Tým Charouz Racing System v letošní sezoně míří do světa vytrvalostních závodů Le Mans, kde bude mít status továrního týmu Loly. Manažer Antonín Charouz dnes zároveň také zveřejnil plány jezdců zastupovaných agenturou BPA sport marketing a.s.
Český závodní tým Charouz Racing System, který mimo jiné zajišťuje přípravu vozů českého a v první polovině i brazilského týmu v A1GP a rallyových vozů Mitsubishi, se po loňském triumfu v F3000 International Masters rozhodnul přejít do světa vytrvalostních závodů Le Mans, které organizuje Automobile Club l’Ouest (ACO). Nejznámějším podnikem je bezesporu 24 hodin Le Mans, který doplňují Le Mans Series a American Le Mans Series.
Pro nadcházející sezonu tým uzavřel strategické partnerství se známým výrobcem šasi Lola a bude mít plnou tovární podporu viditelnou i v názvu týmu: Charouz racing System – Lola/Judd. Do závodů bude nasazovat zbrusu nový vůz Lola 07/10 patřící do nejvyšší třídy LMP1, který je vybaven atmosférickým desetiválcem Judd. Tým podává přihlášky do 24 hodin Le Mans, Le Mans Series a vybraných podniků ALMS, následně bude muset vyčkat na rozhodnutí ACO o přijmutí přihlášky, protože na 24 hodin Le Mans se tradičně hlásí více vozů, než může trať pojmout.
Stálými jezdci týmu pro Le Mans Series budou Jan Charouz, který bude i stálým testovacím jezdcem Loly eventuelně Jarek Janiš s Tomášem Engem.
Manažer Antonín Charouz zároveň oznámil plány zastupovaných jezdců pro letošní rok. Tomáš Enge pojede 24 hodin Daytony, kompletní seriál ALMS. V jednání je start ve 24 hodin Le Mans, kde se vybírá tým, a v některých závodech šampionátu FIA GT. Jarek Janiš se bude soustředit na šampionát FIA GT, kde loni exceloval. Prioritou Jana Charouze je Le Mans Series a vývoj prototypu Lola. Erik Janiš bude pokračovat ve spolupráci s týmem Rock Media, jehož program mimo jiné zahrnuje několik startů v šampionátu FIA GT.
Novou akvizicí mezi jezdci je Adam Lacko, který pojede Porsche Carrera Cup. Charouz Racing System bude nadále aktivní i v rallye, kde bude připravovat vozy Mitsubishi pro Romana Krestu, Václava Pecha a Josefa Semeráda.
Antonín Charouz, Q&A
Nejdůležitější událostí nadcházející sezony je z vašeho pohledu zřejmě vstup do světa vrcholných mezinárodních závodů? Můžete přiblížit plány?
Dohodli jsme se s Lolou, že budeme jejich továrním týmem ve třídě LMP1 pro závody pod hlavičkou Le Mans, což je vedle čtyřiadvacetihodinovky také Le Mans Series a American Le Mans Series. V posledním případě pojedeme jenom vybrané závody, v tuto chvíli to vypadá na dva, ale měli bychom jet celou sezonu Le Mans Series a hlásíme se také do Le Mans. Tam budeme muset počkat na rozhodnutí organizátorů, ale máme plnou podporu Loly i Juddu, který dodává motory. Navíc to bude poprvé, kdy by jel český tým v nejprestižnější třídě LMP1, takže věřím, že se tam dostaneme.
Můžete už teď říci jezdecké složení týmu?
Naším stálým jezdcem bude syn Honza, kterého dle možností doplní Jarek Janiš eventuelně Tomáš Enge, pokud jim to jejich program umožní. Honza bude i stálým testovacím jezdcem Loly, vedle toho i studuje, takže to pro něj bude náročné. Momentálně jsou v jednání další závodní jezdci, kteří mají hodně zkušeností s vytrvalostními závody.
Tím se dostáváme k jezdcům, o které se stará BPA sport marketing a.s., Honzův program je tedy zřejmý, co vše čeká na Tomáše Engeho?
Tomáš bude hodně závodit v Americe, sezonu začíná v Daytoně závodem na 24 hodin, pak pojede kompletní seriál American Le Mans za tým Petersen, který chce vybojovat třetí triumf v řadě ve třídě GT2. Letos přešli z Porsche na Ferrari a o Tomáše hodně stáli. Pokud to bude možné, pojede za nás Le Mans Series a v jednání jsou také starty ve vybraných závodech šampionátu FIA GT s vozem Aston Martin.
Šampionát FIA GT byl loni hlavně doménou Jarka Janiše, který v něm zazářil, jaký bude jeho letošní program?
U Jarka děláme vše pro to, aby v šampionátu zůstal a jel opět v kvalitním týmu. Po loňských výkonech je zřejmé, že má na to, aby bojoval o titul. Zbývá doladit jenom pár detailů ohledně jeho smlouvy. Pokud se náš tým dostane do Le Mans, pak by doplnil Honzu.
Co čeká na Erika Janiše?
Erik pojede s týmem Rock Media Antonína Herbecka vybrané závody šampionátu FIA GT, českého a italského šampionátu.
Letos se vaše skupina okruhových jezdců rozrostla o novou akvizici...
Dohodli jsme se s Adamem Lackem. Myslím, že Adam má značný potenciál, jenom v minulých letech doplácel na to, že příliš často střídal různé typy vozů a to mladému jezdci moc neprospívá. Adamovi jsem domluvil angažmá v Porsche Carrera Cupu, kde pojede za špičkový tým Farnbacher.
Opusťme okruhy a pojďme k rallye, kde máte také široké zastoupení.
Kvůli omezení testů už nebude Roman Kresta pokračovat u Fordu jako testovací jezdec. Zatím pro něj máme naplánovány starty ve třech soutěžích včetně u nás nejpopulárnější Barumky. Zároveň nám bude pomáhat ve vývoji Mitsubishi. V českém šampionátu budeme připravovat dva vozy pro Vaška Pech a Josefa Semeráda.
Jan Charouz Q&A
Máte představy o tom, co vás ve vytrvalostních závodech čeká?
Jel jsem 24 hodin ve Spa, takže atmosféru jsem už zažil, ale vím, že se budu muset učit. Vím, že důležitá je vyrovnanost výkonů a udržení koncentrace. Měl bych mít hodně zkušeného kolegu, od kterého můžu dost okoukat.
Už jste si vůz vyzkoušel?
Zatím ještě ne, testoval jsem jejich jiny vůz. Lola náš vůz ještě dokončuje, ale před začátkem sezonu budeme mít na testy snad dostatek prostoru.
Co od sezony čekáte?
Teď těžko můžeme mluvit o konkrétních cílech, bude záležet na vývoji vozu a jak na tom budeme ve srovnání s konkurencí, která je silná. Každopádně to pro mě bude zajímavá zkušenost, ať už jde o techniku, tak i o okruhy, protože trať v Le Mans je specifická.
Adam Lacko, Q&A
Je Porsche Carrera Cup pro vás velkou změnou po závodech s tahači?
Ty stroje jsou nesrovnatelné. Ale Carrera Cup jsem si už loni mohl částečně vyzkoušet a vím, do čeho jdu. Jsou to dobré závody s výbornou kulisou, jezdí se v rámci víkendů DTM, takže jste jim i více na očích.
S jakými ambicemi vstupujete do sezony?
Pojedu ve špičkovém týmu, který ví, jak vyhrávat. Takže bych měl mít vše potřebné, abych bojoval na špici a mým cílem je skončit celkově do pátého místa.
BPA