|
Kamila Stará jela po roce s plackou, ale s vadnoucím motorem Pavel Jelínek
Osmnáctiletá brněnská závodnice Kamila Stará se po roční pauze opět posadila do sportovního prototypu. Na Jarní ceně Brna osedlala vůz PRC Opel 2000 týmu Pfeifer Motorsport a vyrazila s ním do Super Sprint Challenge, tedy do nového mezinárodního seriálu formulových a sportovních vozů, za nímž stojí sloučená snaha Euroserie a Interserie.
První posez do prototypu těsně před víkendem odhalil zásadní problém. Štíhlá pilotka se v jezdeckém kokpitu mohla cítit jako mraveneček v mamutí pasti. A tak se muselo začít s vypěňováním prostoru a vymýšlením sedačky. To se naštěstí podařilo velmi dobře. První kilometry šly ztuha. Bylo potřeba zajet nově složený motor, a přitom přestal fungovat otáčkoměr. A navíc se roztrhl pytel s poruchami, zejména motoru. Nejprve nevydrželo těsnění pod hlavou a následně dva ventily. Tým mechaniků vedených Milanem Hájkem se zapotil přes noc, i poté v boxu. Vynikající práce však vždy před začátkem tréninku, či později závodu, nesla ovoce. Provozuschopnost auta se pokaždé povedlo na poslední chvíli obnovit.
V prvním sobotním závodě však radost netrvala příliš dlouho. Před nájezdem do první levé zatáčky na stadionu prasklo v pátém kole plynové lanko a vůz znehybněl. Kamila ještě stihla odstavit svůj prototyp do jediného „mrtvého“ bodu zatáčky, aby nezavazela ve stopě, přesto však zůstala na trati. Jak podotklo německé oficiální agenturní zpravodajství, Kamila tím vyrobila infarktové finále závodu – její zásluhou totiž musel vyjet safety-car a o vítězství se po sražení startovního pole bojovalo až do posledních metrů.
Start do druhého nedělního závodu vůbec nebyl jistý. Kamila se sice bez problémů kvalifikovala, ovšem nevydrželo těsnění pod ventilovým víkem. Už potřetí… Tentokrát pomohli těsnící hmotou němečtí soupeři Po startu se brněnská pilotka dvě kola překvapivě držela v kontaktu s ostatními, kteří vládli daleko početnějším stádem koní. „Potom to začalo strašně klouzat a i motor lehce vadnul,“ komentovala další průběh. Nicméně bezchybnou jízdou se konečně dostala do cíle. Přitom jen s jedním kolem ztráty, což při jinak bezproblémovém průběhu bez zpomalovací fáze bylo nečekané. Výsledkem bylo celkové 17. místo, 7. příčka v divizi Light a prvních 11 bodů do průběžné tabulky seriálu.
Nad další účastí jezdkyně i vozu v supersprintové sérii však visí otazník. Jednak chybí sponzoři a finance, jednak motor není zcela konkurenceschopný v tak špičkovém poli. Vítěz divize Light „Tessitore“ (taktéž jedoucí na první pohled na shodném voze PRC Opel 2000), když Kamila sháněla po depu další náhradní těsnění pod ventilové víko, měl velkou snahu pomoci. Ovšem už po zběžném nahlédnutí na typ lakonicky konstatoval: „na tak starý model už tady nic nemáme…“
(vst)
|
|