www.car.cz
 

Dakar dorazil do Ouarzazzatte. Drobná závada na řazení zpozdila Aleše Lopraise
     10.1.2007 12:11 - tisková zpráva


Drobná závada na řazení zpozdila Aleše Lopraise, celkové pořadí si však udržel.

 

4. etapa, Er Rachidia – Ouarzazzatte, speciální zkouška 405 km

 

Dnešní 4. etapa znamenala dosud nejdelší speciální test ve vyprahlé marocké krajině. Trasa speciálky byla rychlá a zejména velmi prašná. Slabý vítr byl i příčinou toho, že prach velmi pomalu mizel a kvůli zhoršené viditelnosti šlo jen obtížně předjíždět.

 

Aleš Loprais vystartoval do etapy jako šestý v pořadí a přibližně první třetinu si dokázal svou pozici udržovat. Poté však přišla málo vídaná závada v podobě prasklé kulisy řízení, tedy prvku, který byl pro letošní Dakar překonstruován. Improvizovaná oprava znamenala pád v pořadí a zabrala ca 35 minut, během níž se před Aleše dostala kompletní holandská konkurence.

 

„Je to opravdu smůla, protože se nám jelo výborně. Ale není všemu konec a v celkovém pořadí jsme jen na skok od čtvrté příčky. Závadu jsme odstranili na trase a kluci se na to podívali i v bivaku, všechno je už v pořádku. Musím říci, že tahle Tatra je opravdu vynikající v technických pasážích, má výborné jízdní vlastnosti. Ale například Ginafy nám hodmě dávají na rovinkách díky mamutímu výkonu, zrychlení mají opravdu brutální.

 

Pak jsme se museli přes ně prodírat dopředu. Holanďané jsou letos velmi nadupaní a motivovaní a bohužel musím konstatovat, že jdou mnohdy už za hranici běžné závodnické slušnosti, zejména v bezohlednosti a blokování rychlejších soupeřů. Jejich jezdcům ale, zdá se, chyb větší grif při přejezdu měkkých písečných pasáží, a na to se dá sázet,“ shrnul dojmy z etapy Aleš Loprais.

 

Navíc při brutálních otřesech praskla zadní palivová nádrž, jejíž obsah Petr Gilar ještě během etapy přečerpal do hlavních. Oprava je naplánována na bivak před etapou do Zoueratu, protože rezerva paliva bude v dlouhých pouštních etapách potřeba.

 

Večer mechanici pečlivě všechno zkontrolovali a také ještě upravili roh kabiny, který byl pomuchlaný po kolizi z první etapy. 

 

Závodu suverénně dominuje rusý „car“ Čagin, který ve vyhecovaném souboji zvyšuje postupně náskok před Staceym a mladým de Royem, jehož tým nám dnes večer v bivaku dělá sousedy. Dnešek znamenal citelné ztráty pro některé z Holanďanů. Dvojka od Staceyho Jacquot ztratil přes tři hodiny a přišel o velmi lichotivé čtvrté místo. Dvojka Bekxe Van Vliet byl podobný případ, stejně jak Rob Vink s Ginafem. Ve včerejším bivaku pracoval kompletní tým Ginafu dlouho do noci na opravách zavěšení kol, které bylo nutno kompletně rozebrat a vyměnit.

 

Jiří Vintr, Loprais Tatra Team, Ouarzazate.

 

 

 

A minor gearshift breakdown delays Ales Loprais, whose overall ranking remains untouched

 

Stage 4, Er Rachidia – Ouarzazzatte, special 405 km

 

Today’s fourth stage of the Dakar brought the longest special so far, 405 km in a hot and dusty Morrocan countryside with magnificent landscapes. The itinerary was fast and dusty, with some spots of sand dunes. Due to slow wind the dust took a lot of time to disperse and the low visibility caused passing difficulties.

 

Ales Loprais started the stage on the 6t spot and approximately the first  thir of the stage he managed to retain this position until a rare failure in the gearshift syste occurred. The repair took 35 minutes and a sharp drop in the ranking down to 12th position.

 

„What a bad luck, we were at a really good pace. But the race is only at its start and we are only a bit behind the fourth place. We repaired the stuff during the stage and the guys have checked everything in the bivouac. I must say that this Tatra is really marvelous in technical passages because of its excellent handling. However, on past tracks the Dutch are faster, especially the works Ginafs prove a brutal acceleration. However, most of their drivers go beyond the boundaries of an elementary racer’s decency, especially by blocking and delaying faster competitors. We will see how skilled they will be in the dunes, it might be their weakness,“ Ales summarized the stage.

 

In addition, the bumps caused a crack in the rear fuel tank. Petr Gilar transferred the content to the main tanks but the rear one will have to be weld. Its usage might be more than needed in the desert stages, bearing in mind the Tichit stage back from 2005.

 

In the bivouac the mechanics thoroughly checked the whole truck and also tried to smoothen the front corner of the cab, which was damaged already in the collision in the first Portuguese special. 

 

The race has been dominated by the Russian „Tsar“ Vladimir Chagin who is leading Stacey and de Rooy Junior in a passionate battle. Today as really bad for some of our Dutch competitors. Jacquot, the backup of Stacey, lost more than three hours on the track. Van Vliet and Rob Vink were similar cases. Last night the entire Ginaf team worked for a log time, completely disassembling the wheel arms and axles.

 

Jiri Vintr, Loprais Tatra Team, Ouarzazzatte.

 


 
 
Fotogalerie:   Dakar 2007- press car a Lopré na přejímkách, foto týmu

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose