www.car.cz
 

24h Daytona: Enge se v Daytoně při testech zlepšoval , jeden z tréninků i vyhrál!
     8.1.2007 09:58 - tisková zpráva


Český jezdec Tomáš Enge ukázal při oficiálních testech v Daytoně rychlou přizpůsobivost a dostal vůz Riley&Scott týmu Samax Motorsport na čelní příčky, jeden z tréninků dokonce vyhrál.

Pozornost amerického motorsportu se upíná na Floridu, kde tento týden proběhly oficiální třídenní testy na dráze v Daytoně, kde se na konci ledna jede známý závod Rolex Daytona 24 hodin. Na dráze kroužila i největší esa v čele ex-pilotem F1 Juanem Pablem Montoyou a bohaté zastoupení měly i všechny prestižní americké série, vždyť na dráhu vyjelo 68 vozů.

Se startovním číslem 7 jezdil Tomáš Enge, který měl možnost poprvé poznat okruh v Daytoně. V průběhu osmi tréninkových bloků se od čtvrtka do soboty průběžně zlepšoval a třešničkou na dortu byl nejrychlejší čas v posledním osmém tréninku. K tomu přidal ještě další dvě umístění v první desítce.

Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Podle dosavadních ohlasů je tým s Tomášem velmi spokojený a po čtyřiadvacítce budeme jednat o jeho dalším působení v Grand-Am. Zároveň finalizujeme plány i dalších jezdců, které zastupuje naše agentura BPA sport marketing a ještě před odletem k závodu A1GP na Novém Zélandu bychom rádi na tiskové konferenci oznámili jejich program v nadcházející sezoně.“

Tomáš Enge Q&A

Jak z vašeho pohledu testy probíhaly? Jste s nimi spokojený?

Začátek jsme neměli nejlepší, když náš vůz provázely problémy a museli jsme měnit motor. Ve čtvrtek jsem objel jen pár kol, pořádně jsem se rozjezdil až ve pátek. To už jsme byli v první desítce, kam podle mého názoru vůz patří. Hodně času jsme věnovali ladění, podobně jako třeba u vozu A1GP má tendenci k přetáčivosti, takže jsme se snažili najít neutrální vyvážení. To se nám také nakonec podařilo. Poslední trénink v sobotu jsme byli nejrychlejší, což je pozitivní tečka.

Nakolik jste si zvykl na nový tým a vůz?

Lidé mě přijali výborně a všichni dělají maximum pro úspěch. Vůz už znám daleko lépe a myslím, že ho dokážu dostat na úplný limit.

V Daytoně jste jel poprvé, jaký dojem na vás trať udělala?

Na první pohled nevypadá složitě, naučil jsem se ji rychle. Většina zatáček není složitá, ale je tam několik míst na srdce, kde si jezdci užijí a ukáží se rozdíly. To platí pro rychlou zatáčku na čtyřku, kde se vůz šine ven ke zdi, ale je třeba ho držet, pak jsou další dvě místa s prudkým bržděním z vysokých rychlostí.

Testů se zúčastnilo přes 60 vozů, na trati musel být hustý provoz.

To ano, najít čisté kolo byl problém. Podle mě právě jízda v provozu může v závodu rozhodovat. Když bych to srovnal s Le Mans, tak je tu nejen více vozů na délku tratě, ale také jsou větší rozdíly mezi jezdci. Na jednu stranu tu je naprostá špička jako Montoya, Wheldon, Hornish a další, a na straně druhé je tu i dost hobby závodníků. Ty rozdíly jsou velké a musíte dobře odhadnout situaci.

Jak bude probíhat další příprava na závod?

Pochopitelně se vyhodnotí výsledky testů a zkusíme dále vylepšit auto. Tým také ještě musí rozhodnout o složení posádek. Mě osobně čeká hlavně trénink fyzičky, v přípravě na čtyřiadvacítku nesmíte nic šidit.

 

BPA


 
 
Fotogalerie:   Praha 2006 od Toma Holubáře

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose