www.car.cz
 

V okruhovém ME BMW předstihlo Alfu Romeo
     Pavel Jelínek


Do třetího závodu seriálu Mistrovství Evropy cestovních vozů na francouzském okruhu Magny - Cours nastoupilo celkem 25 jezdců, nováčkem byl BMW Team Belgium - Luxembourg s Belgičanem Kurtem Mollekensem za volantem. Italský JAS Motorsport vyměnil Hondu Civic Type - R za typ Accord 2.0i. Stálá účastnice šampionátu Paulieen Zwaart nemohla po havárii při soukromém testování nastoupit, za volantem ji pro tento závod nahradil její otec Klaas Zwart.

Po předchozím závodě ve Valencii, kdy stupně vítězů v obou závodech obsadily pouze jezdci továrního týmu Alfy Romeo, se tentokrát chtěli v lepším světle ukázat jejich největší konkurenti s automobily BMW. A dařilo se jim to již od kvalifikačního tréninku - první dvě místa obsadili Jörg a Dirk Müllerové, třetí pozici na startu si vybojoval neustále se zlepšující Seat s Frankem Diefenbacherem za volantem, Andy Priaulx a Antonio García odsunuli trojici italských vozů na šesté až osmé místo v pořadí Augusto Farfus - Gabriele Tarquini - Fabrizio Giovanardi. Prvních jedenáct vozů se se svým časem vešlo do jedné sekundy.

Své vedoucí postavení si vítězové kvalifikace nenechali v první jízdě vzít, pouze si pozice v pátem kole vzájemně prohodili. Čest značky Alfa Romeo zachraňoval Farfus, který se dokázal probít na třetí místo, García na startu sice kolidoval s Diefenbacherem, ale přesto uhájil čtvrtou pozici následován dvěma Alfami v pořadí Tarquini - Giovanardi. Největším bojovníkem byl Jordi Gené, který se z patnácté startovní pozice během jízdy vyšplhal až na sedmé místo, pro poslední bod a první pozici na startu druhé jízdy si dojel Priaulx. V důsledku kolizí a technických problémů odstoupilo celkem sedm jezdců.

Druhá jízda určitě nedopadla podle představ Seatu, když po dvou kolech oba dva bojující vozy musely odsoupit pro technické problémy. Hned v prvním kole vypadl García. Start se nepovedl vítězi první jízdy Dirku Müllerovi, který se propadl až za bodovaná místa a podařilo se mu prokousat na sedmou pozici v cíli. Osmý skončil Tom Coronel, prozatím vedoucí jezdec poháru vypsaného pro jezdce netovárních týmů. Úspěšně do seriálu vstoupil Mollekens, při své premiéře si na své konto hned připsal dva body za sedmé místo. Druhé, třetí a páté místo si odvezli jezdci na Alfách Romeo v pořadí Tarquini - Farfus - Giovanardi, vklínit se mezi ně dokázal Dirk Müller. Stylem start - cíl si vítězství ze druhé jízdy odváží Priaulx.

Pro celkové hodnocení seriálu tyto výsledky znamenají následující:
Vedoucí pozici si uhlídal Tarquini s náskokem 5 bodů před J. Müllerem (35 b.), o bod méně zatím nasbíral jeho stájový kolega a jmenovec, Giovanardi s 33 b. klesnul na čtvrté místo, o dva body méně má na svém kontě Priaulx.

V hodnocení týmů si dva největší rivalové své pozice vyměnili, vede BMW s 80 body, ovšem Alfa Romeo ztrácí jen dva body. Seat si ani tentokrát moc nepolepšil a jeho konto čítá 10 bodů.

Za dva týdny se na německém Hockenheimu ukáže, jak si s nástupem BMW poradí italská značka. Její jezdci budou mít výhodu menších váhových handicapů ve vozech oproti oběma Müllerům.

A o posledním květnovém víkendu  již následuje BRNO.

Kamil Dušek, www.car.cz

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose