www.car.cz
 

Hraboš nerad déšť. Nejen o Krumlovu s Josefem Petákem
     16.3.2007 11:50 - tisková zpráva


Na Rallye Český Krumlov se opět chystá i několikanásobný mistr republiky a v posledních letech suverén dvoukolové kategorie Josef Peták. I letos bude tratě Global Assistance Mezinárodního mistrovství České republiky brázdit s Alenou Benešovou. Nejbližším místem vystoupení v tomto seriálu je právě Český Krumlov. O nadcházející soutěži jsme s ním krátce pohovořili.

 

Jakou šanci mají podle tebe na krumlovských tratích dvoukolky proti autům s pohonem všech kol?

Myslím, že proti současné české špičce s mitsubishi a subaru moc ne. Bude ale určitě hodně záležet na počasí a čistotě povrchu tratí. Jestli bude sucho a na silnicích nebude moc prachu a písku, rozdíl by se dost setřel. Vzhledem k tomu, že letos moc sněhu nebylo a silničáři nemuseli tolik sypat, nemuselo by to být tak zlé. Každopádně ale za normálních okolností budou mít v Krumlově navrch čtyřkolky.

 

Kterou z krumlovských vložek máš nejraději?

Jednoznačně mám nejraději Malonty a asi nebudu sám. Je to dlouhá a náročná zkouška, na které je úplně všechno. Několikrát mění rytmus a to je vždycky složité. Střídají se tu hodně rychlé pasáže s velmi technickými, podobných komplexních prověrek jezdecké adaptibility se najde v itinerářích našich soutěží hodně málo.

 

Kterou naopak moc nemiluješ?

Největší respekt jsem měl vždycky z Tisovky, ale ta se letos nejede. Tam udělat chybu znamenalo skutečně velký problém. Hlavně za mokra s hrabošem jsem ji opravdu nemiloval.

 

      Vyhovují ti víc dlouhé RZ nebo kratší?

Mám v každém případě raději delší. Prostě mi víc vyhovují a v Krumlově skutečně dlouhé tentokrát budou.

 

S jakým autem v Českém Krumlově pojedeš?

Celou letošní sezonu absolvujeme s osvědčeným a zrepasovaným Renaultem Clio S1600. Takže i v Krumlově pojedeme s ním.

 

Jednu soutěž bys ale měl letos absolvovat se zbrusu novým Renaultem pro skupinu  R 3. Na začátku května v Krumlově to tedy nebude?

To byla iniciativa vyslovená v zimě marketingovým oddělením Renaultu. Bude to opravdu jen jeden start a kdy se uskuteční, záleží na Francouzích. Já to zatím nevím, ale v Krumlově pojedeme s Cliem S 1600.

 

      Jak ho ve srovnání s jinými našimi soutěžemi nastavíte?

Pojedeme asfaltové nastavení, které se nám už dlouho osvědčuje. Možná ale auto malinko zvedneme. To se rozhodne, až letošní konkrétní podmínky tratě uvidíme.

 

       Jakou dovolí zvolené převody největší rychlost?

Zase bude záležet na tom, co zjistíme při tréninku. Pokud se ale podmínky proti loňsku nějak výrazně nezmění, bude to tak asi 165 km/h.  

 

      Budete moci použít rozpis z minulých let?

Pokud nebude na tratích mnoho změn, tak určitě. Uspoříme tím při tréninku nějaký čas.

 

      Bude ti scházet Římov?

Za sucha ano, bylo to mezi českými soutěžemi takové zpestření. Nesmělo ale pršet, protože za mokra je to s hrabošem o ničem. Rozdíl mezi čtyřkolkami a dvoukolkami je tam příliš výrazný.

 

Co tvůj názor na RZ na výstavišti v Českých Budějovicích, která svým způsobem          Římov nahrazuje?

Myslím, že to bude právě zase takové dobré zpestření pro diváky a hlavně pro mechaniky, kteří mají jinak hodně málo možností vidět své vozy a posádky na trati.

 

      Kolik druhů pneumatik budete mít na krumlovskou soutěž připravených?

Budeme mít asi pět různých variant obutí. To znamená různou tvrdost směsi a různé druhy dezénu. Pochopitelně jejich volba bude záležet na konkrétním počasí v té které sekci po servisu.

 

       Jak velký prostor v servisní zóně na budějovickém výstavišti zaberete?

V servisu potřebujeme prostor 12 x 6 m.

 

 

Aktuální informace získáte na oficiálních stránkách www.rallyekrumlov.cz.

            

Vladimír Dolejš, 35. Rallye Český Krumlov © 2007

 


 
 
Fotogalerie:   Pražský Rallysprint 2006 od Petra Bači

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose