www.car.cz
 

Valašsko slovenská soutěž pohledem i objektivem kamery Jirky Martince
     Pavel Jelínek


35.Rallye Matador Tatry-Valašská Rally (Púchov 30.4.-2.5.2004) Valašská rally, zrovna jako slovenská Rallye Tatry jsou dozajista soutěže s vynikající slavnou minulostí. Obě mají ovšem jedno společné... Zatímco slovenské organizátory "vytěsnila" přísná kritéria a částečně i neschopnost dohodnout se s ochránci přírody z tatranských horských cestiček na zběsile rychlé okruhové asfalty kolem Púchova, vsetínští podnikali z podobných důvodů různé pokusy za zachování co největší atraktivnosti soutěže, počínaje stěhováním do Valašského Meziříčí, nebo situování rychlostních zkoušek na Šternbersko a Bruntálsko v minulém roce...
Nedávná historie zaznamenává několik případů spojení moravských a slovenských soutěží , třeba při Barum rally. Možná proto nepůsobily nikterak překvapivě letošní "ohlášky" sňatku z rozumu mezi organizátory obou podniků. V konečném výsledku na tom vydělali všichni. Bez urážky "druhořadá" púchovská soutěž získala díky enormně zvýšenému zájmu přes noc statut největšího podniku Slovenského mistrovství, naproti tomu Valaši, i když za cenu jenom nevýrazné připomínky jména "Valašské rally" v oficiálním názvu soutěže vyřešili díky ekonomicky silnému slovenskému partnerovi svůj obtížný úkol v rámci materiálního zabezpečení.
Klasická slovenská okázalost se sice snažila občas zakrýt některé hrubší nedostatky přímo na trati rychlostních zkoušek, které sice nejsou tak moc vidět, nicméně především z hlediska bezpečnosti diváků i jezdců jim musí být přikládán daleko větší význam. Je však nutné zohlednit fakt, že se jednalo o první a také pouze zkušební podnik... Ten v konečném hodnocení dopadl myslím poměrně dobře a pokud se vyjasní kompetence mezi oběma organizátory, mohla by vzniknout velmi atraktivní a zajímavá soutěž... V každém případě propagace rally, servis pro diváky i služby tiskového střediska už teď dosahovaly úrovně velkých evropských podniků....

Obecně se bude charakter tratí na soutěžích v příštích letech už jen těžko měnit. Vysoké rychlosti na některých úsecích byly zejména první den na Valašsku příčinou havárií, které přivodily následné rušení rychlostních zkoušek. K zásadnímu problému typu "Šumava" však v žádném případě nedošlo. Spíše naopak. Pomineme-li poněkud chaotické uspořádání servisní zóny na obchvatu Vsetína, kdy museli jezdci kvůli tankování a zájemci o dění v servisních přestávkách podnikat "zrychlené přesuny" tam a zpět po zhruba dvou kilometrovém úseku nadjezdu nad městem, přišli si diváci určitě na své...

Povinná mezera mezi WRC, A8 a zbytkem světa mohla být zkrácena na pouhých 15 minut a sekundové souboje mezi absolutní špičkou v podání Romana Kresty, Honzy Kopeckého, Štěpána Vojtěcha či Vaška Pecha, nebo Arazima, Cserhalmiho, či Štajfa v "pévéčkách" vytvořily na některých místech už téměř zapomenutou fantastickou atmosféru.... Jako na "rally" se znovu mohli cítit všichni, včetně ostatních vozů Evropského poháru, protože i je sledovaly podél trati tisíce fanoušků. Prostě po čase zase jedna slušná soutěž....

Novinku si pro fanoušky rally soutěží připravila ve spolupráci se serverem "www.autosport.cz" i redakce GAMA VIDEO studio Prostějov... Hned večer po každé etapě jste mohli na výše jmenovaném webu aktuálně najít "videoukázky" zachycující průjezdy nejúspěšnějších posádek... Daleko podrobnější sestřih včetně komentáře či autentických výroků jezdců připravujeme pro zájemce samozřejmě i na videokazetách a DVD v edici VIDEO RALLY speciál, případně ve zkrácených reportážích vybraných kabelových a regionálních televizí .... ( například v pořadu Motortip v celostátní síti Forcable)

Jiří Martinec, GAMA VIDEO studio

Kontaktní adresa pro objednávky: GAMA VIDEO studio, Šlikova 2, 796 01 Prostějov
E-mail: videorally@videorally.cz , tel.: +420 582 334076, SMS-mobil: +420 602 522155


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose