Hyundai zaznamenal nárůst celosvětových prodejů v roce 2006 30.1.2007 09:27 - tisková zpráva
Hyundai celosvětové prodeje v roce 2006 – nárůst prodejů o 5,1%
- Zámořské prodeje zaznamenaly meziroční nárůst o 6,1 %
- Domácí (korejské) prodeje stouply o 1,8 %
- Elantra nejprodávanějším modelem značky Hyundai
<Los Angeles> Rok 2006 může Hyundai Motor Co. považovat za další rekordní období. Na celém světě se loňský rok prodalo 2 663 998 vozidel, což představuje oproti roku 2005 nárůst o 5,1 %. Zámořské prodeje (včetně exportu ze třech korejských závodů a produkce ze zámořských výrobních závodů) zaznamenaly nárůst o 6,1%. Celkem se prodalo 2 082 906 vozidel. Domácí (korejské) prodeje vykázaly nárůst o 1,8 % s počtem 581 092 prodaných vozů. Elantra si i tento rok vydobyla titul nejprodávanějšího modelu Hyundai v celosvětovém měřítku, za ní se umístily Sonata, Tucson a Accent.
Osobní vozy, MPV a SUV na domácím (korejském) trhu
Domácí (korejské) prodeje osobních vozů v čele se Sonátou vzrostly o 7,2 % na 326 792 automobilů. Prodaje MPV a SUV zaznamenaly meziroční pokles o 8,9 % (100 696 automobilů). Celkem se v roce 2006 prodalo 427 488 osobních vozů, MPV a SUV, což znamená meziroční nárůst o 2,9%.
Zámořské prodeje
Tři korejské výrobní závody Hyundai exportovaly do zámoří v minulém roce 1 197 077 automobilů, což představuje pokles o 7,4%. To bylo zapříčiněno měsíční stávkou v letním období. Zámořské výrobní závody Hyundai v Indii, Turecku, Číně a USA dodaly 885 829 automobilů, což představuje 32,1 %-ní meziroční nárůst.
Cíl na rok 2007
Hyundai si stanovil za cíl prodat na celém světe v roce 2007 2,735 miliónu automobilů. Výrobní dceřiné společnosti v zámoří by měly vyprodukovat až 1 020 000 automobilů, zatímco export z korejských závodů by měl dosáhnut hranice 1 085 000 automobilů. Prodeje na domácím trhu by měly stoupnout na 630 000 automobilů.
“Hlavní prioritou roku 2007 je implementace managementu orientovaného na zákazníka a stabilizace globálního managementu, který se začíná etablovat např. v USA, Číně, Indii či Evropě,” poznamenal v projevu ke svým zaměstnancům Chung Mong-koo, předseda Hyundai Motor Co. Z tohoto důvodu plánuje Hyundai zlepšit své marketingové aktivity a posílit hodnotu značky Hyundai. Taktéž chce pokračovat ve zvyšovaní kvality a rentability prostřednictvím snižování nákladů a systému managementu.
Předseda Chung také poznamenal, že rok 2007 bude pro Hyundai klíčovým z pohledu ambic společnosti stát se globálním lídrem v automobilovém průmyslu. „Abychom dosáhli tohoto cíle, musíme vybudovat efektivní sít komunikace mezi centrálou a globální produkcí a divizemi prodeje a mohli tak profitovat z maximálního synergického efektu”, dodal předseda Chung ve svém prohlášení.
Hyundai
|