www.car.cz
 

Valoušek na Šumavě sice pěkně, ale nakonec nebodoval
     12.2.2007 08:26 - tisková zpráva


Valoušek na Šumavě nakonec nebodoval

 

KLATOVY, OTROKOVICE – Po čtvrtém místě na Rakouské Jänner Rallye odjížděl otrokovický pilot Pavel Valoušek do okolí Klatov ke druhému podniku letošního českého šampionátu s cílem rozšířit svůj bodový zisk v rámci MMČR a pokusit se dosáhnout co nejlepšího výsledku ve Winter Cupu.

 

Stejně jako v okolí Freistadtu se představil za volantem Mitsubishi Lancer Evo VIII od stáje Racing Activities, sedadlo spolujezdce tradičně obsadil Zdeněk Hrůza a bohužel opět chyběl většinou fanoušků toužebně očekávaný sníh. Jedna změna se však přeci jen udála. Na rozdíl od tradičních pneumatik Michelin se Valoušek poprvé ve své historii představil na pneumatikách Matador.

 

„Dostali jsme od Matadoru k dispozici jednu sadu slicků a jednu intermédií. Po celou soutěž jsem využíval právě intermédia, na jedné sadě jsem odjel všech osm rychlostních zkoušek. Pneumatiky se chovaly trošku jinak, než jsem byl zvyklý, i proto jsme začali trochu opatrněji. Ale musím přiznat, že mě hodně překvapily,“ prozradil k překvapivému kroku Valoušek.

 

Na úvodní polookruhové zkoušce nedaleko Klatov začal Valoušek opatrněji, výsledkem bylo průběžné šesté místo. Na klasických rychlostních testech však zajížděl časy srovnatelné s těmi nejrychlejšími, takže se již po třetím rychlostním testu probojoval na druhou příčku za bývalého továrního jezdce Fordu Romana Krestu.

 

Bývalý jezdec juniorského světového šampionátu Valoušek si bezpečně hlídal druhou příčku absolutně a po havárii Romana Kresty na šesté zkoušce dokonce chvíli vedl. Bohužel, také jemu se stala osudná mlha na Korábu. „Byla tam velká mlha, téměř nic nebylo vidět. Jeli jsme se Zdeňkem hodně opatrně, ale podobně jako řada našich soupeřů jsme nedokázali udržet auto na trati. Nezatočili jsme do jedné zatáčky a náš Lancer zůstal stát zadní částí ve sněhu a blátě. Autu prakticky nic nebylo, což dokázal i čas na dalším testu, ale trvalo nám společně s diváky dlouhých patnáct minut, než jsme dostali auto zpět na cestu. I přesto bych jim chtěl strašně moc poděkovat za ochotu,“ popsal inkriminovaný okamžik Pavel Valoušek.

 

Po první etapě tak Pavel figuroval na beznadějném osmapadesátém místě, v rámci najetí co nejvíce ostrých kilometrů a šance zisku bodů do Winter Cupu se rozhodli Valoušek s Hrůzou pokračovat i v sobotu. Jejich vystoupení ve druhé etapě však nemělo dlouhého trvání. Po třetím místě na osmé zkoušce přišel na devátém testu definitivní konec. „Dobržďovali jsme do prudké pravé zatáčky a najednou se zezadu ozvala rána. Strašně to rachotilo, tak jsme auto odstavili a své účinkování na Šumavě ukončili,“ popsal zklamaný Pavel Valoušek zlomový moment, po kterém musel vinou poškozeného zadního diferenciálu odstoupit.

 

„Každopádně v Rakousku i na Šumavě jsme si dokázali, že dokážeme i s produkčním autem držet krok s těmi nejlepšími. Jsem velice rád, že jsem se mohl na obou soutěžích svézt, i když nebyl toužebně vyhlížený sníh,“ řekl Pavel Valoušek a dodal: „Chtěl bych hodně poděkovat panu Mládkovi, Aleši Homolkovi i všem mechanikům za špičkově připravené auto i jejich práci v průběhu soutěže.“

 

A jak to vypadá s plány pro letošní sezónu? „Zatím vůbec nevím, co a jestli vůbec něco v letošní sezóně pojedeme. Žádný z kompletních seriálů mistrovství světa to určitě nebude. Vše je samozřejmě otázkou financí a dalších jednání se současnými či potenciálními partnery. Zatím asi nejpravděpodobnější variantou je start na vybraných podnicích u nás či v zahraničí,“ nastínil ne příliš jasnou budoucnost Valoušek.

 

www.pavel-valousek.com


 
 
Fotogalerie:   Šumava 2007, foto Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose