GO 2007 v Brně startuje. Vše o cestování, dovolené a volném čase 8.1.2007 19:30 - tisková zpráva
Vše o cestování, dovolené a volném čase
Již jen dny nás dělí od zahájení mezinárodních veletrhů cestovního ruchu GO a REGIONTOUR 2007. Od 11. do 14. ledna bude brněnské výstaviště patřit největší středoevropské přehlídce průmyslu cestovního ruchu s akcentem na regiony. V tuto chvíli je přihlášeno více než 1000 firem.
Hrubá výstavní plocha se zvětšila na 20 000 m2. Podíl zahraničních vystavujících firem na veletrzích GO a REGIONTOUR přesáhl k datu již 13 %. V jednotlivých expozicích bude prezentována nabídka více než 60 turistických destinací.
Za nabídkou více než 60 turistických destinací na GO!
Nebyly by to veletrhy cestování, kdyby chyběly expozice cestovních kanceláří, agentur a zahraničních centrál cestovního ruchu. Veletrh GO v pavilonech A1 a A2 oslovuje všechny zájemce o výjezdovou turistiku širokou paletou zájezdů do celého světa.
Představí se cestovní kanceláře a agentury z celé České republiky včetně hlavních hráčů tohoto oboru jako je Čedok, Firo Tour a Sunny Days. Poprvé se zde budou prezentovat například cestovní kancelář Elite Club, Aqua Travel, slovenský Satur nebo také italské turistické sdružení Eisacktal, termální lázně Laa an der Thaya, letiště Mnichov aj. Dále se návštěvníci mohou v rozsáhlé expozici seznámit se službami Letiště Vídeň nebo také finanční společnosti Union Poisťovna poskytující mimo jiné služby spojené s cestováním. Prezentovat se budou také České aerolinie, které jsou oficiálním dopravcem veletrhů a partnerem projektu MEETING POINT.
Na rekordní ploše se představí členové Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Návštěvníci se mohou těšit na početnější zastoupení vystavovatelů z Německa a Rakouska. Dále se představí země jako Egypt, Itálie, Řecko, Tunisko a samozřejmě Chorvatsko. Zájemci o exotiku se mohou těšit na informace o Indii nebo Keni.
V hale A2 navíc individuální cestovatelé ocení E-travel zónu věnovanou využití internetu v cestovním ruchu nebo výstavy fotografií cestovatele Jiřího Kolbaby a sdružení Camera incognita. Veletrh GO obsazuje rovněž část volných ploch A1 a A2, kde nebude chybět například předvádění stále populárnějších karavanů a obytných automobilů a o víkendu zde zájemci mohou absolvovat jízdy zručnosti.
REGIONTOUR - vyčerpávající informace na téma tuzemská dovolená
Přehlídka turistických možností v regionech je připravena pro návštěvníky opět v největším pavilonu brněnského výstaviště - pavilonu V včetně přilehlé volné plochy. Návštěvníky zde zaujme například prezentace Českých drah, Klubu českých turistů nebo expozice Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov. Společnou propagaci Moravy a jejích turistických produktů poprvé připravují kraje Jihomoravský, Zlínský, Olomoucký a Moravskoslezský.
Nově se bude prezentovat například společnost Antenna Audio – světově vyhlášený dodavatel přenosných audio a audiovisuálních/multimedia průvodců, dále to budou lázně Hodonín a Lednice, Prírodné jódové kúpele ČÍŽ, lázně Bojnice, Dajama - Krásy Slovenska a mnoho dalších.
V samostatné expozici se tradičně představí české a moravské hrady a zámky s podrobnými přehledy svých kulturních programů.
Veletrh REGIONTOUR už zdaleka neukazuje pouze krásy České republiky. V expozicích tuzemských regionů se prezentuje stále více zahraničních partnerů, celkový podíl zahraničních turistických oblastí v nabídce veletrhu rok od roku roste. Zastoupeny jsou například regiony všech sousedních zemí. Zahraniční vystavovatelé nabídnou informace o turistických trasách, ubytování, kulturních a sportovních akcích apod.
Slovensko na veletrzích GO a REGIONTOUR 2007
K nejpočetněji zastoupené zemi na veletrzích GO a REGIONTOUR patří tradičně Slovensko – jak co do počtu vystavovatelů, tak i návštěvníků. Je to také jedna z nejoblíbenějších destinací českých turistů. Ti se v posledních letech vracejí na Slovensko stále častěji. Rozšířená prezentace slovenských regionů v pavilonu V bude zaměřena především na zimní a lázeňskou turistiku.
Zaostřeno na zahraniční návštěvníky
Veletrhy Brno podporují nadnárodní rozvoj cestovního ruchu projektem Meeting Point. Dvoudenní workshop bude již popáté hostit desítky zahraničních touroperátorů, jejichž cílem je navázat přímé obchodní kontakty s poskytovateli služeb v našich regionech. Tato největší akce svého druhu v České republice významně přispívá ke kvalitativnímu posunu veletržní nabídky od propagace turistických cílů k prezentaci konkrétních produktů a "balíčků služeb". Ve spolupráci s agenturou CzechTourism byli osloveni touroperátoři z Polska, Německa, Ruska, Belgie, Slovenska, Nizozemí, Maďarska, Velké Británie a Francie.
Meeting Pointu se poprvé účastní touroperátoři zaměření na golfovou turistiku, která je vedle vzdělávání jedním z hlavních témat ročníku. Pod záštitou České golfové federace bude Česká republika prezentována jako nová středoevropská golfová destinace se stále se rozšiřující golfovou infrastrukturou a atraktivními resorty. Golf patří k novým a perspektivním směrům rozvoje incomingové turistiky, jejichž propagaci bude REGIONTOUR i v dalších letech věnovat významný prostor.
Více informací o projektu Meeting Point a elektronický rezervační systém, který umožní zaregistrovat se, vyhledat zahraniční touroperátory a naplánovat si s nimi schůzky, naleznete na http://meetingpoint.bvv.cz.
Není také náhodou, že v rámci veletrhů GO a REGIONTOUR již počtvrté proběhne vyhlášení soutěže GRAND PRIX REGIONTOUR - přehlídky "top" turistických produktů v našich regionech. Záměrem je využít centralizace odborníků cestovního ruchu, kteří mají ideální příležitost představit své nejlepší turistické produkty a nabídky vysokému počtu odborných i laických návštěvníků veletrhů.
Doprovodný program veletrhů
Další doprovodný program obou veletrhů je uspořádán tak, aby v prvních dvou dnech přinášel zajímavé přednášky, diskuze a prezentace určené především odborným návštěvníkům. Vedle jedné z nejdůležitějších akcí - Konference na podporu domácího cestovního ruchu zaměřenou na nové programy v rámci plánovacího období 2007 – 2013, se uskuteční panelová diskuse na téma „Golf“, jejímž organizátorem je agentura CzechTourism. Neformální diskuse se bude zabývat dvěma základními body: v první části budou účastníci seznámeni s golfovými aktivitami CzechTourismu v roce 2006, v druhé části bude představen marketingový plán na golf na rok 2007.
BVV
|