BTC na plný plyn! Tým inženýrů tak pracuje na vývoji motoru 13.1.2007 08:37 - Pavel Jelínek
Jak již bylo avizováno minulý týden, od pondělka
„jede“ roudnické Bugggyra Technology Centrum opět na plný plyn. Tým
inženýrů tak pracuje na vývoji motoru pro novou sezónu, hned v pondělí byla
stávající verze podrobena důkladnému testu na brzdové stolici.
„Na konci sezóny jsme si řekli, jak má motor v konečně
podobě fungovat. V současné době ještě není výkonově v optimálním
stavu,“ informoval inženýr Robin Dolejš. Zároveň však dodal, že vývoj
nového agregátu neprobíhá rozhodně ve stylu pokus – omyl.
„Je nám přesně jasné, jak má vypadat ideální varianta,
veškerou “hrubou„ práci máme za sebou. Nacházíme se ve stádiu konečného
dolaďování. Po zisku odpovídajícího výkonu nás čekají práce na spolehlivosti
motoru.“
Nutno podotknout, že prakticky jediné, co bude spojovat loňský
agregát s tím letošním, budou dvě turbodmychadla za sebou. „Poučili
jsme se z loňska a připravili zcela novou koncepci motoru,“
potvrdil Dolejš.
Změna na postu pilota nechává v této chvíli inženýry
v poklidu. „Je to věc vedení firmy, dopředu jsme věděli, že Gerd končí.
Stejně tak nám bylo jasné, že se v týmu neobjeví žádný nezkušený či
průměrný jezdec,“ komentovat Dolejš příchod Markuse Bösigera.
„Doposud byl testovacím jezdcem David a nikdo nám
neřekl, že by tomu mělo být jinak. Byť každý názor na svou práci vítám. Zvláště
pak, pokud za ním stojí někdo, kdo v truckracingu něco dokázal.
A takovým jezdcem Markus Bösiger nepochybně je.“
Roudničtí démoni v plné síle
V plné sestavě nastoupili v pondělí do nové sezóny
mechanici týmu Buggyra International Racing Systém. Podle šéfa logistiky Petra
Marka přišla o týden prodloužená dovolená všem k duhu. „Chlapci
vypadají velmi dobře, svěže a odpočatě. Už dlouho jsem je neviděl
v takové pohodě. Rodinné prostředí dělá divy. Hned v pondělí jsme
proto uspořádali mítink s inženýry, kteří dělají na novém motoru, rozdělili
práci a začali stoprocentně fungovat.“
Jak dále potvrdil Petr Marek, v současné době se pracuje na
stavbě prvního závodního speciálu. Zvláštní pozornost je pochopitelně věnována
šasi, technická komise FIA totiž opět pozměnila pravidla. „Jsme někde
v polovině práce, navíc musíme zejména v průběhu stavby podvozku
vstřebat informace od inženýrů, kteří vyvíjí nový motor. Do konce měsíce by ale
mělo být auto z naší strany hotovo.“
Pokud budou stejným tempem pracovat i motoráři, je
vysoce pravděpodobné, že hned v první polovině února proběhnou první
testování. Pochopitelně, pokud počasí nebude razantně proti. „Loňské mrazy
bychom klidně vyměnili za letošní takřka jarní počasí. Na druhou stranu není
vyloučeno, že v únoru začne sněžit,“ zahrál si Marek na prognostika
s tím, že ani nepřízeň počasí by však neměla nabourat plány týmu.
„Loni jsme dělali prakticky úplně nové auto, což platí
stoprocentně o motoru. Letos máme k dispozici bezpočet dat a jsme
tudíž o hodně dále. Není kam spěchat.“
Buggyra
|