www.car.cz
 

BTC na plný plyn! Tým inženýrů tak pracuje na vývoji motoru
     13.1.2007 08:37 - Pavel Jelínek


Jak již bylo avizováno minulý týden, od pondělka „jede“ roudnické Bugggyra Technology Centrum opět na plný plyn. Tým inženýrů tak pracuje na vývoji motoru pro novou sezónu, hned v pondělí byla stávající verze podrobena důkladnému testu na brzdové stolici.
 
„Na konci sezóny jsme si řekli, jak má motor v konečně podobě fungovat. V současné době ještě není výkonově v optimálním stavu,“ informoval inženýr Robin Dolejš. Zároveň však dodal, že vývoj nového agregátu neprobíhá rozhodně ve stylu pokus – omyl.
 
 „Je nám přesně jasné, jak má vypadat ideální varianta, veškerou “hrubou„ práci máme za sebou. Nacházíme se ve stádiu konečného dolaďování. Po zisku odpovídajícího výkonu nás čekají práce na spolehlivosti motoru.“
 
Nutno podotknout, že prakticky jediné, co bude spojovat loňský agregát s tím letošním, budou dvě turbodmychadla za sebou. „Poučili jsme se z loňska a připravili zcela novou koncepci motoru,“ potvrdil Dolejš.

Změna na postu pilota nechává v této chvíli inženýry v poklidu. „Je to věc vedení firmy, dopředu jsme věděli, že Gerd končí. Stejně tak nám bylo jasné, že se v týmu neobjeví žádný nezkušený či průměrný jezdec,“ komentovat Dolejš příchod Markuse Bösigera.
 
 „Doposud byl testovacím jezdcem David a nikdo nám neřekl, že by tomu mělo být jinak. Byť každý názor na svou práci vítám. Zvláště pak, pokud za ním stojí někdo, kdo v truckracingu něco dokázal. A takovým jezdcem Markus Bösiger nepochybně je.“
 

Roudničtí démoni v plné síle

V plné sestavě nastoupili v pondělí do nové sezóny mechanici týmu Buggyra International Racing Systém. Podle šéfa logistiky Petra Marka přišla o týden prodloužená dovolená všem k duhu. „Chlapci vypadají velmi dobře, svěže a odpočatě. Už dlouho jsem je neviděl v takové pohodě. Rodinné prostředí dělá divy. Hned v pondělí jsme proto uspořádali mítink s inženýry, kteří dělají na novém motoru, rozdělili práci a začali stoprocentně fungovat.“
 
Jak dále potvrdil Petr Marek, v současné době se pracuje na stavbě prvního závodního speciálu. Zvláštní pozornost je pochopitelně věnována šasi, technická komise FIA totiž opět pozměnila pravidla. „Jsme někde v polovině práce, navíc musíme zejména v průběhu stavby podvozku vstřebat informace od inženýrů, kteří vyvíjí nový motor. Do konce měsíce by ale mělo být auto z naší strany hotovo.“

Pokud budou stejným tempem pracovat i motoráři, je vysoce pravděpodobné, že hned v první polovině února proběhnou první testování. Pochopitelně, pokud počasí nebude razantně proti. „Loňské mrazy bychom klidně vyměnili za letošní takřka jarní počasí. Na druhou stranu není vyloučeno, že v únoru začne sněžit,“ zahrál si Marek na prognostika s tím, že ani nepřízeň počasí by však neměla nabourat plány týmu.
 
 „Loni jsme dělali prakticky úplně nové auto, což platí stoprocentně o motoru. Letos máme k dispozici bezpočet dat a jsme tudíž o hodně dále. Není kam spěchat.“
 
Buggyra

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose