www.car.cz
 

Do cíle Dakaru zbývají tři speciálky… Dnes opět den bez závodění.
     17.1.2007 09:22 - Pavel Jelínek


Zítra ( dnes)  je na Dakaru den bez závodění. Pořadatelé tak nahrazují druhou zrušenou etapu z Tombuktu do Némy. Přesun do Ayounu, který je na programu zítra, měl podle původních plánů být spojovačkou v etapě z Némy do Kayes.

 

V kategorii kamionů jsou karty relativně slušně rozdány jen na prvních dvou místech. Stacey podává skutečně vynikající výkon a pokud vyhraje, pak naprosto zaslouženě. Jeho tým mu perfektně připravuje vůz, který Stacey dotáhl dle de Rooyova původního receptu k dokonalosti, což se jeho strýci nepovedlo. Stacey má navíc parádní závodnický drive, který má  (nebo spíš měl) ve startovním poli jen Čagin. Mardějev se však nevzdává a v každé etapě bojuje o zlato, snad má i stále nahnáno ze zajímavé situace za sebou.

 

Největším překvapením jsou skvělé výkony podávané jezdci na kamionech Ginaf. Po určité pauze, kterou si tým Ginaf Rally Power vzal, postavili Holanďané opravdu konkurenceschopný kamion. Ale nedejte se mást. Hraje jim do not i letošní trasa plná velmi rychlých, tvrdých a technicky méně náročných úseků. Co Van Ginkel ztratí v technických pasážích, to nažene při bleskové akceleraci definované obrovským výkonem motoru. Když šlápne na plyn, auto se skoro staví na zadní kola.

 

Následující pasáž však chlapcům od Ginafu nemusí úplně sednout. Následuje vegetačně bohatá oblast, hlavně poblíž Kayes a z Kayes do Tambacoundy. Ginaf je obrovské vozidlo a mezi větvemi mu může být úzko.Už proto je výhodou, že Aleš i André budou do etapy startovat za Van Ginkelem. Uvidíme, jak velkou roli sehraje taktika a brždění soupeřů, čehož jsme už letos byli svědky několikrát. Brouwer má k tomu nyní velmi dobrou příležitost.

 

U Kamazu jako by se zastavil život s havárií Čagina. Chybí také tvrdá ruka direktora Jakubova, který skončil spolu s prvním pilotem, jemuž dělal navigátora. Jenže Mardějev dává do svého jezdeckého projevu všechno, jede agresivně a nechybuje. Jenže suverenita Rusů pomalu mizí, najednou i oni našli své přemožitele, kteří je jezdecky i rychlostně předčí. Po pěti letech velmi úspěšného typu Kamaz 4911 tak možná nazrává situace pro nějakou evoluci…

 

V souboji žluté a žlutozelené Tatry těžko něco odhadnout. Jezdecky, výkonově i rychlostně jsou si zcela rovnocenné, lepší výchozí pozici má o 6 minut Azevedo, ale to je na Dakaru nulová míra. Aleš Loprais se dostal do slušné jezdecké pohody a i série drobných problémů se zdá být minulostí.

 

Trochu za očekáváním jsou výkony Itala Vismary s Ivecem, ale v jeho případě je vidět spíše opatrnější taktika, protože v závodě jej letos nikdo nejistí. I od Bekxe se čekalo víc. Hans se ale závoděním spíše jen baví, v celkovém pořadí už toho nemůže mnoho dokázat. A jeho vozy jsou prý už dokonce prodané…

 

 A de Rooy? Teď v Némě si na něj už nikdo ani nevzpomene. Holanďan bude čeřit vodu opět až před startem nového ročníku nějakou další technickou kreací, jejíž vlastnostem se ostatní budou chtít znovu přiblížit, a tím se posunu o kousek dál…

 

Jiří Vintr

Loprais Tatra Team

Néma


 
 
Fotogalerie:   Dakar 2007, foto týmů

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose