Úvodem ke 42. ročníku Mogul Šumava Rallye Klatovy 2007. 4.1.2007 07:02 - tisková zpráva
Na nově upravených stránkách Mogul Šumava Rallye Klatovy (MŠRK) vám chceme nabízet základní informace o připravovaném 42. ročníku této automobilové soutěže, upozorňovat na změny, dávat tipy rady a samozřejmě seznamovat s aktuálními novinkami.
Mogul Šumava Rallye Klatovy je Mistrovstvím zóny střední Evropa, Global Assistance mezinárodním mistrovstvím České republiky a součástí Rallye Wintercupu 2007.
Letošní Šumava startuje ve dnech 1. – 3. února 2007. Hned u této informace je třeba podat vysvětlení. Původně se měl letošní ročník jet až v termínu 22. –24. 02.2007. Vedení FIA však přeložilo na tento termín vyhlašování mistrů Evropy. Sportovci, kteří budou tituly přebírat, se samozřejmě vyhlášení zúčastnit musí, protože jinak jim hrozí řada postihů. A tak museli klatovští pořadatelé hledat termíny jiné až došli na začátek února.
Samozřejmě žádného pořadatele nepotěší zkrácení doby příprav podniku o tři týdny, ale jede se dál.
Délka tratě 641 km, z toho v pátek 219 km a v sobotu 422 km. Počet RZ 19 6 13 Délka RZ 203 km 80 km 123 km Soutěž je dvoudenní se startem v Klatovech. Pátek se jede tradičně v okolí Klatov.
Tady je třeba upozornit na změnu umístění centra soutěže a místa páteční servisní zóny a parkoviště. To bude umístěno v Janovicích necelých deset kilometrů od středu Klatov ve směru na Nýrsko. Pořadatelům se naskytla skvělá nabídka Rozvojové zóny v prostorách bývalých kasáren, kde jsou prostory maximálně vyhovující požadavkům této části rally.
Kromě ředitelství zde bude umístěno tiskové středisko a jak bylo uvedeno, budou zde soustředěny prostory pro doprovody a servis vozidel.
Páteční etapa (2. února 2007) má na programu celkem 7 RZ, z nichž první bude, jak jinak, Klatovský okruh, na kterém posádky absolvují 4 kola. Bude následovat servis v Janovicích a potom erzety 2 Věckovice – Slatina, 3 Černíkov – Kdyně a 4 Patraska – Strážov . Potom přeskupení, servis a ještě jednou uvedené tři rychlostky, servis a UP v Janovicích.
Do sobotní etapy vyjedou posádky z Janovic již v šest hodin ráno, aby stihly nástrahy tratě v okolí Vimperka a Prachatic. Po servisu ve Vimperku následují rychlostní zkoušky v tomto pořadí: 8 Zálesí – Hoslovice, 9 Nuzín – Čkyně, 10 Spůle – Račov. Bude následovat servis ve Vimperku tradičně umístěný v prostoru bývalých kasáren U sloupu. Další RZ 11 Trpín – Lažiště, 12 Vlachovo Březí – Setěchovice, 13 Radhostice – Bořanovice. Posádky pak čeká přeskupení na náměsti ve Vimperku, servis a znovu kolečko Zálesí, Nuzín, Spůle, servis a opakování RZ 11, 12 a 13. Servis ve Vimperku a přejezd do cíle do Klatov, kde jsou první posádky očekávané před půl šestou večer.
K letošnímu ročníku rally ještě několik poznámek. Překážek, které se autorům tratě staví do cesty je stále víc a víc. Volba trati je vždy kompromisem mezi tím co zamýšlí tvůrci trati a mezi omezeními, která kladou instituce a organizace, jejichž územím a po jejichž komunikacích trasa soutěže vede. Jestliže se s velikým úsilím podařilo postavit trať pro původní termín, nastaly samozřejmě komplikace s povolením trati pro termín nový, protože v řadě obecních úřadů došlo po komunálních volbám ke změnám. Bylo třeba vše znovu projednávat, znovu vysvětlovat.
Snad nejobtížnější byla jednání o povolení použití pneumatik s hroty. Zájmem jezdců byla možnost takové pneumatiky použít, zájem správců silnic je přesně opačný. I tady se nakonec našlo řešení. Na části RZ bude možno pneumatiky s hroty použít.
Je třeba zmínit, že došlo ke změně osoby ředitele soutěže. Jedná se o funkci, která má hlavní slovo v samotném průběhu rally. O funkci ředitele MŠRK byl požádán pan Antonín Berger. Tento dlouholetý ředitel příbramských rally a zkušený motoristický funkcionář úlohu ředitele soutěže v Klatovech přijal a celý pořadatelský sbor i ředitelství soutěže si jeho rozhodnutí velice váží.
-dl- PR
|