Nový Touareg přichází na český trh 3.1.2007 09:26 - tisková zpráva
Praha, 2. ledna 2007 – Nový Volkswagen Touareg, který se ve světové premiéře představil na podzimním autosalonu v Paříži, přichází nyní na český trh. Cena tohoto velmi úspěšného SUV začíná na 1 293 300 Kč a k dispozici jsou i zvýhodněné výbavy s úsporou až 205 900 Kč.
Nový model je snadno rozpoznatelný díky kompletně přestylizované přídi, kde beze změny zůstalo jen víko kapoty. Mezi 2300 stylistickými a technickými novinkami na první pohled zaujme chromovaná mřížka chladiče ve tvaru erbu, která je pro nejnovější modely Volkswagen typická a je jejich nezaměnitelným stylistickým znakem. Úpravy se dotkly i zádě vozu: nový zadní spoiler zlepšuje aerodynamiku, koncová a brzdová světla jsou technicky zdokonalena a úpravou zadního nárazníku a koncovky výfuku designéři docílili sportovnějšího „střihu“ zádě.
Jako první model značky Volkswagen je Touareg poháněn zážehovým vidlicovým osmiválcem s přímým vstřikováním paliva FSI o objemu 4.2 l a s výkonem 257 kW (350 k). Nový Volkswagen je také doslova „nadupaný“ technickými novinkami. Jedná se o systémy ABSplus, Front Scan, Side Scan, inovovaný systém ESP, paket pro dynamickou jízdu s adaptivním vyrovnáváním náklonu, snímač proti převrácení nebo audiosystém Dynaudio.
V nabídce nechybí čtyři vzájemně kombinovatelné zvýhodněné pakety výbav, se kterými zákazník ušetří celkem až 205 900 Kč! Pakety obsahují například pneumatický podvozek, navigační systém, parkovací kameru nebo kompas.
ABSplus. Systém ABSplus, vyvinutý a patentovaný automobilkou Volkswagen, je světovou novinkou. Patří k sériovému vybavení a dokáže zkrátit brzdnou dráhu vozu na nezpevněném povrchu až o 20 %. Současná SUV ztrácejí při intenzivním brzdění na písku, štěrku a jiném nepevném povrchu stabilitu a řiditelnost, čímž se podstatně prodlužuje brzdná dráha. Inovativní systém kontroly trakce ABSplus nahrnuje částečky nepevného povrchu před částečně zablokovaná kola, čímž vytváří jakýsi brzdicí klín, který podstatně zvyšuje intenzitu brzdění, aniž by snižoval stabilitu a řiditelnost vozu.
Front Scan (snímání před vozem). Neméně inovativním systémem je Front Scan, jak byl nazván adaptivní tempomat s nově koncipovaným zařízením pro sledování rozestupu a zastavování vozu. Systém vybavený radarovým měřením automaticky zpomaluje a zrychluje vůz v mezích, které byly předem definovány podle dopravních podmínek. Systém, u Touaregu použitý poprvé, dokáže vůz v kritických situacích zcela zastavit. Novým rysem je také systém omezení délky brzdné dráhy, který předvídá kritické situace a preventivně připraví brzdný systém k rychlému zásahu.
Side Scan (boční snímání). Další z pomocných systémů poprvé prezentovaných s novým Touaregem je systém sledování změny jízdní dráhy, který monitoruje prostor okolo vozu a za ním a při přejíždění mezi jízdními pruhy varuje řidiče před možnou kolizí.
Inovovaný systém ESP. Inovace elektronického stabilizačního systému zahrnují náhradu pneumatického brzdového asistenta modernějším hydraulickým, preventivní zvyšování tlaku v brzdách při náhlém ubrání plynu, aktivní ochranu proti převrácení karoserie (ARP) zvyšující stabilitu vozu, podporu brzdění na mokru prostřednictvím „stíračů“ brzdových kotoučů, opatření proti „vadnutí“ brzd dodatečným zvyšováním tlaku v brzdách a logiku pro zlepšení chování vozu při jeho nedotáčivosti.
Paket pro jízdu s dynamickou odezvou. Touareg bravurně zvládá jízdu v těžkém terénu a zároveň nabízí i komfort a sportovní agilitu sedanu.
Dosud byla tato dynamika dosažitelná jen se sportovním podvozkem u modelů s klasickými ocelovými pružinami. Nyní je volba sportovního podvozku možná také u modelů s pneumatickým pérováním. „Paket pro dynamickou jízdu s adaptivním vyrovnáváním náklonu“ přidává ještě tvrdší stupeň k existujícímu režimu „Sport“ v nastavení adaptivních tlumičů pérování. Zvýšení dynamiky a bezpečnosti jízdy se kromě jiných opatření dosahuje také zesílením stabilizátorů, regulací tlumení podle pohybů volantu a modifikací pneumatických tlumičů a řídicího softwaru. Komfort jízdy je u modelů se sportovním podvozkem stejný jako u normálních.
Snímač proti převrácení. Tento nový prvek pasivní bezpečnosti zjišťuje odklon vozidla od okamžitého směru jízdy a rychlost změny odklonu a na jejich základě analyzuje, nedochází-li k nebezpečí převrácení vozu. Jeho údaje se srovnávají s daty ze senzoru akcelerace, který je součástí ovládání airbagů. Pokud srovnání údajů ukazuje na nebezpečí převrácení, automaticky se aktivují hlavové airbagy, aby se snížilo nebezpečí zranění posádky.
Audiosystém Dynaudio. Novinky jsou i ve výbavě určené pro zábavu: Touareg je první SUV na světě, který může být vybaven audiosystémem dánského specializovaného hi-fi výrobce Dynaudio. Jeho hlavními přednostmi jsou nezkreslený hi-fi zvuk, deset špičkových reproduktorů, desetikanálový zesilovač a výstupní výkon 600 W.
Motor V8 FSI. Inovován byl také pohon Touaregu, který nyní může dostat první zážehový vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním paliva FSI značky Volkswagen. Nový motor V8 FSI dodává výkon 257 kW (350 k) a maximální točivý moment 440 Nm. Nabídku zážehových jednotek doplňuje motor V6 FSI s 206 kW (280 k). K dispozici jsou i tři přeplňované vznětové agragáty s přímým vstřikováním TDI, které jsou všechny sériově opatřeny částicovým filtrem DPF. Jsou to řadový pětiválec s výkonem 128 kW (174 k) a vidlicový šestiválec a desetiválec s výkony 165 kW (225 k) resp. 230 kW (313 k).
Import Volkswagen Group
AC&C Public Relations
www.volkswagen.cz
PR
|