www.car.cz
 

Sobota - o závodě po závodě, aneb škoda mluvit
     Pavel Jelínek


Při ranní rozpravě byla ustanovena třetí závodní jízda, ovšem o výkladu pravidel, přístupu či pochopení způsobu hodnocení nebylo zcela jednoznačné. Někteří tvrdí, že bylo řečeno, že se musí obě první jízdy dokončit, zatímco třetí byla jako doplňková na zlepšení času. Zaznělo přirovnání k podobným principům v cizině, kde se hodnotí dvě lepší jízdy ze tří. Rovněž bylo řečeno, že první dvě jízdy jsou povinné, třetí dobrovolná. Ovšem výklad "povinná jízda" někteří hodnotili jako jízdu, při které jezdec projede cílem.

Ovšem stejně tak je možné toto chápat jako povinnost nastoupit do jízdy, tedy odstartovat. Nejsem soudcem, jen nestranným pozorovatelem, takže moje hodnocení je nutno pokládat za laický pohled na věc. K čemu vlastně došlo? Jezdec Martin Rybníček v první jízdě nedojel, takže mu byly započítány časy dvou dalších jízd. Nikdo nepodal regulérní protest proti jeho hodnocení v pořadí (4.místo ve skupině SP). Ovšem když mělo dojít k vyhlášení výsledků a předání cen, jezdci prostřednictvím mluvčího Edy Patery prohlásili, že pokud nebude Rybníček vyloučen a nebude vyřčena omluva, že na stupně nevystoupí.

Ovšem výsledky již byly schváleny a tak nebylo snadné oříšek rozlousknout. Nakonec musel být přivolán sportovní komisař Adolf Fešárek, někdejší závodník i vítěz závodu v Náměšti nad Oslavou. Fešárek se dav rozvášněných jezdců snažil uspokojivě přesvědčit o tom, jak vše bylo zamýšleno, hodnoceno a schváleno. Několik jezdců ho však neustále přerušovalo, nenechalo ho domluvit a postupně se začalo schylovat k naprosto hloupému a zbytečnému extempore, kterého jsem byl bohužel svědkem, takže mně mrzí, že jsem raději už nebyl pryč. Nepomohlo ani opakované vysvětlení záležitosti a výkladu pravidel včetně omluvy z úst pana Fešárka.

 Rozvášněný dav bohužel nepůsobil příliš rozumě a přesto, že mu šlo dát svým způsobem za pravdu, způsob komunikace, vyjadřování a prezentace názorů byla naprosto nechutná, ponižující, zbytečná a ubohá. Někteří jezdci přitom pochopili výklad výsledků stejně jako třeba já, že se musí nastoupit do prvních dvou jízd a do výsledků se budou počítat dva lepší časy. Nicméně jiný vyhrožovali, že budou sabotovat závod v Náměšti, dokonce ve Vsetíně, až jsem měl pocit, že by byli nejraději, kdyby se žádné závody už nepořádaly, protože pokud se nejvýrazněji projevují ve svých hádkách, určitě si najdou důvod a vhodnější místo napříkad v hospodě. Nemohu si pomoct, ale mrzí mne, že práce, kterou je pořádání závodu do vrchu, je odměněna podobným vystupováním, navíc, pokud se pořadatel snaží vyjít divákům i jezdcům vstříc tím, že umožní třetí jízdu.

Jestli to měla být odměna za odvedenou práci, je více než zřejmé, že se brzy nenajde nikdo, kdo bude chtít závody do vrchu pořádat. Co více dodat? Ostuda, ostuda… jediné štěstí, že zde nebylo mnoho svědků, protože podobní výstupy by se snad hodily do ochozů ožralých fanoušků nějakého kopacího sportu, ale ne elegantního motorsportu...

Dost výlevů, tečka. Po závodě došlo k debatám ohledně katalyzátoru ve voze VW Golf jezdce Marka Rybníčka. Jezdec byl nakonec diskvalifikován, protože přítomnost katalyzátoru nebyl prokázána. Nemám momentálně k dispozici oficiální výsledky, ale zaslechl jsem i zvěsti o tom, že byl snad diskvalifikován i Patočka.

Roman Krejčí, ww.wvrchy.com



 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose