a myslím, že se mi podaří ještě sekundu z mého času ubrat a posunout se na ještě lepší startovní pozici. Hlavně ale nesmí zítra začít pršet, to už by se čas nezlepšil vůbec. V neděli ať si prší jak chce, do závodu mi to nevadí.“
Řekl Lukáš po skončení první měřené kvalifikace.

V týmu panovala spokojenost s výsledky dnešní kvalifikace a manager týmu Aki Ajo komentoval dnešní dění takto:
„Odpoledne se nám dařilo. Zajeli jsme celkem dobrý čas, ale jsem si jistý, že můžeme být ještě rychlejší. Chtěl bych se dostat pod hranici 1:49. Do rána zkusíme provést pár změn na motoru, abychom získali více síly, odpružení už je OK. Doufám, že zítra bude sucho.“

- AMD -

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose