www.car.cz
 

Peugeot znovu v roce 2007 do vrcholových světových závodů - LMS
     15.2.2007 11:34 - tisková zpráva


908 HDI FAP : AKCE ! 

 

Poté co se na konci roku 2005 rozloučil se soutěžemi WRC, vstupuje Peugeot znovu v roce 2007 do vrcholových světových automobilových soutěží. Program Peugeot Le Mans byl představen 14. června 2005, ale fakticky se rozběhl až po skončení posledního závodu WRC v listopadu 2005.

Od té doby se skupina Peugeot Sport reorganizovala, aby v červnu roku 2006 představila maketu motoru V12 HDI FAP a maketu modelu 908, která byla představena na loňském autosalonu Mondial v Paříži.

 

Nyní odhaluje model 908, který je připraven pro první tréninkové jízdy a svůj další vývoj. Hlavním setkáním sezony bude samozřejmě 24 hodin v Le Mans, závod, ve kterém Peugeot zvítězil již dvakrát - v letech 1992 a 1993.

 

Rok 2007 bude pro tým i vozy rokem zkušebním, než budou společně v roce 2008 usilovat o vítězství v této prestižní soutěži. Peugeot se také bude účastnit šampionátu Le Mans Series, kde bude, stejně jako při závodě v Le Mans, zastoupen v každém ze šesti závodů dvěma vozy.

 

 

Michel Barge, ředitel Peugeot Sport, představuje sportovní strategii značky Peugeot:

 

Rok 2007 je opravdový « restart » pro Peugeot Sport, což je vyjádřeno i novým logem a novými programy, které mají dva směry: oficiální program založený na vytrvalosti a motoru HDI FAP a sportovní programy na podporu prodeje modelu 207.

 

Více jak po roce přicházíme znovu na závodní dráhu, tentokrát poprvé s modelem 908 a s částečně obměněným týmem. Výběrovými kriterii pro tento tým byla schopnost pracovat v týmu lidí, kteří budou soustředěni kolem společného projektu. Vytvořená skupina je velmi operativní, což dnes dovolilo představit zcela nový vůz, motor, převodovku i podvozek. Naším cílem pro rok 2007 je vylepšování a přizpůsobování modelu 908 různým závodním okruhům tak, aby získal potřebnou úroveň výkonu pro rok 2008.

 

 Již letos se samozřejmě budeme snažit dosáhnout na závodní dráze optimálního spojení výkonu a vytrvalosti. V každém ze šesti závodů Le Mans Series (LMS) i v závodě 24 hodin v Le Mans se představí dva vozy. Náš týmový manažer Serge Saulnier vybral skupinu šesti pilotů : čtyři pro závody LMS, jsou to Francouzi Nicolas Minassian a Stéphane Sarrazin, Portugalec Pedro Lamy a Španěl Marc Gené. Pro závod 24h v Le Mans posílí tyto dvě skupiny pilotů Sébastien Bourdais a Jacques Villeneuve, zkušebním a záložním jezdcem bude Eric Hélary.

 

Propagace sportovních produktů, které podtrhují dynamické kvality a technická řešení použitá u sériově vyráběných vozů, je vystavěna okolo modelu 207 a jeho dvou novinek, poháněných benzinovým motorem THP a určeným k závodům na okruzích. Jedná se o dva již odhalené vozy:  207LW pro závody nižší třídy, který se bude vyvíjet ve Francii v rámci Rencontres Peugeot Sport v poháru 207 Sprint. Jeho vítěz obdrží vůz Spider 207, který je zároveň v rámci propagační podpory druhou novinkou na okruzích.

 

Evropská formule Spider Cup bude doprovázet model 908 v různých závodech LMS stejně jako ve dvou závodech francouzské série. Vítěz bude mít možnost jeden den testovat model 908.

 

A konečně se dostáváme k rallye a vozu 207 Super 2000, který odpovídá předpisům Super 2000. Tento vůz bude zapojen do národních i mezinárodních šampionátů jako je například Intercontinental Rally Challenge a Production WRC 2007, a to našimi filiálkami, dovozci a soukromými zákazníky.

 

Peugeot, který si vydobyl v automobilovém sportu uznávané renomé, tak prostřednictvím  automobilových závodů vyjadřuje základní hodnoty značky Peugeot: trvalou hodnotu, dynamiku a estetiku živenou inovací.

Ve svém programu se Peugeot Sport opírá o úzkou spolupráci se svým hlavním partnerem, společností Total, stejně jako se svými technickými partnery, kterými jsou společnosti Bosch, Michelin, Dow Automotive,  Eurodatacar a Xbox 360.

 

 

 

Otázky klíčovým postavám projektu 908 HDi FAP

 

 

5 otázek pro pana  Bruno FAMIN, technického ředitele

 

Kolik času jste měli na spuštění projektu 908?

V červnu roku 2005 Frédéric Saint-Geours oznámil snahu společnosti Peugeot vrátit se do vytrvalostních závodů s motorem Diesel HDI FAP.  Ale až do konce listopadu roku 2005 celá skupina Peugeot Sport ještě vyvíjela modely 307 WRC pro světový pohár v rallye.  Do Vélizy jsem přišel 1. října 2005 a od prázdného stolu až do dneška, po roce a třech měsících, představujeme hotový vůz a jeho piloty. Je to obrovská výzva neboť projekt fakticky započal až 1. ledna 2006, kdy se k němu připojili pánové Paolo Catone, Claude Guillois a Guillaume Cattelani.

 

Jaké byly hlavní etapy projektu?

Až do konce roku 2005 jsme se zaměřovali na definici hlavních technických orientací a na přizpůsobení složení technického týmu novému programu.

Vše pak následovalo velmi rychle. Na začátku března jsme se shodli na konceptu zavřeného vozu a zároveň jsme zahájili první testování jednoválcového motoru.

 

 V dubnu podstoupila maketa vozu 908 první testy v aerodynamickém tunelu. Na konci července jsme stanovili tvar kostry a v září jsme začali sestrojovat první motor, který poprvé vyjel den po prezentaci modelu 908 na autosalonu Mondial. Kostru jsme dostali v polovině prosince a ihned jsme začali s montáží pro první vyjetí 31. prosince.  Byl to opravdový maratón!

 

Zpomalila vás změna v pravidlech automobilového klubu ACO?

Ne, ale nyní nás nutí k přehodnocení kompromisu mezi čistým výkonem a spotřebou ve prospěch té druhé.

 

Jednalo se o použití biopaliva. Jak to s tím vypadá?

Testy, které jsme provedli během prezentace motoru v Le Mans v červnu minulého roku, dopadli velmi přesvědčivě. Proto jsme navrhli již od sezony 2007 používání biopaliva vyvíjeného naším partnerem, ale podle stávajících předpisů autoklubu ACO je zachován pro rok 2007 princip jednotného paliva pro všechny závodníky.

 

Jaký je v současné době program pro model 908 co se týče testovacích termínů a závodů?

Pro rok 2007 je na programu asi 15 volných tréninků, z nichž asi tři jsou simulacemi závodu 24h v Le Mans. Počítáme zhruba s 20 až 30 000 najetých zkušebních kilometrů. Zavítáme do Sebringu, ne v rámci závodů, ale výhradně na testovací jízdy. Pro účast na závodech bude stále velmi brzy, zato je velmi zajímavé mít možnost srovnání s konkurencí, a to za srovnatelných podmínek (teplota, provoz, guma na dráze …).

 

První soutěže se zúčastníme při závodě LMS v Monze 14. a 15. dubna, poté pojedeme ve Valencii 5. a 6. května. Tyto dva závody budou pro model 908  především velkou přirozenou zkouškou, která nám poslouží k tomu, abychom nashromáždili maximum informací před závodem v Le Mans.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Setkání mistrů 2007 na kárách v Brně, foto Milan Spurný

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose