Continental AG je připraven na květnové rozšiřování EU tisková zpráva
KONCERN CONTINENTAL AG PŘIPRAVEN NA ROZŠIŘOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE
Mezinárodní dodavatel automobilových součástí, koncern Continental AG, je na první květnový den, ve kterém bude Evropská Unie rozšířena o nové členské státy, velmi dobře připraven. Koncern Continental AG se již dříve rozhodl angažovat v zemích bývalého východního bloku. Do zemí, které se brzy stanou členskými státy EU, koncern investoval v uplynulých deseti letech téměř půl miliardy Euro. Součástí koncernu Continental AG jsou výrobní jednotky v České republice (Barum Continental spol. s r.o. Otrokovice, Continental Teves Jičín), na Slovensku (Continental Matador Púchov, Dolné Vestenice a Nováky) i v Maďarsku (Vac, Veszprem, Budapešť). Další továrna, která vyrábí nejen osobní a užitkové pneumatiky, ale i další výrobky divize ContiTech, je dokonce v rumunském městě Temešvár. V létě 2004 by měla být v Rumunsku (Sibiu) otevřena další výrobní jednotka divize automobilových systémů. Koncern Continental AG zaměstnává v zemích bývalého východního bloku více než 11.000 zaměstnanců (Rumunsko – 920, Slovensko – 2.100, Česká republika – 5.600 a Maďarsko – 2.500). Motivovaní a vyškolení zaměstnanci, jejichž nákladovost se pohybuje podstatně pod německou hladinou i dobrá dopravní a logistická infrastruktura jsou příčinou toho, že dodavatelé automobilových součástí produkují své výrobky ve východní Evropě.
„Německé mzdy patří k třetím nejvyšším v Evropě, pohybují se téměř 19 % nad průměrem Evropské Unie. I když mzdy v přistupujících zemích porostou mnohem rychlejším tempem než v Německu, předpokládáme, že v dohledné době bude rozdíl mezd v těchto zemích stále velký“, řekl Manfred Wennemer, předseda výkonné rady koncernu Continental AG. Zájem koncernu Continental o země východní Evropy však není založen pouze jejich výhodných výrobních podmínkách. „Na nové členské státy pohlížíme v první řadě jako na rostoucí lukrativní trhy, „ vysvětlil Wennemer. Předpokládá se, že ekonomický růst těchto zemí dosáhne v letech 2004 a 2005 hodnoty kolem 4 %. Což znamená značný potenciál nejen pro osobní (zejména zimní) pneumatiky, ale i pro nákladní pláště.
Barum Continental spol. s r.o. Divize marketing
|