BTC na plný plyn! Tým inženýrů tak pracuje na vývoji motoru      13.1.2007 08:37 - Pavel Jelínek
 
 
			
			 
			 
Jak již bylo avizováno minulý týden, od pondělka 
„jede“ roudnické Bugggyra Technology Centrum opět na plný plyn. Tým 
inženýrů tak pracuje na vývoji motoru pro novou sezónu, hned v pondělí byla 
stávající verze podrobena důkladnému testu na brzdové stolici.  
  
„Na konci sezóny jsme si řekli, jak má motor v konečně 
podobě fungovat. V současné době ještě není výkonově v optimálním 
stavu,“ informoval inženýr Robin Dolejš. Zároveň však dodal, že vývoj 
nového agregátu neprobíhá rozhodně ve stylu pokus – omyl. 
  
 „Je nám přesně jasné, jak má vypadat ideální varianta, 
veškerou “hrubou„ práci máme za sebou. Nacházíme se ve stádiu konečného 
dolaďování. Po zisku odpovídajícího výkonu nás čekají práce na spolehlivosti 
motoru.“  
  
Nutno podotknout, že prakticky jediné, co bude spojovat loňský 
agregát s tím letošním, budou dvě turbodmychadla za sebou. „Poučili 
jsme se z loňska a připravili zcela novou koncepci motoru,“ 
potvrdil Dolejš.  
 Změna na postu pilota nechává v této chvíli inženýry 
v poklidu. „Je to věc vedení firmy, dopředu jsme věděli, že Gerd končí. 
Stejně tak nám bylo jasné, že se v týmu neobjeví žádný nezkušený či 
průměrný jezdec,“ komentovat Dolejš příchod Markuse Bösigera. 
  
 „Doposud byl testovacím jezdcem David a nikdo nám 
neřekl, že by tomu mělo být jinak. Byť každý názor na svou práci vítám. Zvláště 
pak, pokud za ním stojí někdo, kdo v truckracingu něco dokázal. 
A takovým jezdcem Markus Bösiger nepochybně je.“ 
  
Roudničtí démoni v plné síle
V plné sestavě nastoupili v pondělí do nové sezóny 
mechanici týmu Buggyra International Racing Systém. Podle šéfa logistiky Petra 
Marka přišla o týden prodloužená dovolená všem k duhu. „Chlapci 
vypadají velmi dobře, svěže a odpočatě. Už dlouho jsem je neviděl 
v takové pohodě. Rodinné prostředí dělá divy. Hned v pondělí jsme 
proto uspořádali mítink s inženýry, kteří dělají na novém motoru, rozdělili 
práci a začali stoprocentně fungovat.“  
  
Jak dále potvrdil Petr Marek, v současné době se pracuje na 
stavbě prvního závodního speciálu. Zvláštní pozornost je pochopitelně věnována 
šasi, technická komise FIA totiž opět pozměnila pravidla. „Jsme někde 
v polovině práce, navíc musíme zejména v průběhu stavby podvozku 
vstřebat informace od inženýrů, kteří vyvíjí nový motor. Do konce měsíce by ale 
mělo být auto z naší strany hotovo.“  
 Pokud budou stejným tempem pracovat i motoráři, je 
vysoce pravděpodobné, že hned v první polovině února proběhnou první 
testování. Pochopitelně, pokud počasí nebude razantně proti. „Loňské mrazy 
bychom klidně vyměnili za letošní takřka jarní počasí. Na druhou stranu není 
vyloučeno, že v únoru začne sněžit,“ zahrál si Marek na prognostika 
s tím, že ani nepřízeň počasí by však neměla nabourat plány týmu. 
  
 „Loni jsme dělali prakticky úplně nové auto, což platí 
stoprocentně o motoru. Letos máme k dispozici bezpočet dat a jsme 
tudíž o hodně dále. Není kam spěchat.“   
  
Buggyra    
				 |